וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא חדש: שנת 2015 הייתה החמה ביותר בהיסטוריה

נתונים שהוצגו בידי נאס"א וסוכנות הממשל האמריקני לחקר האטמוספירה מבהירים כי השנה החולפת שברה את השיא הקודם – שנקבע בשנת 2014. כדור הארץ התחמם במעלה אחת מאז סוף המאה ה-19

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

שנת 2015 הייתה החמה ביותר שנמדדה בכדור הארץ, מאז החל תיעוד הטמפרטורה העולמית בשנת 1880 – כך עולה מנתונים שהציגו אתמול (רביעי) סוכנות החלל האמריקנית נאס"א והמנהל הלאומי של ארצות הברית לחקר האוקיינוסים והאטמוספירה, NOAA. הממוצע השנתי בשנה החולפת גבוה ב-0.13 מעלות מהשיא הקודם שנקבע בשנת 2014, ומצטרף למגמה ארוכת שנים של התחממות כדור הארץ.

מנהל נאס"א צ'ארלס בולדן מסר: "שינוי האקלים הוא האתגר של דורנו, ועבודתה החיונית של נאס"א בנוגע לסוגיה החשובה הזאת משפיעה על כל אדם על פני כדור הארץ". לדבריו, "ההודעה היום לא רק מדגישה את חיוניותה של תכנית המעקב של נאס"א, אלא גם מהווה מאגר נתונים מרכזי עבור מקבלי ההחלטות, שחייבים להתעורר ולקחת לתשומת לבם – עכשיו הוא הזמן לפעול בנוגע לשינוי האקלים".

עוד בוואלה! NEWS:
מכת חום עולמית בסוף דצמבר: "האירופאים משתגעים מזה"
השנה החמה ביותר בקוטב הצפוני: "מתחמם במהירות כפולה מהעולם"
סין נחנקת: "התרעה אדומה" לזיהום אוויר בבייג'ינג

הדמיה של ממוצע הטמפרטורות העולמי בשנת 2015. נאס"א, אתר רשמי
"שינוי האקלים הוא האתגר של דורנו"/אתר רשמי, נאס"א

ממוצע הטמפרטורות העולמי עלה במעלה אחד מאז סוף המאה ה-19, בעיקר בשל העלייה בפליטת פחמן דו-חמצני ובשל השפעות אנושיות נוספות על האטמוספירה. ההתחממות הואצה ב-35 השנים האחרונות, ו-15 השנים החמות ביותר בהיסטוריה נמדדו מאז שנת 2001. מלבד ינואר ואפריל, כל חודשי 2015 היו החמים ביותר שנרשמו בהיסטוריה – מלבד פברואר, שרק השווה את השיא הקיים. ההתחממות השפיעה גם על תופעות אקלימיות, בהן סופות אל ניניו ולה ניניה, שהיו בשיאן בשנה האחרונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בחודש דצמבר האחרון, חתמו 195 מדינות העולם על הסכם היסטורי למאבק בשינוי האקלים, עם המטרה המוצהרת של בלימת התחממות כדור הארץ ל-1.5 מעלות. במסגרת המאמצים לעשות זאת, ייקבעו צעדים שונים לצמצום פליטת גזי החממה, בהשקעה כוללת של כמאה מיליארד דולרים בשנה.

(עדכון ראשון: 19:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully