וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

54 מעלות בירושלים: "התחזית" המבהילה לישראל בשנת 2030

9.12.2015 / 19:15

במטרה להעלות את המודעות לסכנות שבהתחממות הגלובלית, הפיק ארגון "גרינפיס" סרטון ובו תחזית בדיונית עם חזאי חדשות 2 אלעד זוהר. "אם לא נעשה משהו, הטמפרטורות ימשיכו להרקיע. חייבים לעבור לאנרגיה מתחדשת"

צילום: גרינפיס

הארגון הבינלאומי להגנת הסביבה Green Peace (גרינפיס) השיק אתמול (רביעי) קמפיין שנועד להעלות את המודעות לסכנה שבהקצנת מזג האוויר בעקבות ההתחממות הגלובלית. לסרטון שהפיק הארגון בישראל, גויס חזאי חדשות 2 אלעד זוהר, כדי להגיש תחזית בדיונית לשנת 2030 שנועדה להמחיש כמה גרוע יכול להיות המצב בעוד 15 שנה אם לא תיעצר מגמת ההקצנה.

בתחזית מתריע זוהר מפני רצף של סערות, טמפרטורה של 50 מעלות, גשם חומצי וגלי צונאמי. "על מזג אוויר כזה אני לא רוצה לדווח בעתיד. שנת 2015 הייתה השנה החמה ביותר שנמדדה. בוועידת האקלים בפריז נידונו הדרכים לבלימת שינויי האקלים באמצעות מעבר לאנרגיה מתחדשת. ישראל חייבת לצאת מתקופת האבן ולעבור לאנרגיה סולרית, זה נקי, בריא וגם זול יותר", אומר זוהר בסרטון.

עוד בנושא
חם, מתחמם, קפוא: השנה שבה מזג האוויר באמת השתגע
כשישראל התחפשה לאירופה: שיא קור של עשרות שנים
הגרוע ביותר עוד לפנינו: ההקצנה במזג האוויר תלך ותחמיר

שמיים מעוננים בחופי ישראל בזמן סערה. ShutterStock
סערה בחופי ישראל, בחורף שעבר/ShutterStock

"לקחנו את שינויי האקלים צעד אחד קדימה כדי להעלות את המודעות לנושא. נזקי האקלים כבר לפנינו והמציאות חזקה מכל דמיון: הצפות בדרום, עשרות אלפי בתים מנותקים מחשמל במרכז וירושלים במצור תחת סופות השלג", אמרו בגרינפיס. "אם לא ניתן מענה אמיתי הטמפרטורה צפויה לטפס עד סוף המאה, ולמעשה איים שלמים יישארו מתחת למים".

המדינות שהשתתפו בוועידה שנערכה בפריז התחייבו לעבור לאנרגיות מתחדשות ונקיות כדי להפחית את גזי החממה הנוצרים בעיקר מהפקת אנרגיה מגז, נפט ופחם מזהמים. "ישראל מובילה נמצאת בתחתית רשימת ההישגים, ולמרות הפוטנציאל האדיר - פחות מ-2% מהחשמל מיוצרים כיום מאנרגיה מתחדשת. הפתרון הישראלי האולטימטיבי לשינויי האקלים הוא אנרגיית שמש", הסבירו בגרינפיס וקראו לשר האנרגיה יובל שטייניץ לקבל החלטה אסטרטגית שעיקרה קידום מתווה סולארי שימצב את ישראל בעידן החדש.

"מעבר לאנרגיה סולרית יבזר את מערכת החשמל המקומית ויהפוך אותנו לחסינים יותר לנזקי מזג האוויר. מימוש מאגר אנרגיית השמש גם יפחית את זיהום האוויר ויחסוך סכומי עתק למשק ולאזרחי ישראל".

(עדכון ראשון: 19:15)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ברקים פוגעים בטבריה ובכינרת. אלון פליקס, תמונות גולשים
ברקים בכינרת/תמונות גולשים, אלון פליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully