וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון צריכה לחשוש? סקר קבע כי סנדרס מוביל ב-27% בניו המפשייר

נראה כי המועמד לייצוג המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית התחיל לתפוס תאוצה. במדינה השנייה שבה ייערכו הפריימריז עלתה התמיכה בו באופן משמעותי, וכעת הוא עשוי להוות איום מוחשי עבור קלינטון

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(העימות הדמוקרטי האחרון, יום שני)

ברני סנדרס, שמתמודד על ייצוג המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הוא המועמד הדמוקרטי המוביל במדינת ניו המפשייר וזוכה ב-60% תמיכה, לעומת 33% בלבד שלהם זוכה הילרי קלינטון – כך לפי סקר שפורסם היום (רביעי) ברשתות החדשות CNN ו-WMUR. מאחורי שניהם משתרך המועמד הדמוקרטי השלישי, מרטין אומלי.

ניו המפשייר אינה מדינת מפתח במרוץ הדמוקרטי, אך עונת הפריימריז שתיפתח בפברואר תחל באייווה ובה, ואם סנדרס ינצח באחת מהן התמודדותו תהפוך לאיום מוחשי על קלינטון. רוב המשתתפים בסקר תושאלו אמנם לפני העימות הדמוקרטי שנערך ביום שני בצ'רלסטון שבקרוליינה הדרומית, אך עלה ממנו כי התמיכה בסנדרס במדינה גברה ב-10% מאז הסקר האחרון, שנערך בסוף נובמבר.

נתונים אלה עשויים להיות מעודדים במיוחד עבור סנדרס, משום שלפי הסקר רוב תומכי המפלגה שעתידים להצביע בפריימריז בניו המפשייר כבר גיבשו את דעתם וטענו כי אינם סבורים שישנו אותה עד ההצבעה. 52% מהבוחרים אמרו כי הם יודעים בוודאות למי יצביעו, ובקרבם התמיכה בו אף רחבה יותר ועומדת על 64%.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
נתניהו מחריף את הטון נגד בנט: לא מבין את ההבדל בין שר לטוקבקיסט
הגופה שגולגלה בשטיח, הרימונים לעבר המועדון: זהו היעד לחיסול בת"א
דאעש אישר: "ג'ון הג'יהאדיסט" חוסל בתקיפת מל"ט בסוריה

העימות הדמוקרטי הרביעי, צ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, 18 בינואר 2016. רויטרס
סנדרס בעימות הדמוקרטי הרביעי, שנערך בקרוליינה הדרומית ביום שני/רויטרס

כמו כן, לפי רוב משתתפי הסקר סנדרס בעל "מאפייני אישיות ויכולות שנחוצות לנשיא", ו-91% מהם טענו כי הרושם שהשאיר עליהם הוא חיובי. לעומת זאת, קלינטון תוארה כדמות חיובית רק על ידי 65% מהנשאלים. מהסקר עלה כי היא עדיין לא זכתה מחדש באמון הציבור, שנפגע בעקבות פרשת המיילים, שבמסגרתה דווח כי השתמשה בחשבון הפרטי שלה לצרכי עבודה והעברת מידע מסווג בעת שכיהנה כשרת החוץ של המדינה. עקב כך, 55% מהמשתתפים טענו כי קלינטון היא המועמדת "הכי פחות כנה".

העימות הדמוקרטי השלישי לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית. 20 בדצמבר 2015. רויטרס
רוב הנשאלים חשבו שלסנדרס "מאפייני אישיות" שמתאימים לנשיא/רויטרס

העלייה בתמיכה בסנדרס הגיעה בתקופה שבה דעך העניין הציבורי בביטחון. הסקר הקודם נערך זמן קצר לאחר מתקפת הטרור בפריז שאירעה בנובמבר, שבה נרצחו 130 בני אדם, והירי בסן ברנדינו שבקליפורניה, שבו נרצחו 14 בני אדם. עקב אירועים אלה, 23% מתושבי המדינה ראו בביטחון את הנושא החשוב ביותר, לעומת 13% כעת.

בשל הירידה בחשיבות הביטחון בעיני התושבים, טיפסה ההכרה בכלכלה כנושא החשוב ביותר ל-26%. בנושא זה, מצביעי ניו המפשייר מאמינים כי לסנדרס יש יתרון על קלינטון: 57% מהם טענו כי סנדרס יתמודד עם הנושא בצורה הטובה ביותר, לעומת 33% שבוטחים בקלינטון.

המועמדת לנשיאות הילרי קלינטון לפני עלייתה לבמה לנאום בפני תומכים בוושינגטון, 3 באוקטובר 2015. רויטרס
נתפסת כלא אמינה. קלינטון/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully