וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף: "איראן הגיבה באיפוק רב לסעודים, מוכנים לעתיד משותף"

בדברים שאמר בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, קרא שר החוץ האיראני למדינות העולם להצטרף לטהראן "במאבק המשותף" נגד הטרור. בהתייחסות להתנגדות באיראן להסכם הגרעין, טען: "איראן היא דמוקרטיה תוססת, בעלת דעות רבות ומגוונות"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף טען היום (רביעי) במהלך מסיבת עיתונאים ב"פורום הכלכלי העולמי" בדאבוס, כי ממשלתו "הגיבה באיפוק רב" למשבר ביחסים עם ערב הסעודית, והוסיף כי טהראן לא ניתקה את היחסים עם ריאד – אלא הממשלה הסעודית עשתה זאת. "ערב הסעודית פעלה במטרה לפגוע בהסכם הגרעין לפני יישומו, אולם כעת בזכות עמידתו האיתנה של העם האיראני הצלחנו", אמר. "הסעודים חייבים לבחון את המצב בהיגיון ולהבין שיהיה להם עתיד טוב יותר לצדה של איראן. אנחנו מוכנים לכך".

זריף שב וציין כי יישום הסכם הגרעין "הראה שאנחנו יכולים להתקדם דרך כבוד הדדי, ועל בסיס ניסיון לראות את האינטרסים של כולם, ללא כפייה". לדבריו, "זה הישג גדול לדיפלומטיה, ולקח חשוב לאזור כולו, על רקע הסכסוכים והמשברים שמשתוללים בו. אנו מקווים שכולם יתחילו להקשיב לקול ההיגיון ולהשתתף במאבק המשותף של כולנו".

עוד בוואלה! NEWS:
חמינאי גינה את תקיפת השגרירות הסעודית: "רעה מאוד לאיראן ולאסלאם"
שר החוץ של ערב הסעודית תוקף את איראן: "לא השתנתה באמת"
לראשונה מאז ניתוק היחסים: בכיר איראני יבקר בערב הסעודית

שר החוץ של איראן מחמד ג'וואד זריף בפורום הכלכלי העולמי, דאבוס, 20 בינואר 2016. רויטרס
"משמרות המהפכה ממלאים תפקיד פעיל בהגנה על איראן". זריף/רויטרס

"איראן מוכנה", הבהיר. "איראן שותפה רצינית בקהילה הבינלאומית. האויב הוא אויב משותף, וכולנו לכל הפחות אמרנו שאנחנו מתנגדים לו", הוסיף, ככל הנראה ברמיזה למדינות המזרח התיכון שהואשמו על ידי טהראן בתמיכה בארגוני טרור על אף יציאתן נגדם, ובראשן ערב הסעודית. בהתייחסות למעצרם של עשרה אנשי חיל הים האמריקני במפרץ הפרסי לפני כשבוע, הבהיר זריף: "נאמר לנו שזה היה בטעות. חייבים להבין שהם היו חמושים כשנכנסו לשטחנו. בזמן תפיסתם, לפני שמשמרות המהפכה קבעו כי הם הלכו לאיבוד, הלוחמים פעלו לפי ההנחיות השגרתיות".

הוא הוסיף והבהיר כי "משמרות המהפכה ממלאים תפקיד פעיל בהגנה על איראן. הם מוסד חשוב בממשל האיראני. הם לא נפרדים, הם לא ממשלה משל עצמם, והם הביעו תמיכה בהסכם הגרעין". זאת, על רקע הטענות כי משמרות המהפכה ניסו לפגום ביישומו של הסכם הגרעין. "החדשות מוגזמות", הבהיר זריף בתשובה לאחד מהכתבים בדאבוס, וקרא לארצות הברית "לרפא" את חוסר האמון בין המדינות. לדבריו, איראן היא "דמוקרטיה תוססת, בעלת דעות רבות ומגוונות".

עוד באותו נושא

מעצר האמריקנים באיראן: שירת הברבור של המתנגדים להסכם הגרעין

לכתבה המלאה
שר החוץ של איראן מחמד ג'וואד זריף בפורום הכלכלי העולמי, דאבוס, 20 בינואר 2016. רויטרס
קרא לארה"ב "לרפא" את חוסר האמון בין המדינות. זריף, היום/רויטרס

זריף התייחס גם למשבר בסוריה, וטען כי "הקהילה הבינלאומית הייתה תקועה בעמדה מסוימת, והם התקדמו לכיווננו". לדבריו, "זה גרר את הסכסוך במשך כמה שנים. היו כאלה שהיו בטוחים שהמלחמה תיגמר תוך שלושה שבועות. יש אשליה כי קיים פתרון צבאי לסוריה, אך היא רק אשליה. התעקשנו על פתרון מדיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully