וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מאשרת: חלקי המטוס שאותרו בראוניון שייכים למטוס המלזי

יותר מחודש לאחר שנמצאה, אישרה צרפת כי כנף מטוס הבואינג שנמצאה בחופי האי הצרפתי שייכת לטיסה MH370. עכשיו נותר לברר אם גם השרידים שנמצאו באיים המלדיביים שייכים למטוס, וכמובן – את סיבת ההתרסקות

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

משרד התובע הכללי בצרפת אישר אמש (חמישי) כי חלקי המטוס שאותרו בחודש יולי באי ראוניון שבאוקיינוס ההודי, שייכים לטיסה MH370, שנעלמה לפני יותר משנה בנסיבות מסתוריות. "ניתן לומר בוודאות כי כנף המטוס שנמצאה באי ראוניון ב-29 ביולי 2015 תואמת לזו של טיסה MH370", צוטט משרד התובע ב-CNN.

בכך מאשרת צרפת את דבריו של ראש ממשלת מלזיה, נג'יב רזאק, שהודיע לפני כשבוע כי שרידי המטוס שנמצאו באי הצרפתי שייכים למטוס של "מלזיה איירליינס". לפני שצרפת נתנה גושפנקא לדבריו, טענו רבים שנג'יב עשה שימוש ציני בהודעתו על כנף המטוס. היו שטענו כי ראש הממשלה המלזי ניצל את ההזדמנות כדי להסיח את תשומת הלב במדינה משערוריית השחיתות ששמו נקשר אליה.

שריד של טיסה 370? כנף של מטוס אותרה באי באוקיינוס ההודי. צילום מסך
עכשיו נותר לברר את סיבת ההתרסקות. כנף המטוס שנמצאה בראוניון/צילום מסך

בחודש שעבר הודיע שר התחבורה של מלזיה, ליו טיונג, כי המדינה תשלח צוותים לאיים המלדיביים שבאוקיינוס ההודי, גם שם נמצאו הריסות שייתכן ושייכות למטוס המלזי.

בתחילה אותרה כנף המטוס, וכמה ימים לאחר מכן נמצאה דלת המטוס, שנשטפה אף היא לאי. הכנף, שאורכה שני מטרים, נמצאה על ידי אנשים שניקו את החוף לאחר שנפלטה מהמים. השרידים הגיעו לבדיקה בצרפת כדי לאשש את הסברה כי אכן מדובר במטוס המלזי שנעלם, עת היה בדרכו מקואלה לומפור, בירת מלזיה, לבייג'ינג, בירת סין. שרידי המטוס נחתו בפריז ומשם הועברו למעבדה של משרד הביטחון בטולוז, שמתמחה בניתוח הריסות תעופה. בבדיקה השתתף גם צוות מומחים ממלזיה.

(עדכון ראשון: 20:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully