וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת המטוס המלזי: החיפוש נערך במקום הלא נכון

אוסטרליה הודיעה במבוכה כי המטוס שנעלם בחודש מרץ, עם 239 בני אדם, אינו נמצא באזור החיפושים. בכיר אמריקני: הצוללת המיוחדת התבייתה בטעות אחרי הצוות שליווה אותה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

המטוס המלזי שנעלם כשעליו מאות נוסעים כלל אינו נמצא באזור שבו נערכו אחריו חיפושים קדחתניים בחודשיים האחרונים. בהודעה מיוחדת שפורסמה הבוקר (חמישי), אמרה הרשות האוסטרלית המרכזת את מאמצי החיפושים באוקיינוס ההודי, כי ניתן לקבוע שהמטוס אינו נמצא באזור הזה.

ההכרזה הדרמטית - והמביכה - מהווה לא רק הודאה בכישלון המשימה, בה השתתפו מעל 20 מדינות, שהוציאו עשרות מיליוני דולרים, אלא גם מציפה שאלות קשות לגבי מהימנות האמצעים המשוכללים ביותר, שסייעו לצמצם את אזור החיפושים.

מההודעה עולה כי הצוללת המיוחדת "בלו-פין 21", שסרקה את אזור החיפושים בשבועות האחרונים, לא גילתה דבר. כעת נעשים מאמצים לנתח מחדש את הנתונים שלפיהם נקבע נתיב הטיסה הסופי לשל המטוס, באמצעות מידע שסיפקה חברת "אינמרסט" הבריטית.

תעלומת המטוס המלזי - כותרות אחרונות
מסתמן: הדלק במטוס אזל לפני שהבואינג צלל למצולות
"אנחנו משוכנעים שאנחנו יודעים היכן הקופסה השחורה"
כך אותרה מהחלל הטיסה המלזית שהסתיימה באסון

צוות אוסטרלי במהלך החיפושים אחר שברי המטוס המלזי הנעלם. יום שני, 24 במרץ 2014. מלזיה, GettyImages
סייר אוסטרלי בחיפוש חזותי אחר המטוס הנעלם, בחודש מרץ/GettyImages, מלזיה

טיסה MH370 של חברת מלזיה אירליינס נעלמה ב-8 במרץ, כשהייתה בדרך מקואלה לומפור לבייג'ינג. במטוס הבואינג 777 היו 239 נוסעים ואנשי צוות. מהחקירה התברר כי המטוס התרסק באוקיינוס ההודי, מצפון-מערב לעיר פרת'.

ב-5 וב-8 באפריל, צוותי החקירה סברו כי הצליחו לאתר איתותים מהקופסה השחורה של המטוס, שסייעו לצמצם את אזור החיפושים לשטח של 850 קילומטרים רבועים.

אלא שבכיר בצי האמריקני אמר, כבר אתמול, כי האותות לא נבעו מהקופסות השחורות של המטוס. מייקל דין, סגן מפקד הצי לענייני הנדסה ימית, אמר כי "במידה רבה מאוד" אפשר לקבוע שהחיפושים נעשו באזור שגוי, וכי האותות נבעו דווקא מהספינה שהובילה את הצוללת.

ההודעה האוסטרלית, והצהרתו של הבכיר האמריקני, מסבות מבוכה גרמה לצוותי החיפושים. דובר הצי האמריקני מסר בתגובה כי מדובר "בהשערה בלבד ובהנחה פזיזה ומוקדמת". שר התחבורה של אוסטרליה וסגן ראש הממשלה שלה, ווארן טראס, הביע ביטחון כי המטוס יאותר "אי שם" באוקיינוס ההודי.

בחודש אוגוסט יחל סבב חיפושים נוסף אחר המטוס הנעלם, שצפוי להיארך שנה שלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully