וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת המטוס המלזי: כנראה אזל הדלק לפני שהתרסק

לבקשת משפחות הנוסעים שנספו בהתרסקות המטוס של "מלזיה איירליינס" במרץ האחרון, פרסמה חברת לוויינים נתונים שטרם פורסמו על התקשורת עם המטוס ברגעיו האחרונים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

נתונים חדשים על תעלומת המטוס המלזי: המטוס שהתרסק במרץ האחרון באוקיינוס ההודי ככל הנראה החל להנמיך טוס לאחר שאזל לו הדלק – כך דווח הבוקר (שלישי) ב"וול סטריט ג'ורנל", בהסתמך על טענות חוקרי תאונות אוויריות באוסטרליה. הסברה מתבססת על ניתוח האותות האחרונים ששידר המטוס לפני שאבד עמו הקשר ונתוני לוויין של חברת "אינמרסט" הבריטית, שסיפקה את הנתונים שלפיהם נקבע אזור החיפושים אחר המטוס.

מהדיווח עולה כי החוקרים עדיין סבורים כי טיסה 370 של "מלזיה איירליינס" התרסקה במקום כלשהו באוקיינוס ההודי בטווח של 25 מיילים ימיים מהנקודה שממנה שודר האות האחרון. על פי הרשות האוסטרלית לבטיחות בתחבורה, מומחיה חישבו כמה זמן ארכה ירידת המטוס באמצעות ניתוח נתוני הלוויין. לטענת הרשות, האות האחרון לא תאם את האותות הקודמים ששודרו אחת לשעה, עובדה המעידה ככל הנראה על כך שמערכת החשמל של המטוס אתחלה את עצמה בשל מחסור בדלק, שנוצר ככל הנראה סמוך לנקודה שבה שודר האות.

עוד על התרסקות המטוס המלזי:
מלזיה מכחישה: לא נעצרו מחבלים בחשד להיעלמות המטוס
האם עצם מסתורי שנסחף לאוסטרליה קשור למטוס שנעלם?
"טייס המשנה ביצע שיחה דחופה דקות לפני ההיעלמות"

קרובי משפחה של נוסעים שהיו על טיסה 370 של חברת התעופה המלזית לאחר ההודעה על התרסקותה, מרץ 2014. רויטרס
יעבירו את הנתונים למומחים לניתוח. קרובי הנספים בהתרסקות/רויטרס

הנתונים של חברת "אינמרסט" פורסמו היום לאחר שקרוביהם של נוסעי המטוס שנספו בהתרסקות דרשו לקבל גישה אליהם. החברה שחררה מסמך באורך 47 עמודים, הכולל נתונים רבים על התקשורת בין המטוס לבין הלוויינים של החברה. כעת מתכננים נציגי משפחות הנוסעים לשלוח את המידע המורכב למומחים עצמאיים לניתוח.

לדוח המלא של חברת "אינמרסט"

המידע החדש בא שבוע לפני שהרשויות במלזיה מתכננות לפתוח את החיפושים אחר המטוס גם לקבלנים פרטיים. על פי הרשויות באוסטרליה, יידרשו שלושה חודשים למפות את אזור החיפוש כולו. הרשויות בוחנות גם את האפשרות לצמצם את אזור החיפוש בעזרת מיקרופונים מיוחדים הממוקמים מתחת למים ברחבי האוקיינוס, שנפרסו לצורך איתור סימנים לפיצוצים גרעיניים בלתי-חוקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully