וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנוכחות מצומצמת: המחבל נשאת מלחם נקבר בערערה

אלי אשכנזי ושלומי גבאי

13.1.2016 / 7:45

ההלוויה נערכה בהשתתפות עשרות אנשים בלבד, בעקבות החשש במשטרה כי האירוע יהפוך למפגן הסתה. המשפחה עודכנה על מסירת הגופה זמן קצר לפני העברתה מאבו כביר. תושב ערערה: "אני לא אתפלא אם הקיצונים היהודים יעשו פה 'תג מחיר'"

צילום: יחיא ג'בארין - אתר ערב 48, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

הלווייתו של נשאת מלחם, המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב וחוסל שבוע לאחר מכן, נערכה הלילה (רביעי) בערערה שבוואדי ערה. המשפחה קיבלה הודעה על העברת הגופה לידיהם זמן קצר לפני המסירה, וההלוויה נערכה בנוכחות מצומצמת של עשרות אנשים, בני משפחתו של מלחם.

עבד, תושב ערערה, אמר כי "המדינה עשתה דבר נכון בזה שהחזירה את הגופה למשפחה. מה הטעם להחזיק בה? זה סתם גורם לכעס אצל התושבים פה". הוא סיפר כי "ההלוויה הייתה שקטה וללא מפגן פוליטי או הסתה".

עם זאת, טען כי "הסיפור לא נגמר בזה שנשאת מלחם נקבר. יש עצורים שבטח יעמדו לדין והסיפור הזה עוד יימשך. שמם של תושבי ערה וערערה הוכתם, ואני לא אתפלא בכלל אם הקיצונים היהודים יעשו פה 'תג מחיר'". לסיכום הוסיף: "גם אנחנו מחכים לשמוע מה בדיוק קרה בסיפור הזה".

עוד כתבות בנושא:
חשש במשטרה: גופת המחבל תיחטף כדי לקיים הלוויה המונית
ארדן: "נחזיר גופת המחבל כשנוודא שהלווייתו לא תהפוך למפגן טרור"
מפקד הימ"מ על חיסול המחבל: "לא הפסקנו לעבוד מאז הפיגוע"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוויתו של מלחם, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה עיכבה את החזרת גופתו למשפחה, לאחר שהשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ביקש לוודא שיקוימו תנאים מתאימים למצב שבו לא תיווצר הסתה בעת ההלוויה. בשל סיבה זו, המשטרה דרשה להגביל את מספר המשתתפים לכ-40 בלבד. כמו כן, תוכנן להציב אבטחה סביב האמבולנס שהעביר את גופתו של מלחם מאבו כביר, מתוך החשש שינסו לחטוף אותה ולקיים הלוויה רבת משתתפים בניגוד להגבלות המשטרה.

לפני יומיים התייחס ארדן לתנאיו לקיום ההלוויה ואמר: "אם המשפחה תעמוד בדרישות שמשטרת ישראל הציבה כדי לוודא שהלוויית המחבל לא תהפוך למפגן תמיכה בטרור והסתה לפיגועים נוספים - הגופה תשוחרר. אם זה לא יקרה - הגופה תעוכב עד שנוודא שהתנאים האלה מתמלאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הקבר של נשאת מלחם בערערה, המחבל שביצא את פיגוע הירי בתל אביב. טוויטר, צילום מסך
הקבר של מלחם לאחר הלוייתו/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, בית משפט השלום בחיפה האריך שלשום בחמישה ימים את מעצרו של תושב ערערה, בן 23, שחשוד כי סייע למלחם. על פי החשד, הוא לא דיווח למשטרה כי המחבל נמצא בערערה. המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו ב-12 יום, אולם זה הורה על הארכת מעצר קצרה יותר. מעצרם של שלושה מקומיים נוספים החשודים בסיוע הוארך אף הוא - שניים מהם ביומיים ואחד בחמישה ימים.

פרקליטו של החשוד, עורך הדין ג'מיל חטיב, רמז כי ישראל מתייחסת בגזענות למרשו. "אין סיבה למעצרו. הוא דיווח באיחור אמנם, אבל דיווח. האם היה נעצר אם היה יהודי?", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופתו של מלחם מובאת לקבורה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הקברות שבו נקבר מלחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראשון האחרון הורה בית המשפט על שחרורו למעצר בית של מוחמד מלחם, אביו של המחבל. "לא שיתפתי איתו פעולה", אמר ביציאתו מהדיון. עם זאת, הוא הדגיש: "אני לא כועס שעצרו וחקרו אותי - חוק זה חוק". האב ובנו, אחיו של נשאת מלחם, חשודים בסיוע לרצח, גרימת מוות, התאגדות בלתי חוקית וקשירת קשר לביצוע פשע.

קרוביו של מלחם טוענים להגנתם כי האב הוא שקרא לבנו להסגיר את עצמו, וככל הנראה שדברים אלו הם שהובילו למידע שהביא בסופו של דבר לפריצת הדרך בחקירת המשטרה.

במשטרה מעריכים כי מעגל הסייענים ויודעי הסוד על מיקומו של המחבל נשאת מלחם מסתכם ב-20 איש. מתוכם היו כאלה שסייעו לו באופן אקטיבי, וחלקם זיהו אותו בשטח אך לא דיווחו על כך.

(עדכון ראשון: 1:33)

הלווייתו של נשאת מלחם בערערה. טוויטר, צילום מסך
הלווייתו של נשאת מלחם בערערה/צילום מסך, טוויטר
מוחמד מלחם אביו של נשאת מלחם היום בדיון על הארכת מעצר בשלום חיפה 10 ינואר 2016. ניב אהרונסון
אביו של מלחם בבית המשפט, ראשון/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully