וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא בן 95 ממחנה ההשמדה אושוויץ יעמוד למשפט בגרמניה

הוברט זפקה בן ה-95, שעבד במחנה ההשמדה במשך חודש אחד בשנת 1944, הואשם כי היה מודע להשמדה המתבצעת במקום וסייע לרצח של לפחות 3,681 בני אדם. משפטו צפוי להתחיל בחודש הבא

תמונת ארכיון של הוברט זפקה, רופא במחנה ההשמדה אושוויץ שיעמוד למשפט בגרמניה, ינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
תמונת ארכיון של זפקה/צילום מסך, טוויטר

הוברט זפקה בן ה-95, ששימש כרופא במחנה ההשמדה אושוויץ, יעמוד למשפט בחודש הבא בגרמניה בגין סיוע לרצח 3,681 בני אדם - כך מסרו היום (שני) הרשויות במדינה. זפקה עבד במחנה במשך חודש אחד – בין 15 באוגוסט 1944 ועד 14 בספטמבר של אותה השנה. במהלך תקופה זו, הגיעו למקום 14 רכבות עמוסות בבני אדם, בהם הנערה אנה פרנק.

התובעים בתיק טוענים כי זפקה היה מודע לעובדה שאושוויץ תפקד כמחנה השמדה. "בהסתמך על ידיעתו לכך שבוצעה השמדה במחנה, הנאשם היה מעורב בהשמדה", אמרו התובעים לאחר שזפקה הואשם "בשותפות בהרג האכזרי של לפחות 3,681 איש".

המשפט צפוי להתחיל ב-29 בפברואר בעיר נויברנדנבורג שבצפון-מזרח המדינה, לאחר שבית המשפט הפך החלטה קודמת, לפיה הנאשם לא כשיר לעמוד בפני שופט בשל גילו המבוגר.

עוד כתבות מהעולם:
סין: "אחד מהסופרים שנעלמו בהונג קונג הסגיר את עצמו מרצון"
דוח: הונם של 62 העשירים בעולם שווה לנכסיה של חצי מהאנושות
קמרון במסר למהגרים: "מי שלא ילמד אנגלית - יגורש מבריטניה"

שלט אשוויץ, העבודה משחררת. AP
זפקה מואשם כי היה שותף להשמדה במחנה. אושוויץ/AP

עם זאת, בית המשפט הכיר בכך שלזפקה יש "ליקויים קוגניטיביים ויכולת פיזית מוגבלת", והתקשורת במדינה דיווחה כי הוא סובל מדמנציה. על כן, השופט הורה לקיים הפסקות קבועות במהלך המשפט וכן להעניק לזפקה טיפול רפואי צמוד.

על פי ההערכות, בין 1940 ל-1945 נהרגו במחנה 1.1 מיליון בני אדם, רובם יהודים. יותר מ-12 חקירות עדיין מתנהלות נגד קציני SS לשעבר. ביולי האחרון נשפט אוסקר גרונינג בן ה-93, שכונה "מנהל החשבונות של אושוויץ", לארבע שנות מאסר בגין סיוע לרצח של יותר מ-300 אלף יהודים ממוצא הונגרי, שנשלחו לתאי הגזים בין מאי ליולי של שנת 1944.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully