וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה: לא נעצרו מחבלים בחשד להיעלמות המטוס

"הדיילי מייל" דיווח שהרשויות בקואלה לומפור חקרו פעילי טרור הקשורים לארגון, בחשד למעורבות בהיעלמות טיסת MH370. מפקד משטרת מלזיה הגיב בזעם לדיווח: "הבל הבלים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המשטרה במלזיה מכחישה בתוקף את הדיווח לפיו 11 פעילי "אל-קאעדה" נעצרו בשבוע שעבר, ונחקרו בחשד שהיו מעורבים בהיעלמותה של טיסה MH370 של חברת "מלזיה איירליינס".

הדיווח התפרסם הבוקר (ראשון) בצהובון "דיילי מייל" הבריטי, ומפקד משטרת מלזיה, חאלד אבו בכר, אמר בתגובה כי מדובר ב"הבל הבלים" וכי מעצרם של ה-11 אינו קשור לחקירת התרסקות הטיסה.

לפי הדיווח, החשודים נעצרו בקואלה לומפור הבירה בשבוע שעבר, בעקבות דרישת הבולשת הפדרלית (FBI) ושירות המודיעין הבריטי (MI5) לחקור גברים העונים לפרופיל רלוונטי לאירועי היעלמות המטוס, להערכת הסוכנויות: גברים מוסלמים בני 22 עד 55, בעלי רקע בעייתי.

היומון הבריטי הנפוץ ציטט "גורם בכיר ביחידת הלוחמה בטרור של מלזיה", שאמר שהמעצרים הגבירו את החשד כי היעלמות הטיסה אכן הייתה פעולת טרור, וכי המטוס נחטף. "הסיכוי שהמטוס אכן נחטף על ידי טרוריסטים עדיין גבוה", אמר הגורם. בחקירות שנערכו עד כה, כמה חשודים אכן הודו בכוונתם להיות מעורבים בפעילות טרור, אך הכחישו את מעורבותם בפעולה הספציפית.

היעלמות המטוס המלזי - כותרות נוספות:
האם עצם מסתורי שנסחף לאוסטרליה קשור למטוס הנעלם?
המטוס המלזי: צוללת מתקדמת תצא לאזור החיפושים
"טייס המשנה ביצע שיחה דחופה דקות לפני ההיעלמות"

נוסעים בנמל התעופה של קואלה לומפור מביטים במטוסים של חברת מלזיה איירליינס. מרץ 2014. רויטרס
פתרון לתעלומה? מטוס "מלזיה איירליינס" בקואלה לומפור/רויטרס

קצה החוט האחרון בחקירת היעלמות המטוס היה לפני כשבוע וחצי, אז דיווחו הרשויות באוסטרליה על מציאת עצם מסתורי, אשר נשטף לחופי המדינה. לטענתם, עצם מתכתי שאורכו 2.5 מטרים, מצופה בפיברגלס בצדו האחד, אותר עשרה קילומטרים ממזרח לעיר אוגוסטה, בקצה הדרומי של מדינת אוסטרליה המערבית, כ-300 ק"מ מדרום לפרת'.

תצלומי העצם הועברו לבדיקה. מרטין דולאן, נציב הרשות האוסטרלית לבטיחות בתעבורה, אמר כי מדובר בעצם "מעניין מספיק כדי שנבדוק את התצלומים", אך סייג כי "ככל שאנו בודקים, כך אנחנו מתרגשים פחות".

לאחרונה, הביעו מנהלי צוותי החיפשושים אחר המטוס, שנעלם ב-8 במרץ כשעליו 239 בני אדם, פסימיות רבה בנוגע לסיכויים לאתרו בזמן הקרוב. אנגוס יוסטון, ראש הסוכנות האוסטרלית המתאמת את החיפושים אחר המטוס המלזי, אמר ביום שישי האחרון במסיבת עיתונאים כי החיפושים אחר טיסה MH370 עשויים לקחת בין שמונה ל-12 חודשים. הסיבה לכך, להערכתו, הוא העומק בו מתנהלים החיפושים. "אבל אנחנו לחלוטין מחויבים למצוא את המטוס ואני משוכנע שעם חיפוש יעיל - נמצא אותו לבסוף", אמר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
צוללת תנסה לאמת את אותות הקופסה השחורה. רויטרס
צוותי החיפוש מנסים לאתר את שרידי המטוס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully