וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צ'כיה נגד הפליטים: "במקום לברוח, שיצאו להילחם בדאעש"

הנשיא מילוש זמאן, הידוע בהערותיו השנויות במחלוקת, אמר בנאום חג המולד השנתי כי שטף הפליטים הוא "פלישה מאורגנת". לדבריו, אין להרגיש חמלה ל"גברים צעירים שלא לוקחים נשק ולוחמים בקיצוניים במדינתם"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, ניצל את נאום חג המולד החגיגי שלו כדי לצאת נגד שטף הפליטים המגיעים לאירופה. זמאן אמר כי מדובר בגל מאורגן של מבקשי מקלט, והעביר ביקורת על הצעירים במדינות מוכות המלחמה שבורחים ליבשת במקום להילחם בארגונים הקיצוניים במדינותיהם. "אני משוכנע לחלוטין כי אנו מתמודדים עם פלישה מאורגנת ולא בתנועה ספונטנית של פליטים", אמר.

לדברי זמאן, ניתן להרגיש חמלה לפליטים קשישים או לילדים, אך לא לגברים הצעירים. "קבוצה גדולה של פליטים בלתי-חוקיים הם גברים צעירים ורווקים הנמצאים במצב בריאותי טוב", הדגיש. "אנו תוהה מדוע גברים אלה לא לוקחים נשק ויוצאים ללחום למען החופש ונגד דאעש". הוא ציין כי בריחתם מהמדינה רק מחזקת את הארגון הקיצוני.

ראש ממשלת צ'כיה, בוהוסלב סובוטקה, העביר ביקורת על דברי הנשיא. "הודעתו מבוססת על דעות קדומות ומפשטת את המצב הקיים", מסר.

עוד כתבות מהעולם:
26 הרוגים בעשרות סופות טורנדו חריגות בדרום ארה"ב
ישראלית בת 22 מתה במהלך טיול בצ'ילה; הנסיבות לא ידועות
כוננות בערי אירופה: התקבלה התרעה על פיגוע בחופשת חג המולד

נשיא צ'כיה מילוש זמאן. AP
"מדוע גברים צעירים לא לוקחים נשק ויוצאים ללחום". זמאן/AP

זו אינה הפעם הראשונה שבה זמאן מביע עמדה שנויה במחלוקת בכל הנוגע לשטף הפליטים הנכנס לאירופה. בנובמבר האחרון הגיע הנשיא, המשתייך דווקא למפלגת השמאל, לעצרת אנטי-איסלאמית בפראג יחד עם פוליטיקאים מהימין הקיצוני.

זמאן ידוע בהערותיו הבוטות, ורק בשבוע שעבר אמר כי מדינתו צריכה להצטרף לגוש האירו מיד לאחר שיוון תפרוש ממנו. הדברים הובילו לזימון מידי של שגריר צ'כיה למשרד החוץ באתונה.

צ'כיה, החברה באיחוד האירופי מאז 2004, דחתה את תכנית האיחוד לחלוקת הפליטים בין 28 המדינות החברות בה. רק כמה פליטים בודדים מתוך המיליון שהגיעו ליבשת בחרו להתיישב בצ'כיה, והרוב המשיך לעבר מדינות מערב אירופה. עם זאת, סקר אחרון שנערך במדינה הראה כי 70% מהצ'כים מתנגדים ליישוב הפליטים במדינתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully