וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה: השרידים שהתגלו באוקיינוס ההודי שייכים למטוס שנעלם

ראש הממשלה נג'יב רזאק אישר כי שרידי כנף המטוס שנמצאה בימים האחרונים אכן שייכת לטיסת MH370 של "מלזיה איירליינס", שנעלמה בשנה שעברה בדרכה ממלזיה לסין

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

(צפו: שרידי המטוס מועברים לבדיקה בצרפת בסוף השבוע)

ראש ממשלת מלזיה, נג'יב רזאק, הודיע אמש (רביעי) כי שרידי המטוס שנמצאו בשבוע שעבר באי הצרפתי ראוניון שבאוקיינוס ההודי שייכים למטוס טיסת MH370 של "מלזיה איירליינס", שנעלם בשנה שעברה. ביום רביעי שעבר אותרה כנף המטוס, וביום ראשון האחרון נמצאה דלת המטוס, שנשטפה אף היא לאי. עם זאת, הרשויות בצרפת מסרו כי על אף ההודעה, עוד מוקדם לקבוע זאת בוודאות.

בשבוע שעבר אותרה כנף המטוס כ-200 קילומטרים ממזרח למדגסקר. החלק, שאורכו שני מטרים, נמצא על ידי אנשים שניקו את החוף לאחר שנפלט מהמים. השרידים הגיעו לבדיקה בצרפת לפני ארבעה ימים כדי לאשש את הסברה כי אכן מדובר במטוס המלזי שנעלם, עת היה בדרכו מקואלה לומפור, בירת מלזיה, לבייג'ינג, בירת סין. שרידי המטוס נחתו בפריז ומשם הועברו למעבדה של משרד הביטחון בטולוז, שמתמחה בניתוח הריסות תעופה. בבדיקה השתתף גם צוות מומחים ממלזיה.

לקריאה נוספת:
שנה להיעלמות המטוס המלזי: סוללת האיתור של הקופסה השחורה לא פעלה
מתחזקת ההערכה: השרידים שנמצאו שייכים למטוס המלזי
תעלומת המטוס המלזי: החיפוש נערך במקום הלא נכון

שריד של טיסה 370? כנף של מטוס אותרה באי באוקיינוס ההודי. צילום מסך
השרידים שאותרו באי ראוניון שבאוקיינוס ההודי/צילום מסך

שר התחבורה של מלזיה, ליאו תיאונג ליי, הביע אופטימיות לאחר שנמצאו שרידי המטוס. "נחכה לתוצאות של הבדיקות, זה עדיין לא אומת", אמר ביום שבת האחרון. "לפי התמונות זה נראה כמו הכנף הקדמית של מטוס בואינג 777, אבל זה רק מהתמונות. אנחנו לא ניכנס לפרטים עד שהם לא יאומתו מהבחינה הטכנית".

מרטין דולן, נציב ראשי בסוכנות האוסטרלית לבטיחות תעבורתית, אמר באותו היום דברים ברוח דומה. "לפי הראיות מתחזקת הסברה שמדובר בחלקי טיסת MH370. לא נרשמו מקרים אחרים של מטוסי בואינג 777 שאבדו באזור". עם זאת, הוא הבהיר כי גם אם המעבדה תוכל לאשר שמדובר בכנף המטוס, לא ניתן יהיה לספק מיקום מדויק של נפילתו. ככל הנראה, המטוס סטה מהמסלול, מסיבה שאינה ידועה, והתרסק בדרום האוקיינוס ההודי.

239 נוסעים ואנשי צוות היו על המטוס שנעלם ב-8 במרץ 2014, כשהייה בדרכו ממלזיה לסין. מחקירת ההיעלמות התברר כי המטוס התרסק באוקיינוס ההודי, מצפון-מערב לעיר פרת'. עד כה לא נמצאו חלקים של המטוס, והחיפושים אחריו הגיעו למבוי סתום.

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully