וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חנין זועבי הורשעה בהעלבת עובד ציבור: "יש לי סגנון חד"

חברת הכנסת מהרשימה המשותפת הורשעה במסגרת הסדר טיעון. זאת, בגין קללות וכינויים מעליבים שקראה לעבר שוטרים ערבים. לדבריה, "זו לא דרכי, מאבקי לא נגד אנשים"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: אביב אירגז

בית משפט השלום בנצרת הרשיע היום (חמישי) במסגרת הסדר טיעון את חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) בהעלבת עובד ציבור בגין דברים שאמרה לשוטרים ערבים. גזר הדין יינתן ב-7 בפברואר. הפרקליטות ביקשה מאסר על תנאי, אולם באי כוחה של זועבי ביקשו לגזור עליה קנס כספי.

לפני החלטת בית המשפט אמרה זועבי כי הודאתה כדי לזרז את ההליכים הבירוקרטיים. "אני מסכימה עם הטיעונים (נגדי), אך אבקש להוסיף עוד כמה מלים. עמדתי שאין לי שום עניין בהעלבה אישית. אני לא הודיתי, על מנת לחסוך זמן לפרקליטות או לבית המשפט. הבעתי שזו אינה דרכי כי זו האמת הפנימית שלי. אני נציגת ציבור, דרכי היא דרך פוליטית, אני ישירה וחדה בסגנון שלי, אבל בתוך הקונטקסט של התפקיד הפוליטי שלי. אין לי עניין אישי עם שום שוטר או שום עובד ציבור, והמאבק שלי הוא לא נגד אנשים. נכון שהפגיעה הייתה באנשים ולכן חזרתי בי, כי זה לא חלק מתפיסת עולמי, ואין זה חלק מסגנוני ואין לי בעיה לחזור בי".

לקריאה נוספת:
העליון הניח שזועבי תומכת במאבק מזוין אף שלא פסל התמודדותה
ח"כ זועבי תודה בהעלבת עובד ציבור - ולא תואשם בהסתה ובאיומים
זועבי: "צה"ל הורג ילדים פלסטינים"; יוגב: "לכי לסוריה"

חנין זועבי מלווה בחברי מפלגתה בדיון בבית המשפט העליון על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לפסול מועמדותה, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
"זו אינה דרכי". זועבי בהחלטת העליון להתיר לה להתמודד בבחירות, בשנה שעברה/נועם מושקוביץ

העבירה נעשתה ביולי 2014. זועבי הטיחה בשוטרים ערבים שהעידו בבית משפט השלום בנצרת אמירות קשות ופוגעניות משום שהם משרתים במשטרת ישראל. השוטרים העידו אז בדיון להארכת מעצרם של חשודים בהפרות סדר, שנערכו בעיר לאחר רצח הנער מוחמד אבו חדיר בירושלים.

בנוכחות קהל רב, לרבות בני משפחות העצורים ועורכי דין שהמתינו מחוץ לאולם, השפילה זועבי את השוטרים ואמרה להם כי "צריך לירוק להם בפרצוף", "לנקות בהם את הרצפה", "לא ללחוץ להם את היד" ו"שיפחדו מאיתנו ומהשבאב, שנעצרים בגללם". היא אף כינתה אותם בוגדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

זועבי כתבה מכתב התנצלות: "אירוע חריג"

בחודש שעבר הודיע היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על הגשת כתב האישום. לפי הסדר הטיעון שנחתם עמה, זועבי הודיעה כי היא מוותרת על כל טענה נגד הגשת כתב האישום לפי חוק החסינות, ולא תואשם בהסתה לגזענות או באיומים. לאחר הגשתו, היא הודתה במיוחס לה והורשעה.

במסגרת ההסכם חתמה זועבי על התנצלות שבה נכתב: "דבריי נגד שוטרים ערבים נאמרו מתוך סערת רגשות. ההתבטאויות האלו אינן מייצגו את הסגנון שלי או את דרכי ולא התכוונתי לפגוע באדם כלשהו. אני מצטערת על אמירת הדברים ומתנצלת בפני כל מי שנפגע. אירוע זה הוא מבחינתי חריג כי התבטאויות לא נאותות אינן דרכי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully