וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה על נשאת מלחם: "גם לו תוחקרו הנערות, המצב לא היה משתנה"

28.1.2016 / 0:21

ראש אגף מבצעים ניצב אהרון אקסול הדף את הטענות נגד המשטרה, בעקבות הדיווח שלפיו שתי נערות מסרו למוקד 100 שראו את המחבל מתל אביב נוסע צפונה אחרי הפיגוע. "סערה בכוס מים, המשטרה פעלה בצורה חדה וברורה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב אהרון אקסול, התייחס אמש (רביעי) לדיווח של רשת ב', ולפיו לאחר הפיגוע בתל אביב לפני כחודש, התקשרו שתי נערות למוקד 100 וסיפרו כי ראו את המחבל נשאת מלחם באוטובוס - אך לא קיבלו מענה לכך.

"גם אם היינו מתחקרים את הבנות, זה לא היה משנה את המצב", מסר הבכיר בהצהרה מיוחדת לתקשורת ממטה מוקד 100 בתל אביב. לדברי ניצב אקסול, זאת "סערה בכוס מים. אין כאן שום מחדל. מדובר בשיחת טלפון שהתקבלה חמש שעות לאחר האירוע והידיעה הועברה לגורמים הרלוונטיים. באותו רגע התקבלו אלפי שיחות על החשוד".

הוא ציין כי "בכמות השיחות הזו אנחנו מנתבים אותן לפי אופי הידיעה ולפי החשיבות שלה. באלפי שיחות אלו התקבלו שיחות שאותו חשוד נמצא פה ונמצא שם ולאירועים האלה הגבנו במהירות. ניצב אקסול הדגיש כי האפשרות שנשאת מלחם נסע צפונה, כפי שדיווחו הנערות, נבדקה כבר באותו ערב. "הימ"מ פשט על כמה בתים בוואדי ערה. האפשרות הזאת הייתה לנגד עינינו והיא לא נעלמה. כך שגם אם היינו מתחקרים אותן, זה לא היה משנה את הפעולה. משטרת ישראל פעלה בצורה ברורה וחדה באירוע".

לקריאה נוספת בנושא
השאלות הקשות: מלחם עשה כל טעות אפשרית – ועדיין הצליח להימלט
נמלט בתחבורה ציבורית ותכנן עוד פיגוע: ימיו האחרונים של המחבל מת"א
שלושה תושבי ואדי ערה יואשמו בסיוע למחבל מדיזנגוף לאחר הפיגוע

נשאת מלחם בצילומים מתוך הסלולרי האישי שלו. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
"הימ"מ פשט על כמה בתים בוואדי ערה כבר אחרי הפיגוע". המחבל נשאת מלחם/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

אמש הגישה ח"כ מיכל רוזין (מרצ) שאילתה דחופה לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן בעקבות הפרשה. "שנה לאחר מחדל חטיפת שלושת הנערים, מוכיחה המשטרה שמנגנוני הביקורת שלה לקויים מיסודם", כתבה. "לאורך שבוע שלם הושקעו משאבים רבים בחיפושים נרחבים, וכעת מתברר שכשל מערכתי במוקד המשטרה הביא מדינה שלמה לעמוד על הרגליים ואף סיכן את תושבי מדינת ישראל בפיגוע נוסף. כל זאת יכול היה להימנע אילו המשטרה הייתה מבצעת את עבודתה נאמנה ומתייחסת לעדויות שהובאו בפניה. פניתי לשר לביטחון הפנים בשאילתה דחופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הגשת כתבי אישום נגד הסייענים לנשאת מלחם מחוזי חיפה 27 ינואר 2016. ערן גילווארג
נאשמים בסיוע לנשאת בדיון בבית המשפט, היום/ערן גילווארג

אתמול הוגשו כתבי אישום נגד שלושה תושבי ערערה בגין סיוע מלחם. ממצאי החקירה שאותרו מוקדם יותר לפרסום עם הגשת כתבי האישום העלו כי מיד לאחר הירי הקטלני באלון בקל ושמעון רווימי בפאב "סימטא" ברחוב דיזנגוף, נמלט המחבל מזירת הפיגוע. ברחוב אבן גבירול הסמוך עלה מלחם על מונית מזדמנת, שעמה נסע לאזור הצפוני של חוף הים בתל אביב, סמוך למלון "מנדרין", שם רצח את נהג המונית אמין שעבאן.

לאחר רצח נהג המונית, נטש מלחם את המכונית בדרך נמיר סמוך למכללת "לוינסקי", לאחר שנתקל בקושי בתפעולה, והמשיך לוואדי ערה בתחבורה ציבורית. ממצאי החקירה מלמדים כי מלחם תכנן וביצע את הפיגוע לבדו, ללא מעורבותם של אחרים.

מלחם נהג לצרוך סמים ולצפות בסרטונים של "המדינה האיסלאמית" (דאעש). הוא ביצע את הפיגוע מבלי סיוע מקדים. אלא שאחרי שסיים לטבוח בחיי אדם, הוא החל לבצע טעויות ונראה שלא הכין את עצמו לבריחה ממושכת. אנשי המשטרה ושב"כ היו יכולים לנצל את העדיפות הברורה שלהם עליו על מנת ללכוד אותו, ולא לחפש אותו במשך שמונה ימים ולהכניס מדינה שלמה לפאניקה.

(עדכון ראשון: 19:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully