וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה תיקון לחוק: השהייה במתקן חולות תוגבל לשנה

בהתאם לפסיקת בג"ץ מלפני כחצי שנה, הממשלה אישרה את הצעתו של שר הפנים להגביל את שהותם של מבקשי מקלט במתקן. דרעי החליט שלא להעלות לדיון תיקונים נוספים לחוק, והבהיר כי התיקון הנוכחי יעלה להצבעה כבר בימים הקרובים

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

הממשלה אישרה אתמול (ראשון) פה אחד את התיקון הרביעי לחוק למניעת הסתננות, במסגרתו נקבע כי זמן השהייה המרבי במתקן חולות יקוצר ל-12 חודשים. תיקון החוק הוגש על ידי שר הפנים אריה דרעי, בהתאם לפסיקת בג"ץ מחודש אוגוסט האחרון, לפיה יש להגביל את השהות במתקן. זאת בניגוד לתזכיר החוק שהפיץ שר הפנים לשעבר סילבן שלום, שפרש לפני כחודש, לפיו תיתכן תוספת של חצי שנה למשך השהייה בחולות "מטעמים מיוחדים".

התיקון מתייחס רק לסוגיית משך השהות במתקן, לאור פרק הזמן שקבע בג"ץ לתיקון החוק – חצי שנה, שיפוג בתחילת פברואר. הצעד סוכם בין השר לשעבר שלום, שרת המשפטים איילת שקד והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, ועל מנת לעמוד בדרישות בג"ץ, הודיע דרעי כי תיקון החוק יעלה לאישור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית כבר בימים הקרובים.

עוד בוואלה! NEWS:
ביצים רקובות וירקות עם עובש: תלונות על מזון מקולקל במתקן חולות
משרד הפנים: אין סיבה שלא להחזיק אבות לילדים במתקן "חולות"
"זורים פחד": למה נדרשים מבקשי המקלט להגיע לשימוע דווקא בדרום?

מאות מבקשי מקלט השוהים במתקן צועדים בצעדת מחאה בגבול מצרים, יוני 2014. יותם רונן
תיקונים קודמים נפסלו. צעדת מחאה של מבקשי מקלט השוהים במתקן חולות, יוני 2014/יותם רונן

במהלך הישיבה עלו לדיון תיקונים נוספים בחוק, בהם שינוי הקריטריונים למתן פטור מזימון למתקן. בתזכיר החוק שהפיץ, ביקש שלום לקבוע כי גם הורים לילדים יוכלו להישלח למתקן, אך בשל אי-הסכמות, החליט דרעי שלא להעלות סעיף זה וסעיפים נוספים להצבעה. דרעי הבהיר כי ילמד את הסוגיות לעומקן ואז יפיץ תזכיר מתאים.

עוד אמר דרעי במהלך הדיון כי הוא רואה בבעיית מבקשי המקלט פגיעה חמורה בשכבות החלשות, משום שלטענתו, הם פועלים בעיקר בשכונות דרום תל אביב ובשכונות מצוקה נוספות ברחבי הארץ. כמו כן, במהלך הדיון נמסר כי 22 אלף מבקשי מקלט יצאו מהמדינה בשנים האחרונות, בשל פעולות הממשלה לשכנע אותם "לעזוב מרצון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ישיבת הממשלה, 17 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
"פגיעה חמורה בשכבות החלשות". דרעי בישיבת ממשלה/פול צלמים, עמית שאבי

תיקון החוק למניעת הסתננות הפך למוקד של מאבק כוחות בין בג"ץ לכנסת, לאחר ששופטי בית המשפט העליון פסלו בשנים האחרונות שלושה תיקונים שונים שחוקקה הכנסת, בטענה כי אינם חוקתיים ומהווים פגיעה בלתי-מידתית בזכות לחירות, שהינה חלק מחוק יסוד: כבוד האדם וחרותו.

(עדכון ראשון: 23:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully