וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפי הראיות מדובר במטוס המלזי": השרידים הועברו לבדיקה בצרפת

כנף המטוס שאותרה באוקיינוס ההודי הגיעה למעבדה בטולוז על מנת לבחון את מספרה הסידורי והראיות שיקשרו אותה לטיסה MH370 של "מלזיה איירליינס", שנעלמה בשנה שעברה. "מתחזקת הסברה כי זה אכן המטוס"

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

כנף המטוס שאותרה באוקיינוס ההודי הגיעה הבוקר (שבת) לצרפת על מנת לבדוק אם היא אכן שייכת לטיסה MH370 של "מלזיה איירליינס", שנעלמה באופן מסתורית בשנה שעברה. שרידי המטוס נחתו בפריז ומשם הועברו למעבדה של משרד הביטחון בטולוז, שמתמחה בניתוח הריסות תעופה. כנף המטוס, כמו גם מזוודה, נפלטו מהמים ונמצאו באי ראוניון שממזרח למגדסקר על ידי מקומיים.

צוות ממלזיה איירליינס יגיע אף הוא להשתתף בניתוח שרידי המטוס בטולוז. בין הבדיקות המתוכננות, יהיה אימות המספר הסידורי של הכנף, שאורכה כשני מטרים, ובדיקת המזוודה. בימים האחרונים דווח כי מבדיקות ראשוניות עולה כי קיימת סבירות גבוהה שהשרידים שייכים למטוס מדגם בואינג 777, שנעלם בדרכו מקואלה לומפור לבייג'יניג. על המטוס היו 239 נוסעים ואנשי צוות.

לקריאה נוספת:
רוסיה: "משדרגים את מערכת ה-S-300 לקראת אספקתה לאיראן"
בזכות תיעוד: שוטר לבן שירה בשחור לא חמוש יועמד לדין בארה"ב
אחרי מותו של מולה עומר: טליבאן מינה את סגנו למנהיג הארגון

שוטרים צרפתים באי ראוניון חוקרים חתיכו החשודות כשייכות למטוס המלזי שנעלם באוקיינוס ההודי, 30 ביולי 2015. רויטרס
כנף המטוס שאותרה באוקיינוס ההודי/רויטרס

שר התחבורה של מלזיה, ליאו תיאונג ליי, הביע תקווה לזיהוי הממצאים. "נחכה לתוצאות של הבדיקות, זה עדיין לא אומת", אמר. "לפי התמונות זה נראה כמו הכנף הקדמי של מטוס בואינג 777, אבל זה רק מהתמונות. אנחנו לא ניכנס לפרטים עד שהם לא יאומתו מהבחינה הטכנית".

מרטין דולן, נציב ראשי בסוכנות האוסטרלית לבטיחות תעבורתית, אמר מוקדם יותר היום כי "לפי הראיות מתחזקת הסברה שמדובר בחלקי טיסת MH370. לא נרשמו מקרים אחרים של מטוסי בואינג 777 שאבדו באזור". עם זאת, הוא הבהיר כי גם אם המעבדה תוכל לאשר שמדובר בכנף המטוס, לא ניתן יהיה לספק מיקום מדויק של נפילתו. ככל הנראה, המטוס סטה מהמסלול, מסיבה שאינה ידועה, והתרסק בדרום האוקיינוס ההודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully