וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

26 הרוגים בעשרות סופות טורנדו חריגות בדרום ארה"ב

מאז יום רביעי נרשמו סופות רבות באזור - 20 מהן רק במדינת מיסיסיפי, שם נהרגו עשרה בני אדם. בדאלאס שבטקסס נהרגו אמש שמונה אנשים ובמשטרה מזהירים כי המספר צפוי לעלות. באלבמה נרשם שיא בכמות הגשמים - פי שניים מהשיא הקודם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות שמונה בני אדם נהרגו אמש (שבת) בסופת טורנדו שפקדה את אזור העיר דאלאס שבטקסס. בכך עלה מספר ההרוגים בסופות הטורנדו החריגות שפקדו את דרום ארצות הברית בימים האחרונים ל-26.

דובר המשטרה המקומית, ג'ו הארן, אמר כי חמישה בני אדם נהרגו בעיר גרלנד שליד דאלאס, מתוכם ארבעה שנפגעו בתאונה שאירעה במהלך הסופה. טרם התברר אם הארבעה היו באותו כלי הרכב וכיצד נגרמה התאונה. במחוז קולין שמצפון-מזרח לדאלאס נהרגו שלושה בני אדם נוספים. המשטרה הודיעה כי מדובר במספרים ראשוניים בלבד וכי מספר ההרוגים צפוי לעלות ככל שיתקדמו החיפושים הנערכים בתוך ההריסות שהותירה אחריה הסופה.

לאחר הסופה בדאלאס דווח על סופות טורנדו נוספות בעיר דסוטו שמדרום לדאלאס, וכשעה לאחר מכן דווח על טורנדו במחוז אליס, גם הוא מדרום לעיר. באותן סופות לא נרשמו אבידות בנפש אך נגרם נזק.

עוד כתבות מהעולם:
כוננות בערי אירופה: התקבלה התרעה על פיגוע בחופשת חג המולד
עיתונאית צרפתייה ביקרה את השלטון בסין - וגורשה
דיווח: בכיר בדאעש חוסל בפעילות צבא ארה"ב בצפון עיראק

בית הרוס לאחר טורנדו במחוז ג'פרסון, אלבמה. AP
הריסות סופת הטורנדו במחוז ג'פרון שבאלבמה/AP

עשרות סופות טורנדו פקדו את המדינה מאז רביעי האחרון, העיפו עצים והותירו אלפים ללא חשמל במהלך חג המולד. במיסיסיפי לבדה נרשמו 20 סופות שונות. אתמול התגלו גופותיהם של גבר ואישה שהוגדרו נעדרים בימים האחרונים. במקביל, דווח על 56 נפגעים במדינה ויותר מ-400 בתים ניזוקו או נהרסו כליל. בנוסף לכך נהרגו שישה אנשים במדינת טנסי ושניים נוספים בארקנסו ובאלבמה.

נוסף על סופות הטורנדו, שיטפונות פקדו את אלבמה בעקבות גשמים כבדים שיורדים באזור, ובכמה ערים נרשמו שיאים חדשים. כך, למשל, בעיר מוביל שבדרום המדינה נמדדו 100 מילימטרים של גשם ביום – כמעט פי שניים מהשיא הקודם שעמד על 56 מילימטרים. מושל אלבמה הודיע כי יבקר באזורים שנפגעו במחוז קופי וציין כי 190 כבישים נחסמו ברחבי המדינה.

עוד באותו נושא

חג מולד ללא שלג: שיאי חום של כל הזמנים נשברו בארצות הברית

לכתבה המלאה
סופת טורנדו במחוז גרלנד שבטקסס, דצמבר 2015. AP
שיטפון לאחר סופת הטורנדו בעיר גארלנד שבטקסס/AP

סופות הטורנדו מתרחשות בדרך כלל באביב. השירות המטאורולוגי הודיע כי מספר סופות הטורנדו הגבוה ומזג האוויר החריג נובע מטמפרטורות גבוהות לעונה לאורך החוף המזרחי. בניו יורק, שם מידת החום המקסימלית נעה בדרך כלל בתקופה זו סביב חמש מעלות, נרשם שיא של כל הזמנים כשבסנטרל פארק נמדדו כמעט 19 מעלות – שתי מעלות יותר מהשיא הקודם שנרשם ב-1982.

גם בבירה האמריקנית זינקו הטמפרטורות, ובצהרי חג המולד שרר ערפל בוושינגטון ונרשמו יותר מ-20 מעלות – שיא של יותר מ-30 שנים. "זה מרגיש מצוין", אמר ג'יימס מקפרסון, תושב העיר בן 15, בעודו יוצא למרפסתו ללא חולצה. לקישה וובסטר בת ה-44 ניסתה לחשוב על הסיבה למזג האוויר המאוד לא אופייני. "כנראה שישו מגיע", אמרה בעת שטיילה עם נכדה הצעיר ברחובות העיר. "אני לא יודעת מה גורם לזה, אבל זה מפחיד".

סופת טורנדו במחוז גרלנד שבטקסס, דצמבר 2015. AP
גשם כבד במהלך הסופה בטקסס/AP
מכונית שנסחפה ברוח במהלך טורנדו בטנסי, ארצות הברית. AP
מכונית שנסחפה ברוחות העזות במדינת טנסי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully