וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגופה שגולגלה בשטיח, הרימונים לעבר המועדון: זהו היעד לחיסול בת"א

20.1.2016 / 1:38

הוא החל את דרכו כאיש ביצוע בכנופיית רמת עמידר לצדו של עמיר מולנר. לשם מוכר בעולם התחתון הפך לאחר שהורשע בתיק רצח עם ניחוח הוליוודי בלוס אנג'לס. במשך השנים התקדם בן כהן עד שהגיע להיות מספר 2 בארגון העצמאי שהקים מולנר. האם ניסיון חיסולו הוא סוף דרכו?

צילום: ניב אהרונסון עריכה: ניר חן
שמו של כהן נקשר גם לניב בורסוק שעקץ סלבריטאים, בהם ציון ברוך ורון קופמן במיליוני שקלים

שמו של העבריין בן כהן בן 42, שהיה אתמול (שלישי) יעד ניסיון החיסול באזור תל אביב, נקשר בשנים האחרונות בלא מעט פרשות פליליות, רובן קשורות בסחיטה ואלימות וחלקן אף אפופות באבק כוכבים. הוא עשה את צעדיו הראשונים בעולם הפשע בשנות ה-20 לחייו בארגונו של יוסי הררי ומשם המשיך לארגונו של עמיר מולנר, שבו הגיע למעמד סגנו.

כהן, שנחשב כאמור למספר שתיים של ראש ארגון הפשע מולנר, נפצע אתמול בפיצוץ מטען רב-עוצמה שהוצמד לכלי רכב שבו נסע והופעל בפינת הרחובות שפע טל וערבי נחל בגבול תל אביב-גבעתיים. כהן ואדם נוסף נפצעו באורח קשה ברגליהם. גורם המעורה בפרטים כינה את כהן "איש של מסיבות" ואמר כי "פגיעה ברגליו היא מכה אנושה עבורו". "כהן הוא בחור שרירי שמתאמן ומטפח את עצמו", העיד.

כהן ידוע גם כחובב כדורגל מושבע ונחשב לחברו הטוב של מאמן הפועל אשקלון, יובל נעים. השניים אף נעצרו ביחד ב-2011 כחלק מ"פרשת הכדור המרכזי", בחשד שסחטו באיומים את גל חצור, מבעלי הפועל פתח תקווה. שמו נקשר גם לניב בורסוק שעקץ סלבריטאים, בהם ציון ברוך ורון קופמן במיליוני שקלים. כהן אף התייצב בבית המשפט וגיבה את חברו הטוב. בעבר הוא אף נתפס בעדשת המצלמה משוחח עם אסף אטדגי, אמרגנה של מרגול, לאחר מעצרה המתוקשר, שבה עלה שמו של ארגון מולנר.

לקריאה נוספת:
הסנדק של העבריין עמיר מולנר: אחד מגדולי הרבנים במגזר החרדי
"חבורת פושטקים": מצלמת האבטחה והשכנים הערניים סיבכו את מולנר

בן כהן עצור בפרשת "הכדור המרכזי". אורי לנץ
"איש של מסיבות". בן כהן ב-2011/אורי לנץ

ההסתבכות הידועה האחרונה של כהן עלתה לו בעוד תקופת מאסר קצרה. באפריל 2014 הוא נכנס לתחנת דלק בטבריה, רכש מאדם חמש מנות קוקאין תמורת 1,800 שקלים, צרך מנה אחת והחל לנסוע. כהן לא ידע שכל פעילותו נקלטה בעיני שוטרים בניידת משטרה. הם סימנו לו לעצור וחסמו את דרכו אולם הוא סירב לפתוח את דלתות הרכב, והשוטרים נאלצו לנפץ את שמשותיו. בתגובה פגע כהן עם מכוניתו בניידת וגרם לה נזק. כהן הודה במסגרת הסדר טיעון בהחזקת סמים והכשלת שוטרים ונשלח לכמה חודשי מאסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הביצועיסט המוצלח של יוסי הררי

כהן החל את דרכו בעולם העבריינות תחת חסותו של העבריין יוסי הררי. בראשית שנות ה-90, כשהררי ואחיו התאום רוני עמדו בראש "כנופיית רמת עמידר", החל כהן לשמש כ"איש ביצוע" בארגון ונחשב לאחד המוצלחים שבהם. לצדו שירתו יד ימינו של הררי, אמיר זכריה וצעיר נוסף בארגון בשם עמיר מולנר.

תמונות מזירת הפיצוץ בתל אביב היום 19 ינואר 2016. ניב אהרונסון
ניסיון החיסול הבוקר בגבול תל אביב-גבעתיים/ניב אהרונסון
כהן ומולנר נהגו לסחוט באיומים סוכן נסיעות תל אביבי בהוראתו של יוסי הררי

לפי כתב אישום שהוגש ב-1995 נגד מולנר וכהן נהגו השניים, אז בני 23 ו-21, לסחוט באיומים סוכן נסיעות תל-אביבי, בהוראתו של יוסי הררי. מולנר דרש גם כרטיסי טיסה לטורקיה, אולם בהגיעו לנמל התעופה בן גוריון גילה לאכזבתו שבקשתו לא מולאה. תגובת הכנופיה לא איחרה לבוא. לאחר כמה ימים הגיעו מולנר וכהן למשרד הנסיעות, הכו נמרצות את שותפו של הסוכן, ומולנר אף דקר אותו בסכין.

זמן קצר לאחר מכן, ב-1 במאי 1995, ספגה הכנופיה מכה קשה עם חיסולו של זכריה שהנהיג את הכנופיה בעת שהררי ריצה מאסר בכלא. זכריה נורה מטווח קצר בסלון ביתו. שמונה ימים לאחר מכן נעצרו מולנר וכהן עם עבריינים נוספים בחשד שתכננו נקמה, וברשותם נמצאו אקדחים.

הרצח ההוליוודי

אולם הפשע שנחשב לקפיצת המדרגה שלו בעולם התחתון, זה שבעקבותיו הפך לשם דבר בעולם העבריינים, היה רצח אלון גלעדי בלוס אנג'לס ב-1999. הרצח בסגנון ההוליוודי הוביל להרשעתו יחד עם חנן נתן בהריגה ולשבע שנות מאסר בארצות הברית.

תמונות מזירת הפיצוץ בתל אביב היום 19 ינואר 2016. אסי דבילנסקי, מערכת וואלה! NEWS
תמונות מזירת הפיצוץ בתל אביב היום 19 ינואר 2016/מערכת וואלה! NEWS, אסי דבילנסקי

גלעדי היה עבריין נתנייתי צעיר שריצה כמה שנות מאסר בישראל בגין עבירות של סחיטה, דמי חסות ושוד מזוין, ונחשב לאחד מחייליו של נחמן כהן, מראשי העבריינים בארץ בתחילת שנות ה-90. שבעה חודשים לאחר שניצל באפריל 1999 מניסיון התנקשות, עזב את ישראל וביקש להשתקע בווילה מרווחת בלוס אנג'לס.

עשרה ימים לאחר הגעתו לארצות הברית, קפצו לבקר נתן וכהן, אז בן 26. השניים הצליחו להערים על גלעדי והוא הכניס אותם לביתו. כמה דקות לאחר מכן החלו נתן וכהן להכות אותו עד מוות. את גופתו הם גלגלו בשטיח והכניסו לתא מטען של מכוניתו, שאותה נטשו בסמוך לנמל תעופה בלוס אנג'לס. אחרי ארבעה חודשים הצליחו בלשי משטרה לעלות על עקבותיהם של כהן ונתן, ועצרו אותם בחשד לרצח. אולם קשיים ראייתיים גרמו לכך שהם הורשעו בהריגה בלבד.

רימונים לכל עבר

מלבד שימוש בידיו החשופות, נודע שמו של כהן כמשליך רימונים

תדמיתו העבריינית של כהן המשיכה להתעצם עם השנים, וכך גם נטיותיו האלימות. במרוצת השנים סופר כי הוא הכה במו ידיו עבריין בכיר. מלבד שימוש בידיו החשופות, נודע שמו של כהן כמשליך רימונים. במקרה אחד הוא נעצר בחשד שהשליך רימונים לעבר מועדון ברחוב קרליבך שלא רצה להכניס אותו.

במקרה אחר הוא הועמד לדין בגין השלכת רימונים על סוכנות סובארו, שאת בעליה סחט. כהן נעצר בחשד שהשליך רימון רסס ורימון הלם לעבר הסוכנות, בצהרי היום, בשעה שהאזור היה עמוס בבני אדם. אולם איש לא נפגע. כשבועיים לאחר מכן, הודות למצלמות האבטחה נעצרו שני תושבי שכונת פרדס כץ בבני ברק שהפלילו את כהן כמזמין האירוע.

עמיר מולנר באולם בית המשפט המחוזי בת"א - אוקטובר 2009. אורי לנץ
עמיר מולנר/אורי לנץ

חקירת המשטרה העלתה כי אחיו של בעלי יבואנית סובארו לישראל, לווה כסף בשוק האפור ולא עמד בתשלום האחרון של החוב, שנאמד בכמה מאות אלפי שקלים. כהן, על פי החשד, היה ערב להלוואה ולכן החליט לפעול להשבת הכסף. אולם למרות כתב האישום החמור שהוגש נגדו בפרשה זו, הוא הורשע בהסדר טיעון בעבירה של החזקת נשק ונגזרו עליו שנתיים מאסר וקנס כספי בסך מאה אלף שקלים. מדובר היה בהסדר מקל במיוחד.

מסע הסחיטות של כהן לא פסק גם אחרי הרשעותיו. ב-2013 נעצר כהן ונטען נגדו כי במסגרת פעילות לגביית חובות הוא סחט איש עסקים שמסר לכאורה עדות מפלילה נגד איש סחר במטבע זר רועי חיון. המדינה טענה כי כהן ואחרים ביצעו עבירות של סחיטה והלבנת הון. מכונית הריינג'רובר היוקרתית שלו חולטה וכך גם חשבונות הבנק שלו. אולם התיק לא הבשיל עד כה לכתב אישום ובית המשפט הורה לשחרר לידי כהן את כל מה שחולט.

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully