וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מחקירת המחבל בתל אביב ב-2007: תקפתי חייל בגלל חוב כספי

שלומי גבאי

18.1.2016 / 23:03

בתיעוד שהותר לפרסום נראה נשאת מלחם בחדר חקירות לאחר שניסה לחטוף נשק מחייל ודקר אותו עם מברג. הוא סירב להודות בדקירה ואמר לחוקריו: "עורך הדין שלי יכול לתת תשובה". בית המשפט גזר עליו חמש שנות מאסר

ספק 500

בית המשפט אישר היום (שני) לפרסם קלטות מחקירתו של נשאת מלחם, המחבל שרצח שלושה אנשים בתל אביב בתחילת החודש, לאחר שניסה לחטוף נשק מחייל בצומת כרכור ב-2007. כשהחוקרים הטיחו בו כי הוא כבר מסר הודאה שניסה להרוג חייל, הוא השיב: "לא זוכר שאמרתי את זה", "לא יודע" ו"עורך הדין שלי יכול לתת תשובה על זה". לבסוף טען כי ניסה לחטוף נשק בגלל חוב כספי, אולם סירב להודות כי דקר את החייל עם מברג שהשיג באותו היום ממוסך של קרוב משפחתו.

בית המשפט גזר עליו בגין תקיפת החייל חמש שנות מאסר במסגרת הסדר טיעון. הוא הביע חרטה על מעשיו ו"ביקש את רחמי בית המשפט".

על פי כתב האישום, מלחם הגיע לתחנת הסעה בצומת כרכור בחודש יולי באותה שנה ותקף חייל שהיה במקום. הוא היכה אותו באגרופים, השכיב אותו על מכסה מנוע של כלי רכב וחבט בו ראשו, תוך שניסה למשוך מידיו את רובה ה-16-M שלו. במהלך המאבק, נקרעה רצועת הנשק, והחשוד נטל אותו וכיוון אותו לעבר החייל.

לקריאה נוספת:
בנוכחות מצומצמת: המחבל נשאת מלחם נקבר בערערה
עשרות חזרו למקום הפיגוע בתל אביב: "נמשיך את מה שהטרור ניסה לגדוע"
מפקד הימ"מ על חיסול המחבל: "לא הפסקנו לעבוד מאז הפיגוע"

תיעוד: המחבל מת"א בחקירתו מ-2007 לאחר שתקף חייל בצומת כרכור. ספק 500
"עו"ד שלי יכול לענות לך על זה". מלחם בחקירה ב-2007/ספק 500

בשלב זה הצליח החייל לקום ולהתגבר על המחבל, שנמלט מהמקום ונלכד למחרת על ידי שב"כ והמשטרה. בהגיעו לתחנה תקף מלחם שוטר וניסה לחטוף את נשקו האישי. במהלך השחזור הוא אף תקף שוטר וחנק אותו.

סנגוריו של החשוד טענו, בין היתר, כי התמכרותו לסמים מסוג ספידים ואקסטזי הובילה להידרדרות במצבו הנפשי. הוא הודה במעשיו והביע חרטה עליהם, וחוות דעתו של פסיכיאטר קבעה כי הוא "בחור בעל הפרעות אישיות הצורך סמים ואלכוהול מגיל צעיר, הנוהג בעבריינות סביב נושא הסמים". בעבר אף ריצה שנת מאסר בגין עבירות סמים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חיפושים אחרי המחבל נשאת מלחם בצפון תל אביב, 4 בינואר 2016. ראובן קסטרו
התנהגות אלימה בין כותלי הכלא. חיפושים אחרי נשאת מלחם לאחר הפיגוע בתל אביב/ראובן קסטרו

במהלך שהותו בכלא, עתר החשוד בבקשה להיכנס לתכנית לטיפול שליטה בכעסים, אולם בקשתו נדחתה. בקשות שהגיש לצורך יציאה לחופשות נדחו בשל מידע חסוי, שהצביע על התנהגות אלימה מצדו בין כתלי הכלא.

כשנקבעה עסקת הטיעון, כתבה השופטת צילה קינן בפסק הדין כי העבירות שבהן הורשע חמורות מאוד. לדבריה, "העונש המוצע הוא משמעותי והולם את נסיבות ביצוען של העבירות", אך הסבירה כי גזר הדין הקל עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully