וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפוליטיקה? לפיד והרצוג בירכו על סגירת התיק נגד גבי אשכנזי

21.1.2016 / 0:20

לא במקרה בירכו שני ראשי המפלגות על ההודעה לסגור את התיק נגד הרמטכ"ל לשעבר: אמנם לא צפויות בחירות בתקופה הקרובה, אך שמו הוזכר בעבר בתור מועמד אפשרי לראשות מפלגת העבודה וכמספר 2 ב"יש עתיד". בינתיים, אשכנזי לא מפזר את הערפל

עריכה: ניר חן, טל רזניק

במערכת הפוליטית התייחסו אמש (רביעי) להודעת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולפיה ייסגר תיק החקירה נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. הראשון לפרסם הודעה בעניין היה יו"ר האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, את רונית והמשפחה, על סגירת התיק ועל האבן שנגולה מליבם". לאחר מכן, הגיב גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ופרסם ציוץ בנוסח דומה: "שמחתי לשמוע על סגירת התיק בעניינו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. לאשכנזי תרומה גדולה לחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל וזו בשורה חשובה היום לגבי, לרונית ולילדים לצה"ל ולמדינת ישראל".

עוד בנושא:
גבי אשכנזי על סגירת התיק: "מצער שזה נמשך חמש שנים וחצי"
נתניהו על מידע רגיש שחשף אשכנזי בפני עיתונאים: "שערוריית השערוריות"
אחרי חמש שנים: וינשטיין סגר התיק נגד גבי אשכנזי בפרשת הרפז

מדובר בשתי התייחסויות נדירות יחסית לנושא שהתקבל באדישות במערכת הפוליטית. העובדה שראשי העבודה ויש עתיד בחרו להתייחס לכך אינה מקרית; בעבר הוזכר שמו של אשכנזי בתור מועמד אפשרי לראשות מפלגת העבודה, ובמקביל נפגש עמו לפיד כמה פעמים בניסיון לשכנע אותו להצטרף למפלגתו כמספר 2. כשנשאל על כך בראיונות השיב שר האוצר לשעבר כי אשכנזי הוא "איש ראוי". "אני חושב שכל מפלגה בישראל תתברך בו וגם יש עתיד", אמר.

גורמים במפלגת העבודה העריכו היום כי הסיכויים שיצטרף לפוליטיקה בטווח הזמן הקרוב נמוכים מאוד. הדבר נובע בראש ובראשונה מכך שההתמודדות על ראשות המפלגה צפויה רק בשנת 2017, וגם הבחירות הכלליות אינן נראות באופק. בינתיים, אשכנזי לא מפזר את הערפל, לא מתראיין לגבי הכוונות שלו וטרם ברור לאן פניו מועדות.

(עדכון ראשון: 20:20)

גבי אשכנזי. יותם רונן
הכוונות לא ברורות. אשכנזי/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully