וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנה החמה ביותר בקוטב הצפוני: "מתחמם במהירות כפולה מהעולם"

דוח של הסוכנות האמריקנית NOAA מעלה כי בשנה האחרונה נמדדו הטמפרטורות החמות ביותר באזור הארקטי מאז החלה המדידה לפני 115 שנים. הקרח היציב התחלף בהדרגה בקרח דק ו"צעיר" שנמס בקלות, והשינויים מביאים עמם השפעה הרסנית על בעלי החיים

התחממות הקוטב הצפוני. Airflore, מערכת וואלה! NEWS
דב קוטב על שכבת הקרח הדק בקוטב הצפוני/מערכת וואלה! NEWS, Airflore

הקוטב הצפוני מתחמם בקצב מהיר יותר משאר חלקי כדור הארץ, והשנה נמדדו בו הטמפרטורות החמות ביותר ב-115 השנים האחרונות, מאז החל רישום הטמפרטורות – כך עולה מהדוח השנתי שפורסם שלשום (שלישי) על ידי המנהל הלאומי של ארצות הברית לחקר האוקיינוסים והאטמוספירה, NOAA. ממוצע הטמפרטורות שנמדדו השנה באזור הארקטי, כ-1.2 מעלות צלזיוס, גבוה ב-1.3 מהממוצע הרב-שנתי, והמסת הקרחונים משמידה אזורי גידול של בעלי חיים שונים.

עוד עולה מהדוח כי שכבת הקרח שמצטברת בכל שנה על פני היום הייתה "מהקטנות ביותר מאז שהחלה המדידה בשנת 1979". המדען הבכיר ב-NOAA, ריק ספינרד, אמר כי "ההתחממות מתרחשת באזור הארקטי במהירות כפולה ממקומות אחרים בעולם, וההשפעות של התופעה הזאת מציבה אתגרים מרכזיים לחיים שם. אנחנו גם יודעים שמה שקורה בקוטב הצפוני לא נשאר רק בקוטב הצפוני".

עוד בוואלה! NEWS:
"מהפך אמיתי": הסכם אקלים היסטורי להגבלת ההתחממות הגלובלית
54 מעלות בירושלים: "התחזית" המבהילה לישראל בשנת 2030
חם, מתחמם, קפוא: השנה שבה מזג האוויר באמת השתגע

הדוח, שמתעד את הטמפרטורות שנמדדו בין אוקטובר 2014 לספטמבר 2015, מציין עלייה של כשלוש מעלות צלזיוס מאז שנת 1900. עוד צוין כי אם בשנות ה-80, יותר מחצי מהקרח בקוטב הצפוני היה קרח עבה, כעת כ-70% משכבת הקרח מורכבת משלג שירד במהלך השנה האחרונה. קרח דק ו"צעיר" יותר נוטה להימס יותר בקלות בחודשי הקיץ.

מאז שנת 1979, השלג המקיף את הקוטב הצפוני הצטמצם בהדרגה, ובסך הכול ב-18% ב-36 השנים האחרונות. המסת הקרחונים הביאה לכך שיותר קרינה מהשמש חדרה לשכבות העליונות של האוקיינוס, ובכך זירזה תהליכי פוטוסינתזה ועודדה צמיחת אצות באופן "יוצא דופן". לדוח הרשמי צורפו כמה נספחים המתייחסים להשפעה ההרסנית על התנהגותם של כלבי ים ודגים, בעקבות שיבוש אזורי המחייה שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
התחממות הקוטב הצפוני. Airflore, מערכת וואלה! NEWS
שינויי האקלים משבים את אזורי המחייה של בעלי החיים/מערכת וואלה! NEWS, Airflore

ביום שבת נחתם הסכם בינלאומי למאבק בשינוי האקלים, בתום ועידה שארכה כשבועיים בפרבר של פריז, לה בורז'ה. במסגרת ההסכם, הוטלו הגבלות על פליטת גזי החממה, במטרה לבלום את התחממות כדור הארץ בלא יותר משתי מעלות צלזיוס - הרמה שעל פי אזהרות המדענים תוביל להרס בלתי-הפיך.

(עדכון ראשון 21:02)

התחממות הקוטב הצפוני. Christopher Michel, ספק 500
התחממות הקוטב הצפוני/ספק 500, Christopher Michel
התחממות הקוטב הצפוני. Christopher Michel, ספק 500
סנדפיורדן, נורבגיה/ספק 500, Christopher Michel
התחממות הקוטב הצפוני. Airflore, מערכת וואלה! NEWS
התחממות הקוטב הצפוני/מערכת וואלה! NEWS, Airflore

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully