וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצא עוד שריד מהמטוס המלזי? גוף מתכת מסתורי אותר בחופי תאילנד

כפריים מדרום תאילנד איתרו את הגוף הדומה לחלק ממטוס נוסעים, והרשויות במדינה פועלות על מנת לבדוק את מקורו. לרוחבו של החלק מופיעים כמה מספרים, ואף מספר סידורי. ביולי האחרון נמצאה כנף המטוס האבוד באי ראוניון שבאוקיינוס ההודי

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

(דברי שר התחבורה של מלזיה לאחר מציאת כנף המטוס ביולי האחרון)

גוף מתכתי גדול הדומה לחלק ממטוס נמצא אתמול (שבת) על חוף הים בדרום תאילנד, ועל פי הערכות שונות הוא שייך לטיסה MH370 של חברת "מלזיה איירליינס", שעקבותיה נעלמו בעת שעשתה את דרכה מקואלה לומפור לבייג'ינג במרץ 2014. תניאפט פאתיקונגפאן, גורם רשמי ממחוז נאקון סי טמרט שבו נמצא החלק, אמר כי כפריים גילו את הגוף המתכתי ודיווחו על כך לרשויות כדי שיסייעו בבירור מקורו. "רוחבו של הגוף כשני מטרים וגובהו כשלושה מטרים", אמר.

כלי תקשורת בתאילנד העלו את הסברה כי מדובר בחלק מהמטוס שנעלם כשעליו 239 בני אדם. עם זאת, אף גורם רשמי לא אישר כי החלק אכן שייך למטוס האבוד.

עוד כתבות בנושא:
צרפת מאשרת: חלקי המטוס שאותרו בראוניון שייכים למטוס המלזי
מלזיה: השרידים שהתגלו באוקיינוס ההודי שייכים למטוס שנעלם
שנה להיעלמות המטוס המלזי: סוללת האיתור של הקופסה השחורה לא פעלה

גוף מתכתי שאותר בדרום תאילנד ונחשד כשייך למטוס המלזי, ינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
הגוף המתכתי שאותר בדרום תאילנד/צילום מסך, טוויטר

ביולי האחרון נמצאו שרידי כנף מטוס בחופי האי הצרפתי ראוניון שבאוקיינוס ההודי, כ-200 קילומטרים ממזרח למדגסקר. החלק, שאורכו שני מטרים, נמצא על ידי אנשים שניקו את החוף לאחר שנפלט מהמים. בחודש ספטמבר אישר משרד התובע הכללי בצרפת, שם נבדק החלק, כי השרידים אכן שייכים לטיסה MH370 . "ניתן לומר בוודאות כי כנף המטוס שנמצאה באי ראוניון ב-29 ביולי 2015 תואמת לזו של טיסה MH370", אמר.

גוף מתכתי שאותר בדרום תאילנד ונחשד כשייך למטוס המלזי, ינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
המספרים המופיעים על החלק המתכתי/צילום מסך, טוויטר

החלק שאותר אתמול מכוסה בצדפים קטנים ונושא כמה סימני זיהוי, היכולים לסייע להכריע אם הוא אכן שייך למטוס. המספר 323 כתוב ליד אחד מקצותיו, ובמקומות אחרים כתובים המספרים 307 ו-308. בצד השני, ניתן לראות חבל אדום מתנדנד מעל כמה ספרות הנראים כמספר סידורי: SG5773-1. לפי גורמים שונים, המבנה של הגוף מזכיר חלקים שבהם נעשה שימוש במטוסים או בטילים. לפי פאתיקונגפאן, דייגים מקומיים אמרו כי על פי הצדפות שעל החלק, ייתכן שהוא היה מתחת למים פחות משנה – דבר שעשוי להחליש את הסברה.

מוקדם יותר החודש נמצא חלק נוסף שנחשד כשייך למטוס באוקיינוס ההודי, אך בסופו של דבר התברר כי מדובר בשרידי אוניה בת 200 שנה. כמעט שנתיים אחרי התקרית, חוסר ודאות עדיין אופף את נסיבות ההתרסקות. מטה צוות החיפוש אחר המטוס ממוקם באוסטרליה, והוא צפוי לסיים את עבודתו באופן סופי ביוני הקרוב.

גוף מתכתי שאותר בדרום תאילנד ונחשד כשייך למטוס המלזי, ינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
כפריים מדרום תאילנד בוחנים את הגוף שאיתרו/צילום מסך, טוויטר
גוף מתכתי שאותר בדרום תאילנד ונחשד כשייך למטוס המלזי, ינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
הגוף המתכתי מכוסה צדפות קטנות/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully