וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח התלונן על ח"כ שטען כי "הממשלה מאוננת". מה קבעה ועדת האתיקה?

27.1.2016 / 21:27

בתלונתו ציין האזרח כי נפגע מדברי ח"כ אילן גילאון, שטען בדיון בנוכחות נתניהו כי הממשלה פועלת רק למען עצמה, "שלא נאמר מאוננת". חבר הכנסת השיב: "זו לא קללה, אלא פעולה לעינוג עצמי, וכך פועלת הממשלה לטעמי". השבוע קבעה הוועדה אם חצה את הגבול

אילן גילאון בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
"מדובר בפעולה פיזיולוגית פופולרית בקרב גברים ונשים רבים בישראל ובעולם". גילאון/ניב אהרונסון

האם לחבר כנסת מותר לומר על הממשלה שהיא "מאוננת", או שמא מדובר בעבירה על תקנון הכנסת? לסוגיה הזו נדרשה השבוע ועדת האתיקה של הכנסת. תחילתה של הפרשה לפני כשלושה שבועות, אז דיבר ח"כ אילן גילאון (מרצ) במסגרת דיון מיוחד בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכשביקש לטעון כי הממשלה פועלת אך ורק למען עצמה ולא למען האזרחים, השתמש בביטוי "...שלא נאמר ממשלה מאוננת".

אזרח שצפה בדברים בשידורי ערוץ הכנסת הגיש בעקבות הדברים קובלנה לוועדת האתיקה, ובה טען כי הדברים פגעו ברגשותיו וכי לא ראוי שמילים כאלה יאמרו בכנסת ישראל. ועדת האתיקה פנתה לגילאון על מנת לקבל את תגובתו לפנייתו של האזרח, וזה השיב כי "המילה אוננות איננה קללה כי אם מונח המבטא פעילות פיזיולוגית, ובחרתי להשתמש בה על-מנת לדמותה לפעילות והתנהלות הממשלה. מדובר בפעולה הנעשית על-ידי יחיד או קבוצה לצורך עינוג עצמי, ולטעמי כך פועלת הממשלה, שאיננה חותרת לטובת כלל הציבור, אלא למען סיפוק שריה ומקורביהם בלבד". עוד הוסיף חבר הכנסת ממרצ, כי "מדובר בפעולה פיזיולוגית פופולרית בקרב גברים ונשים רבים בישראל ובעולם, שרק לאחרונה פורסמו מחקרים רפואיים שונים על מעלותיה הבריאותיות הרבות".

ועדת האתיקה של הכנסת דנה בנושא, ובסופו של דבר השיב יו"ר הועדה, חבר הכנסת יצחק וקנין מש"ס לאזרח שיזם את הפניה כי "הוועדה סבורה שמדובר בהתבטאות סרת טעם, אך לא מצאה בה הפרה של כללי האתיקה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
המשטרה על נשאת מלחם: "גם לו תוחקרו הנערות, המצב לא היה משתנה"
"שתולים בתרבות": המטרה הבאה של "אם תרצו" - אמנים בארגוני שמאל
"זה היה עולם אחר": מכתביה של ההולנדית שהייתה ביודנראט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully