וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלומו של כל אזרח: העיר שרוצה לשלם לתושביה משכורת חודשית

מפלגת הירוקים בעיר אוטרכט שבהולנד מקדמת פיילוט, שאם יצלח, יביא לכך שהרשויות ישלמו מאות אירו בחודש לכל אזרח, ללא כל תמורה. לטענתם, הדבר יעודד את המובטלים בעיר לחפש עבודה ללא פחד מאבדן קצבת האבטלה

העיר אוטרכט שבהולנד. AP
משכורת לכל אזרח? העיר אוטרכט/AP

תכנית יוצאת דופן שצפויה לצאת לפועל בעיר אוטרכט שבהולנד וב-19 ערים קטנות נוספות, עשויה להוביל להגשמת חלומו של כל אזרח – קבלת משכורות של מאות אירו בחודש מהמדינה, ללא כל תמורה. נציגי מפלגת הירוקים באותן הערים מקדמים פיילוט, שבסופו יהיה ניתן לבחון את הצעד הבלתי-שגרתי, שנועד להילחם באבטלה ובעוני.

לפי ניינקה הורסט, יועץ פוליטי בכיר במדינה, הרעיון מאחורי הצעד הוא לגרום למעוטי היכולת להימנע מ"מלכודת העוני" – מצב שבו אדם מתחיל להרוויח כסף, מאבד את ההטבות שהגיעו לו מהמדינה מתוקף היותו מובטל, ובחירתו בעקבות זאת להישאר בבית. לטענתו, כאשר כל אדם יקבל שכר ללא קשר למצבו התעסוקתי, תהיה לו מוטיבציה לצאת ולעבוד כך שלא יצטרך לחשוש מאיבוד קצבת האבטלה.

עוד טוענים החוקרים, כי הצעד יביא לסיום התופעה שבה אנשים מתפטרים באופן שיטתי מעבודות שהמערכת כופה עליהם. לטענתם, אם יהיה להם שכר בסיס, יהיה להם את הזמן והרצון למצוא עבודה שמתאימה להם.

עוד כתבות מהעולם:
נשיא צ'כיה נגד הפליטים: "במקום לברוח, שיצאו להילחם בדאעש"
ישראלית בת 22 מתה במהלך טיול בצ'ילה; הנסיבות לא ידועות
כוננות בערי אירופה: התקבלה התרעה על פיגוע בחופשת חג המולד

אילוסטרציה. ShutterStock
660 אירו בחודש/ShutterStock

במסגרת הפיילוט, שתאריך יציאתה לפועל טרם נקבע, העיריות יעניקו לקבוצות קטנות של אנשים מעוטי יכולת 660 אירו בחודש, בנוסף למשכורת שירוויחו מכל עבודה שימצאו. הזכאים לקבלת המשכורת יוכלו להחליט אם הם רוצים להרוויח יותר על ידי מציאת עבודה, או להישאר עם הסכום הנקוב, כאשר כל החלטה שבה ינקטו תיבחן על ידי כלכלנים בולטים במדינה.

הלן דה בור, ממפלגת הירוקים באוטרכט, הדגישה כי המפלגה מודעת לתגובות הנגד שעלולות לצוץ לפיילוט במועצה העירונית, וציינה שכדי לאשר אותו במועצה היה עליהם למחוק את המלים "משכורת בסיסית" מכל המסמכים הנוגעים לדבר. "אנו לא קוראים לזה משכורת בסיסית באוטרכט כי לאנשים יש רושם מוטעה על העניין – הם חושבים שמדובר בכסף ללא תמורה שאנשים יוכלו לשבת בבית ולראות טלוויזיה", אמרה דה בור.

הפוליטיקאים התומכים בצעד מאמינים כי מדובר בהזמנות להוכיח לציבור הספקן כי אנשים ישאפו להתפתח ולהרוויח יותר כסף אם רק תינתן להם ההזדמנות לכך. "אני חושבת שאנו צריכים לתת אמון באנשים", אמרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully