וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה תושבי ואדי ערה יואשמו בסיוע למחבל מדיזנגוף לאחר הפיגוע

שלומי גבאי

24.1.2016 / 15:44

פרקליטות מחוז חיפה הגישה את ההצהרות נגד השלושה, החשודים בסיוע לאחר מעשה לנשאת מלחם - שרצח שלושה בני אדם בפיגוע בתל אביב ונמלט לכפרו. מעצרם הוארך עד יום רביעי, אז יוגשו נגדם כתבי אישום

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (ראשון) לבית משפט השלום בעיר הצהרת תובע נגד שלושה תושבי ואדי ערה בחשד סיוע לאחר מעשה לנשאת מלחם, המחבל שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב ב-1 בינואר. בית המשפט האריך היום את מעצרם עד יום רביעי, אז צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתבי אישום.

צו איסור פרסום גורף הוטל על שמותיהם ועל כל פרט מפרטי החקירה. בידי המשטרה עצור נוסף שטרם התקבלה החלטה בעניינו. מלחם נלכד לפני כשלושה שבועות בוואדי ערה לאחר מצוד של שבוע, זאת לאחר שרצח שלושה בני אדם בפיגוע בתל אביב. מלחם נלכד בעקבות מציאת פרט כלשהו השייך למלחם באזור ואדי ערה, שממנו הופקה דגימת DNA שסייעה להתחקות אחריו.

לקריאה נוספת:
בנוכחות מצומצמת: המחבל נשאת מלחם נקבר בערערה
תיעוד מחקירת המחבל בתל אביב ב-2007: תקפתי חייל בגלל חוב כספי
נטולי קרדיט אך עטורי שבחים: היחידה המבצעית בשב"כ נחשפת לראשונה

הארכת מעצר – סייעניו של נשאת מלחם בית המשפט השלום בחיפה. שלומי גבאי
החשודים בסיוע למלחם בבית המשפט בחיפה, הבוקר/שלומי גבאי

עו"ד עלי סעדי, המייצג את החשודים, טען: "נשאת מלחם איים כי ירצח את מרשי ואת בנו ואת אשתו אם יספר כי ראה אותו, מרשי פחד כי ידע שנשאת רצח את נהג המונית". קרוב משפחתו של אחד העצורים הוסיף כי "אפילו ליגאל עמיר שרצח ראש ממשלה לא התייחסו ככה".

הוא טען כי "משפילים את העצורים, לא נותנים להם זכויות בסיסיות, מפעילים עליהם לחץ כבד כדי שיודו. האם בכלל יש חובת דיווח למשטרה על אדם כזה? עצרו לחקירה כמעט 40 תושבי ערערה וכל החיפושים היו בצורה לא מכובדת ואלימה, המשטרה מנסה לעשות את הסיפור גדול יותר ממה שהוא".

למשטרה נודע כי מלחם הגיע לוואדי ערה זמן קצר לאחר הפיגוע בדיזנגוף, ועל כן עלה החשד כי היו כאלו שסייעו לו בתכנון הפיגוע ובהימלטות. בעת המרדף אחריו, נעצרו אביו ואחיו של מלחם בחשד שסייעו לו, אך לאחר מכן שוחררו.

הלווייתו של המחבל נערכה לפני כעשרה ימים בכפרו בנוכחות מצומצת של עשרות אנשים ממשפחתו. המשטרה עיכבה את החזרת גופתו למשפחה, לאחר שהשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ביקש לוודא שיקוימו תנאים מתאימים למצב שבו לא תיווצר הסתה בעת ההלוויה.

(עדכון ראשון: 13:40)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פשיטה על שכונת אל דהארת היום 10 דצמבר 2016. יחיא גבארין
Arab 48.com, מערכת וואלה! NEWS
אחת מפשיטות המשטרה בוואדי ערה בחיפושים אחר מלחם, החודש/מערכת וואלה! NEWS, יחיא גבארין Arab 48.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully