וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת עוד לילה קפוא: בצפון ובנגב נשבר שיא של 30 שנה

6.12.2015 / 18:22

טמפרטורות נמוכות כמו אלה שהיו לפנות בוקר במקומות שונים בארץ לא נמדדו בחלק הראשון של דצמבר מאז 1984. השיא: מינוס 10 בצפון הגולן ומינוס 5 בעפולה. למרות ההתחממות, גם הלילה יש חשש לקרה ולטמפרטורות קרובות לאפס באזורים שונים

עריכה: ניר חן

ביממה האחרונה שוב תפס מזג האוויר את הכותרות, והפעם בגלל הקור. נדמה שכולם דיברו היום על כמה קר היה ברחבי הארץ, והערב (ראשון) התחושות מקבלות אישור רשמי: לפי נתוני השירות המטאורולוגי - לא היה קר כל כך בתחילת דצמבר כפי שהיה הלילה ולפנות בוקר בעמקי הצפון ובנגב מאז 1984. ערכים דומים לאלה שנמדדו במישור החוף ובשפלה נרשמו בפעם האחרונה לפני 16 שנה.

כשמסתכלים על הנתונים המדהימים מרחבי המדינה, אפשר לחשוב שישראל החליפה את אירופה. במקומות רבים נמדדו טמפרטורות מינימום שליליות או סביב האפס. בלטה התחנה במרום גולן שם הראה המד 9.8- מעלות צלסיוס. גם בעפולה ובשדה בוקר היה קור חריג מאוד לעונה - סביב חמש מעלות מתחת לאפס.

מזג אוויר חורפי בירושלים, 6 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
עוד מוקדם להיפרד מהכפפות, מהצעיף ומהמעיל. ירושלים הקפואה הבוקר/נועם מושקוביץ

מנהל גף אקלים בשירות המטאורולוגי, ד"ר עמוס פורת הסביר כי הטמפרטורות הללו נמדדו בקרבת הקרקע, בעוד שבתחנות המטאורולוגיות עצמן הממוקמות בגובה של שני מטרים מעל הקרקע, הערכים היו גבוהים יותר. באזורים הרגישים לקרה - עמקי הצפון, רמת הגולן, האגנים הנמוכים במישור החוף והשפלה, צפון הנגב ורמת הנגב נמדדו טמפרטורות מינימום שליליות גם ליד הקרקע וגם בתחנות עצמן.

בתחנות אחרות, הנמצאות באזורים פחות רגישים לקרה, נמדדה טמפרטורות מינימום שלילית רק ליד הקרקע, בעוד שבסוכה המטאורולוגית נרשמו טמפרטורות מינימום של ארבע מעלות ומטה.

עוד ידיעות בנושא
תושבים בירושלים הקפואה: "זה הרגיש כמו בפריזר"
אני רק שאלה: האם קור גורם בהכרח למחלות?
הגרוע ביותר עוד לפנינו: ההקצנה במזג האוויר תלך ותחמיר

עוד באותו נושא

חם, מתחמם, קפוא: השנה שבה מזג האוויר באמת השתגע

לכתבה המלאה
טמפרטורות המינימום. 6 דצמבר 2015. נתונים: השירות המטאורולוגי, עיבוד תמונה
טמפרטורות המינימום. 6 דצמבר 2015/עיבוד תמונה, נתונים: השירות המטאורולוגי

האירוע הקפוא הזה מגיע בתקופה מוקדמת מהרגיל, והוא בלט לא פחות בגלל העובדה שקדמו לו ימים אביביים למדיי עם טמפרטורות גבוהות מהרגיל. "הרוח, הלחות הנמוכה והשמיים הבהירים, היוו תנאי פתיחה מתאימים להתקררות קרינתית מהירה בלילה ולהתפתחות הקרה", הסביר ד"ר פורת.

תחת כל אלה, בשירות הבהירו כי הקור, שאמנם נדיר לדצמבר, לא חריג לעונת החורף כולה. "אלה טמפרטורות שקורות כמעט כל שנה, אבל לרוב בפרק שבין אמצע דצמבר לסוף פברואר. בתחילת דצמבר טמפרטורות כאלה מתקבלות לעתים רחוקות".

ומה הלאה? הלילה יהיה בהיר עד מעונן חלקית ועדיין קר מאוד. תיתכן קרה באזורים המועדים. מחר: בהיר עד מעונן חלקית. הטמפרטורות יעלו עוד קצת, אך עדיין יהיו נמוכות מהממוצע בעונה. מידות החום ברחבי הארץ הלילה ומחר: ירושלים 14-5, תל אביב 18-7, חיפה 17-9, עפולה 19-1, בית שאן 19-5, צפת 12-3, אלרום (צפון הגולן) 10-0, עמק החולה 17-0, מודיעין 19-6, באר שבע 19-5, מצפה רמון 13-4, פארן (ערבה) 16-0, אילת 19-10.

וואלה! מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully