וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי גינה את תקיפת השגרירות הסעודית: "רעה מאוד לאיראן ולאסלאם"

20.1.2016 / 13:01

המנהיג העליון יצא נגד התקרית בתחילת החודש שהובילה לניתוק היחסים בין שתי המעצמות האזוריות. הוא אף התייחס למעצרם של עשרת המלחים האמריקנים והודה למשמרות המהפכה על כך

צילום מסך

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי גינה היום (רביעי) את תקיפת השגרירות הסעודית בטהראן במהלך החודש האחרון, שהובילה לניתוק היחסים בין שתי המדינות. לדבריו, זאת הייתה תקרית "רעה מאוד". המתיחות בין שתי המעצמות האזוריות גאתה מאז ריאד הוציאה להורג בתחילת החודש את איש הדת השיעי נימר באקר א-נימר.

מאז האירועים, שורת מדינות סוניות, ובראשן הממלכה, ניתקו או צמצמו את היחסים עם הרפובליקה האסלאמית, שאותה האשימו בהפצת טרור ובכך שלא הגנה כראוי על המשלחת הדיפלומטית הסעודית בטהראן ובמשהד. "תקיפת השגרירות הסעודית הייתה רעה מאוד והיא פגעה באיראן ובאסלאם, אך זה לא צריך להוות תירוץ לתקוף את הצעירים המסורים שלנו", צוטט המנהיג העליון באתרו.

לקריאה נוספת בנושא
שר החוץ של ערב הסעודית תוקף את איראן: "לא השתנתה באמת"
לראשונה מאז ניתוק היחסים: בכיר איראני יבקר בערב הסעודית

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, ינואר 2016. AP
גינה את התקיפה. המנהיג העליון חמינאי/AP

הוא אף הודה למשמרות המהפכה על כך שעצרו את עשרת המלחים האמריקנים שכלי השיט שלהם חדרו לשטח הטריטוריאלי של איראן בשבוע שעבר. חמינאי טען כי החזקתם של החיילים הייתה הדבר הנכון לעשות. הם שוחררו בתוך פחות מיממה, לאחר שוושינגטון וטהראן הגיעו להבנות על כך שהיה מדובר בתקלה טכנית ולא ב"משימת ריגול". לדבריו, "על הפוליטיקאים לעשות את אותו הדבר ולעצור את האויב במלוא הכוח אם הם חוצים את הגבול".

אתמול דווח כי חמינאי בירך על הסרת הסנקציות הבינלאומיות שהושתו על טהראן בשל תכנית הגרעין שלה. ואולם, במכתב ששלח לנשיא חסן רוחאני, הוא הזהיר מפני "הרמאות" של ארצות הברית ושל "מדינות שחצניות" אחרות במימוש הסכם הגרעין. בהתייחסות הראשונה של המנהיג העליון ליישום ההסכם, הוא הוסיף כי יש לנהוג ב"חשדנות" כלפי וושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully