וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה להיעלמות המטוס המלזי: סוללת האיתור של הקופסה השחורה לא פעלה

רויטרס

8.3.2015 / 12:35

דוח חקירה שפורסם במלאות שנה להיעלמות טיסה 370 של "מלזיה איירליינס" מגלה כי מכשיר האיתור היה כבוי מאז 2012. החיפושים יימשכו עד מאי, ורבים מקרובי הנספים מתעקשים: "הילדים עדיין חיים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שנה בדיוק אחרי התרסקות טיסת "מלזיה אירליינס" MH370, פורסם בצהריים (ראשון) דוח חקירה, הקובע כי מכשיר האיתור על אחת מהקופסאות השחור של המטוס, חדלה לפעול כבר ב-2012. הדוח גם קובע כי טייסי המטוס המלזי לא הביעו סימני מצוקה לפני שהמטוס המריא לדרכו האחרונה, ב-8 במרץ 2014.

הדוח, שנכתב על ידי ממשלת מלזיה, ובשיתוף עם חוקרים מארה"ב, מבריטניה, מסין, מצרפת ומאוסטרליה, קובע כי "לא היה דבר-מה חשוד בהתנהגות שני הטייסים, או בעברם הכלכלי, החברתי או הרפואי". הדוח אוסף את כל העובדות הידועות על התרסקות הבואינג 777, אך אינו מעלה השערה לגבי הגורמים האפשריים להיעלמותו.

ממשלת מלזיה נאלצה לפרסם את הדוח מתוקף תקנות התעופה הבינלאומיות. אחד הממצאים החשובים ביותר העולות מהדוח הוא שהסוללה במתקן האיתור של אחת מהקופסאות השחורות, חדלה לפעול כשנה וחצי לפני היעלמותו בים. משמעות הדבר היא שלא היה כל סיכוי לאתר את הקופסה, שככל הנראה שקועה בקרקעית האוקיינוס. הסוללה המותקנת על הקופסה השחורה השנייה פעלה כיאות. הדוח מציין כי הנתונים שנשמרו על שתי הקופסאות לא נפגעו.

היעלמות המטוס המלזי:
שליח וואלה מדווח מקואלה לומפור: "המלזים לא מאמינים לממשלתם"
מבוכה לצוותי החיפוש: החיפושים נערכו בטעות במקום הלא נכון
ראש ממשלת אוסטרליה: סבורים שאיתרנו את שרידי המטוס המלזי
לקריאת הדיווח הראשון על אובדן הקשר עם טיסה 370 של מלזיה אירליינס

קורבנות הרוגי טיסת מלזיה אירליינס MH370 – בייג'ינג, 8 במרץ 2015. AP
קרובי משפחה של נוסעי המטוס המלזי, הבוקר בטקס זיכרון בבייג'ינג/AP

על פי הדוח, חברת "מלזיה אירליינס" ערכה אחרי ההתרסקות בדיקה מקיפה בכל צי מטוסיה, כדי לוודא את תקינותם של מכשירי האיתור בכל הקופסאות השחורות. בנוסף, הדוח מציין כי ברשת התעבורה האווירית לא דווח על תקלה במנועי המטוס אחרי ההמראה, וכי נתוני מזג האוויר היו סבירים באזור שבו נותק הקשר עם המטוס.

שנה שלמה אחרי ההתרסקות, החוקרים המלזים לא הצליחו להסביר מדוע המטוס סטה מנתיב הטיסה המתוכנן מקואלה לומפור לבייג'ינג. ניתוח של תחנות מכ"מ לאורך הדרך הצביע על כך שהמטוס סטה מערבה, ונעלם באוקיינוס ההודי. החיפושים אחר המטוס, שהופסקו בקיץ, התחדשו בחודשים האחרונים, וצפויים להימשך עד חודש מאי. עדיין לא ברור מה יקרה אם גם בחודש מאי לא יימצא כל זכר למטוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תושב בייג'ינג, ליו קון, מציג את תמונת אחיו, ליו קיאנג, שנהרג בהתרסקות המטוס המלזי. מרץ 2015. GettyImages
תושב בייג'ינג, ליו קון, עם תמונת אחיו, קיאנג, שהיה על המטוס שנעלם/GettyImages

ראש ממשלת מלזיה, נג'יב רזאק, אמר כי הוא עדיין מקווה שהמטוס יימצא. לדבריו, מלזיה מחויבת למאמצי החיפוש ולתקווה שטיסה MH370 תאותר". ממשלת מלזיה כבר הודתה שהיעלמות המטוס מוגדרת כתאונה, וסללה בכך את הדרך לתשלום פיצויים ל-239 משפחות הקורבנות.

עם זאת, כמה מקרובי המשפחה של הנספים מסרבים להאמין שיקיריהם נהרגו. וון וונצ'נג, יזם נדל"ן ממחוז שאנדונג, טוען שהרשויות במלזיה מסתירות את הסיבה האמיתית להיעלמות המטוס. הוא סיפר כי "מישהו מחביא את המטוס", והתעקש שבנו, יונג-שנג, אחד מנוסעי הטיסה, עדיין בחיים. "אנחנו מוכנים להגיש תביעה", אמר לעיתון "סאות צ'יינה מורנינג פוסט", אך שתק כשנשאל את מי יתבע, ובגין מה.

וון הוא אינו היחיד שמסרב להשלים עם גזרת הגורל. "השנה האחרונה הייתה קשה מאוד עבורי", אמר הבוקר יאנג ג'ינגבו, שבתו שהייתה על המטוס שהתרסק. "מאז מרץ שעבר ועד עכשיו, התרוצצתי בכל בייג'ינג וניסיתי למצוא את בתי. נתקלתי בכל כך הרבה קשיים, אבל אצליח להתגבר עליהם. אני לא ישן בלילות, בכל לילה אני ישן אולי שעתיים. אבל אני בטוח שבתי עדיין בחיים, ואני בטוח שאחזיר אותה".

גרפיטי לזכר טיסת MH370  - המטוס המלזי – בקואלה לומפור, מלזיה, מרץ 2015. רויטרס
החיפושים יימשכו עד חודש מאי, לפחות. קואלה לומפור, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully