וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז ניתוק היחסים: בכיר איראני יבקר בערב הסעודית

סגן שר החוץ של איראן יגיע מחר לג'דה וישתתף בפגישת "הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי" בנוגע לתקיפת השגרירות הסעודית בטהראן. ראש ממשלת פקיסטן: "איראן הביעה עניין בשיפור היחסים עם ריאד, ומינתה דיפלומט בכיר שיוביל את המאמצים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(זריף על הסכסוך עם סעודיה: "נקטית צעדים ליצירת מתח באזור היא סימן לחולשה")

סגן שר החוץ של איראן עבאס עראקצ'י יגיע מחר (רביעי) לג'דה שבערב הסעודית, על מנת להשתתף בשיחות "הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי" בנוגע לתקיפת השגרירות הסעודית בטהראן – כך דווח בסוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א. מדובר בביקור הראשון של בכיר איראני בערב הסעודית מאז תחילת המשבר ביחסים בין שתי המדינות, בעקבות הוצאתו להורג של איש הדת השיעי הבכיר נימר באקר א-נימר על ידי הרשויות הסעודיות ב-2 בינואר.

עוד נמסר כי סגן שר החוץ לענייני מדינות ערב ואפריקה, חוסיין אמיר-עבדוללהיאן, שאמור להיות ממונה על הנושא, לא יהיה זה שייצג את איראן בשיחות, אלא עראקצ'י, הבכיר ממנו, שגם הוביל את הצוות האיראני למשא ומתן עם המעצמות בנוגע להסכם הגרעין.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהיג אל-קאעדה על סערת ההוצאה להורג: "תקפו בסעודיה בכל הזדמנות"
זריף לניו יורק טיימס: "סעודיה נחושה לגרור את האזור לעימות"
יורש העצר הסעודי שלא חושש ממלחמת דת עם איראן

פגישת יוקיה אמאנו ועבאס עראקצ'י, וינה, פברואר 2015. רויטרס
יגיע במקום סגן השר הממונה על היחסים עם מדינות ערב. עראקצ'י/רויטרס

בתוך כך, היום הצטרף ראש ממשלת פקיסטן נוואז שריף לשורת מנהיגים, בהם ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו, שהציעו לתווך בין טהראן לריאד בשיחות לחידוש היחסים בין שתי המעצמות האזוריות. שריף נפגש היום בטהראן עם מקבילו האיראני חסן רוחאני, יום לאחר פגישתו בריאד עם מלך ערב הסעודית סלמאן. שריף מסר כי איראן "הביעה עניין בשיפור היחסים", וכי הממשלה בטהראן תמנה דיפלומט בכיר שיוביל את השיחות בנושא.

כמו כן, היום האשים מפקד משמרות המהפכה האיראניים, מוחמד עלי ג'עפרי, את ערב הסעודית כי היא מגנה על ישראל. בדברים שנשא בפני קצינים במשמרות המהפכה ופורסמו בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", אמר ג'עפרי כי "ערב הסעודית שינתה את גישתה, ובמקום מלחמה ישיר באיראן היא מתנהלת מלחמת עקיפה באמצעות גורמים אחרים. במזימות שלו נגד השלטון האיסאלמי באיראן, בית המלוכה הסעודי הפך למגנם של הציונים".

מפקד משמרות המהפכה של איראן, מוחמד עלי ג'עפרי. Vahid Salemi, AP
"בית המלוכה הסעודי הפך למגנם של הציונים". ג'עפרי/AP, Vahid Salemi

מדובר בהתבטאות נוספת במלחמת התעמולה בין הצדדים, שכללה ניתוק או צמצום היחסים הדיפלומטיים של מדינות נוספות באזור עם איראן. היום יצא נשיא סין שי ג'ינפינג לביקור של ארבעה ימים במצרים, ערב הסעודית ואיראן, על רקע המתיחות הגוברת בין הצדדים. בשבוע שעבר נפגש שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי עם מקבילו הסעודי עאדל אל-ג'ובייר, ובמהלך פגישתם בלונדון דנו השניים בין היתר ביחסים עם איראן.

מוסלמים שיעים מפגינים בבגדאד שבעיראק במחאה נגד הוצאתו להורג של נימר באקר א-נימר, 06 בינואר 2015. רויטרס
הפגנת מחאה בעיראק לאחר הוצאתו להורג של נימר באקר א-נימר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully