וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: הונם של 62 העשירים בעולם שווה לנכסיה של חצי מהאנושות

נתונים שפרסם ארגון הסיוע הבינלאומי "אוקספם" לקראת הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס מעלה כי אי-השוויון העולמי החריף בשנים האחרונות. מנכ"ל הארגון: "מנהיגי העולם הביעו דאגה, אך עד כה היא לא תורגמה לפעולות קונקרטיות"

אם וילדיה מתהלכים לאורך רחוב בשכונת העוני "פרובידנסיה" בריו זה ז'נירו בברזיל, 9 באוקטובר 2015. רויטרס
"אחד מכל תשעה בני אדם הולך לישון רעב". משפחה בשכונת עוני בריו דה ז'ניירו, ברזיל/רויטרס

62 בני האדם העשירים ביותר בעולם מחזיקים בהון השווה לנכסיהם של 3.5 מיליארד האנשים העניים ביותר בעולם – כך עולה מדוח שפורסם היום (שני) על ידי ארגון הסיוע הבינלאומי "אוקספם", שקרא לפעולה דחופה נגד "משבר אי-השוויון" ונגד מקלטי מס לעשירי העולם. על פי הנתונים המוצגים בדוח, בשנת 2010 ההון המצטבר של 388 העשירים ביותר בעולם היה שווה לזה של חצי מאוכלוסיית העולם, אולם בחמש השנים האחרונות מספר זה הצטמצם.

בדוח, שפורסם לקראת הפורום הכלכלי העולמי שייפתח ביום רביעי הקרוב באתר הנופש דאבוס שבשווייץ, צוין גם כי האחוז העשיר ביותר באוכלוסיית העולם – כ-73 מיליון בני אדם – מחזיקים ביותר מ-50% מההון העולמי, והעשירון העליון בעולם מחזיק ב-87.7% מההון העולמי. הארגון קורא למנהיגי העולם שיתכנסו בדאבוס לפעול נגד מקלטי מס שניתנים לעשירים, אשר לטענת "אוקספם" מונעים איסוף מסים שעשויים לאפשר תקצוב של מערכות חינוך ובריאות, וצעדים למאבק בעוני.

עוד בוואלה! NEWS:
טוסקנה הקטנה מול שכונה שגוססת: הטעויות שיצרו ערים חצויות בישראל
חלומו של כל אזרח: העיר שרוצה לשלם לתושביה משכורת חודשית
פערי ההכנסות ושיעור העוני בישראל כפולים בהשוואה למדינות ה-OECD

הכנות אחרונות לכינוס הפורום הכלכלי בדאבוס. AP
"פשוט לא מתקבל על הדעת". ההכנות לפורום הכלכלי העולמי בדאבוס בשנה שעברה/AP

להערכת הארגון, כ-190 מיליארד דולרים "נאבדים" בכל שנה בשל כספים שמוחזקים במקלטי מס ובחשבונות בנק במדינות זרות. כמאה מיליארד דולרים בכל שנה נשללים ממדינות מתפתחות, בעקבות העלמות מס של תאגידים בינלאומיים.

מנכ"ל "אוקספם" מארק גולדרינג מסר כי "זה פשוט לא מתקבל על הדעת שהחצי העני של אוכלוסיית העולם מחזיק בלא יותר מההון של קבוצה קטנה של סופר-עשירים. דאגתם של מנהיגי העולם בנוגע להאצת משבר אי-השוויון לא תורגמה עד כה לפעולות קונקרטיות, שיבטיחו כי אלה בתחתית יקבלו את החלק המגיע להם מהצמיחה הכלכלית".

"בעולם שבו אחד מכל תשעה בני אדם הולך לישון רעב, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמשיך ולהעניק לעשירים פרוסה גדולה אפילו יותר מהעוגה", הוסיף גולדרינג. בפנייה לראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון, אמר: "טיפול במעטה הסודיות האופף את רשת מקלטי המס הבריטיים תהיה צעד גדול קדימה, לקראת סיום אי-השוויון הקיצוני. שלוש שנים לאחר שהבטיח לגרום לפעול נגד מעלימי מס, הגיע זמנו של קמרון לקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully