וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכיר בדאעש חוסל בפעילות צבא ארה"ב בצפון עיראק

21 בכירים נוספים בארגון "המדינה האיסלאמית" נלקחו בשבי בפעילות שבה השתתפו גם כוחות כורדיים. ככל הנראה, המבצע נועד לשחרר לוחמי פשמרגה שנלקחו בשבי דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: המבצע האמריקני-כורדי לשחרור בני ערובה מידי דאעש, לפני חודשיים)

בכיר ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) חוסיין אל-עסאפי נהרג ו-21 בכירים נוספים בארגון נלקחו בשבי בפעילות של צבא ארצות הברית בצפון עיראק - כך דווח ברשת הערבית "אל-חדת'". על פי הדיווח, כוחות אמריקניים הוצנחו באזור א-ריאד שמדרום-מערב לכירכוכ.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות הכורדית "רודאו", המבצע נעשה בשיתוף פעולה עם כוחות כורדיים, ככל הנראה על מנת לשחרר לוחמים של המיליציה הכורדית "פשמרגה" שנלקחו בשבי דאעש. עם זאת, לא נמסר אם אכן שוחררו במבצע לוחמי המיליציה.

עןד ידיעות מהעולם:
מנהיג דאעש בקלטת חדשה: "היהודים התאספו בישראל, נילחם בהם"
רוסיה פרסמה תיעוד נדיר מניסוי שיגור טיל S-300. צפו
170 אלף בני אדם פונו מבתיהם בדרום אמריקה עקב שיטפונות

כוחות כורדיים בהר סינג'ר, עיראק. רויטרס
לא נמסר אם לוחמי המיליציה שוחררו במבצע. כוחות כורדיים בעיראק/רויטרס

זו הפעם השנייה בחודשים האחרונים שכוחות אמריקניים וכורדיים מקיימים פעילות כזו נגד דאעש באזור. באוקטובר קיימו הכוחות מבצע מיוחד לשחרור 70 בני ערובה בצפון עיראק, בעיירה חוויג'ה, הנמצאת ממערב לכירכוכ. 48 חיילי פשמרגה ו-30 חיילים אמריקניים השתתפו במבצע שנמשך שעתיים וכלל שישה מסוקים, שלושה מסוקי תובלה ושלושה מסוקי בלק הוק.

חיילים אמריקנים בתרגיל מחוץ לבגדאד, עיראק, מאי 2015. AP
מבצע שני באזור נגד דאעש בחודשים האחרונים. חיילים אמריקנים בעיראק/AP

במבצע בחוויג'ה נהרג חייל אמריקני, לראשונה בעיראק מאז 2011. מאסטר סרג'נט ג'ושוע ל.ווילר, יליד העיר רולנד שבאוקלהומה. ווילר נהרג מאש נשק קל כשהוא ועשרות חיילים מהכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית פשטו על מבנה בעיירה.

לפי המועצה הכורדית, כוחות הפשמרגה הובילו את המבצע, והלוחמים האמריקניים מילאו תפקיד תומך. אולם בשל הלחימה העזה שפרצה בין לוחמי הפשמרגה לאנשי דאעש, הכוחות האמריקניים היו חייבים להתערב. כתוצאה מהירי נפצעו גם שלושה כורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully