וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש החליט: ח"כ זועבי תואשם בהעלבת עובד ציבור

21.12.2015 / 16:44

כתב האישום יוגש כחלק מהסדר טיעון שבמסגרתו תוותר חברת הכנסת מהרשימה המשותפת על חסינותה ולא תואשם בהסתה לגזענות או באיומים. היא התנצלה: "הדברים נאמרו מתוך סערת רגשות"

צילום: לע"מ עריכה: יאיר דניאל

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע היום (שני) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על הגשת כתב אישום נגד ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) בגין העלבת עובד ציבור. במכתב הודיע וינשטיין כי בכפוף לחוק חסינות חברי כנסת, הוא יגיש את כתב האישום בהתאם להסדר טיעון שנחתם בין הצדדים.

לפי ההסדר, זועבי תודיע כי היא מוותרת על כל טענה נגד הגשת כתב האישום לפי חוק החסינות, ולא תואשם בהסתה לגזענות או באיומים. לאחר הגשתו, היא תודה במיוחס לה ותורשע. כמו כן, במסגרת ההסכם חתמה זועבי על התנצלות שבה נכתב: "דבריי נגד שוטרים ערבים נאמרו מתוך סערת רגשות. ההתבטאויות האלו אינן מייצגו את הסגנון שלי או את דרכי ולא התכוונתי לפגוע באדם כלשהו. אני מצטערת על אמירת הדברים ומתנצלת בפני כל מי שנפגע. אירוע זה הוא מבחינתי חריג כי התבטאויות לא נאותות אינן דרכי".

תחילה התכוונה הפרקליטות להאשים את זועבי באיומים ובהסתה לגזענות, אך לפי ההסכם עם סנגוריה היא תודה רק בעבירה של העלבת עובד ציבור ואף תתנצל, כאשר הצדדים יהיו חופשיים לטעון לעונש. הפרקליטות צפויה לבקש מאסר על תנאי ואילו באי כוחה של זועבי יבקשו לגזור עליה קנס כספי. כתב האישום יוגש בשבועות הקרובים לבית משפט השלום בנצרת וזועבי תודה במיוחס לה עם הגשתו.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על פרישתו של סילבן שלום: "קיבל את ההחלטה הנכונה"
עינויים בחקירה? "כשזה ערבים השב"כ טוב, כשזה יהודים – לא לגיטימי"
צה"ל יקים גוף שיפעל להשוות את שיעור גיוס החרדים ליתר המתגייסים

חנין זועבי בדיון בבית המשפט העליון על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לפסול את מועמדותה, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
תוותר על החסינות ולא תואשם בהסתה. זועבי/נועם מושקוביץ

העבירה נעשתה ביולי 2014, כשזועבי הטיחה בשוטרים ערבים שהעידו בבית משפט השלום בנצרת אמירות קשות ופוגעניות משום שהם משרתים במשטרת ישראל. השוטרים העידו אז בדיון להארכת מעצרם של חשודים בהפרות סדר, שנערכו בעיר לאחר רצח הנער מוחמד אבו חדיר בירושלים.

בנוכחות קהל רב, לרבות בני משפחות העצורים ועורכי דין שהמתינו מחוץ לאולם, השפילה זועבי את השוטרים ואמרה להם כי "צריך לירוק להם בפרצוף", "לנקות בהם את הרצפה", "לא ללחוץ להם את היד" ו"שיפחדו מאיתנו ומהשבאב, שנעצרים בגללם". בנוסף לכך, היא טענה כי הם בוגדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully