וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העוקץ הליטאי": נעצרה רשת חשודים בהונאה של קשישים בכמיליון שקל

20.1.2016 / 0:39

בפרשה שבמסגרתה נפתחו כ-270 תיקים, נעצרו 12 חשודים. שיטת הפעולה לפי החשד: יצירת קשר עם קשישים ודרישה לתשלום בתירוץ שהכסף ישמש לפתרון בעיה, שלא באמת קיימת, שנוצרה עם קרוב משפחה. "מעשה שפל ובזוי"

צילום" מאצ'י הוף, עריכה: שניר דבוש

12 בני אדם נעצרו אמש (שלישי) בחשד שפעלו ברשת ההונאה הבינלאומית "העוקץ הליטאי". על פי החשד, הם הונו עשרות קשישים ברחבי הארץ בסכום של יותר ממיליון שקלים. מעצרם התאפשר בתום פעילות סמויה של משטרת ישראל ברחבי העולם שנמשכה כשמונה חודשים.

עד כה, נפתחו ביחידת ההונאה של משטרת ישראל 270 תיקים, מה שהופך את הפרשה לאחת הגדולות שידעה המדינה. שיטת ההונאה לפי החשד הייתה קבועה: החשודים היו מתקשרים לקורבנות, בהם מאות קשישים יוצאי חבר העמים, ויוצרים מצג שווא על מעורבות של אחד מבני משפחתם בפגיעה בקורבן, ודרישה לסכומי כסף גבוהים כדי לפתור את האירוע מבלי לערב את הרשויות. כמו כן, החשד הוא שהם התחזו לעורכי דין שיסייעו בפתרון הבעיה, שלא באמת קיימת.

במקביל, לאחר רכישת אמונו של הקורבן יצר קשר, כך לפי החשד, מתחזה נוסף שביקש מהקורבן כתובת שאליה שליח יכול להגיע כדי לאסוף את הכסף. אם הקורבן החל לחשוש – השיחה הייתה מתנתקת והחשודים היו עוברים לקורבן הבא. הכספים שנאספו הועברו בכל יום לליטא.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
נתניהו מחריף את הטון נגד בנט: לא מבין את ההבדל בין שר לטוקבקיסט
הגופה שגולגלה בשטיח, הרימונים לעבר המועדון: זהו היעד לחיסול בת"א
דאעש אישר: "ג'ון הג'יהאדיסט" חוסל בתקיפת מל"ט בסוריה

זוג קשישים שכמעט נפלו קורבן לתרמית העוקץ הליטאי: "אמרו שבננו דרס תיירת - וביקשו 20 אלף שקלים". מאצ'י הוף
"הייתי בשוק". הקשישים שכמעט ופלו קורבן ל"עוקץ הליטאי"/מאצ'י הוף

שני קשישים מאזור המרכז סיפרו כי כמעט נפלו קורבן לרשת ההונאה. לדברי האישה, יום אחד קיבלו הזוג שיחת טלפון שבה יידעו אותם על אודות תאונה שאירעה לאחד מבניהם. "הם אמרו שלבן הגדול קרתה תאונה. שהוא מאושפז בבית חולים לאחר שפגע באישה בהיריון, תיירת מלטביה או מליטא", סיפרה, "עורך הדין בטלפון אמר שהוא מדבר עם בעלה של האישה והמשטרה צריכה להגיע. הייתי בשוק, לא הבנתי כלום, אבל קפצה לי מחשבה והתקשרתי לבן הקטן שלנו".

בעלה המשיך וסיפר שעורך הדין שהתקשר אליהם ביקש להכין סכום כסף שיועבר לתייר "כדי שכל הסיפור יסתיים". הנוכלים דרשו מזוג הקשישים סכום של 20 אלף שקלים שיועבר כביכול לתיירת. "אמרתי לו שאין לנו סכום כזה והוא המשיך ללחוץ", סיפרה האישה.

הזוג הוסיף כי הבן הקטן הבין שמשהו לא כשורה ואמר להוריו ש"מדובר בנוכלים". עורך הדין לא ויתר בשלב זה, וניסה להסביר להורים כי הבן הנוסף נפצע בתאונה וסובל מתפרים בשפתיים, ולכן לא יכול לדבר איתם. "כל הזמן הבן שלי בטלפון אמר לי 'אימא תיזהרי, אל תתני כסף, זה נוכלים".

בסיומו של המקרה, הזוג נתן לעורך הדין את כתובת ביתם לשם איסוף הכסף, ובמקביל הבן הקטן הגיע לבית הוריו. כשהשליח ראה את הבן הוא הסתובב וברח. במקביל, הבן הגדול, שלא היה זמין בטלפון לאורך כל התקרית, יצר קשר טלפוני ועדכן כי הוא היה בעבודה, ולכן לא ענה לשיחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יורם הלוי, מפקד המחוז הדרומי במשטרה. אוגוסט 2015. משטרת ישראל, אתר רשמי
"מעשה חמור, שפל המדרגה, רשעות וחוסר אנושיות". ניצב יורם הלוי/אתר רשמי, משטרת ישראל

"ניצול קשישים חסרי ישע הינו מעשה שפל ובזוי", אמר מפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, "לקחת במרמה מאותם קשישים כספים שמיועדים לרוב לרכישת מזון ותרופות זהו מעשה חמור ביותר, שפל המדרגה, רשעות וחוסר אנושיות. נמצה את הדין במלוא החומרה עם כל המעורבים בפרשה".

בפעילות השתתפו יחידת יהלום של רשות המיסים, והחקירה לוותה על ידי פרקליטות מחוז דרום. הקצינים שלקחו חלק בפרשה ביקרו במדינות חבר העמים על מנת לאסוף ראיות נגד שני חשודים מרכזיים שלכאורה הפעילו את רשת ההונאה הבינלאומית מליטא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully