וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאית צרפתייה ביקרה את השלטון בסין - וגורשה

המדינה סירבה לחדש את אשרת השהייה של אורסולה גוטייה, שביקרה את היחס של הממשל למיעוט המוסלמי האויגורי. בייג'ינג: "היא עודדה טרור והעליבה את העם". גוטייה טענה כי "המהלך נעשה כדי להרחיק עיתונאים זרים"

העיתונאית הצרפתייה אורסולה גוטייה. AP
תגורש מסין בימים הקרובים. העיתונאית הצרפצייה אורסולה גוטיה/AP

דובר משרד החוץ של סין, לו קנג, מסר היום (שבת) כי בייג'ינג סירבה לחדש את אשרת השהייה של העיתונאית הצרפתייה אורסולה גוטייה, והיא למעשה תגורש מהמדינה בסוף החודש. זאת, לאחר שפרסמה כתבה בעיתון הצרפתי "l'Obs" ובה הטיחה בממשלה הסינית ביקורת קשה בנוגע ליחסה למיעוט המוסלמי האויגורי במזרח סין.

לטענת בייג'ינג, גוטייה העליבה את העם הסיני במאמרה, שהתפרסם לפני כחודש, ואף "הביעה תמיכה פומבית במעשי טרור". בסוכנות הידיעות הסינית "שינוואה" נטען כי היא "האשימה את הממשלה בפיגועי הטרור" שיצאו ממחוז שיאנג'יאנג, שמרבית תושביו הם בני המיעוט האויגורי. "גוטייה כבר לא מתאימה לעבודה עיתונאית בסין", הבהיר לו, "סין מבטיחה את זכויותיהם של ארגוני חדשות זרים, אולם לעולם לא תסבול 'חופש' להגן על טרור".

בכתבתה מ-18 בנובמבר, טענה גוטייה כי סין משתמשת במתקפת הטרור בפריז כתירוץ לפעילות נגד האויגורים בצפון-מזרח סין. על פי הדיווחים, מאות בני אדם נהרגו בשנים האחרונות בשיאנג'יאנג על רקע העימותים האתניים, והממשל בבייג'ינג הטיל הגבלות חמורות על תושבי האזור, שפוגעות בזכויות האדם שלהם.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בזמן הרמדאן: 18 הרוגים במתקפה של בדלנים מוסלמים בסין
המערב באזהרה חריגה: חשש לפגיעה בתיירים בבייג'ינג בחג המולד
אחרי יותר מ-60 שעות: חולץ נער שנקבר במפולת הזבל בסין

העיתונאית הצרפתייה אורסולה גוטייה. AP
"ההאשמות נגדי הן עניין אבסורדי". העיתונאית אורסולה גוטייה/AP

העיתון הצרפתי שעבורו עבדה גוטייה גיבה באופן מלא את הכתבת, שטענה כי גם קיבלה איומים ברצח. במאמר מערכת שפורסם אתמול, נטען כי סירובן של הרשויות להאריך את אשרת השהייה של העיתונאית הוא "תקרית חמורה" ביחסים בין המדינות, שעה שפריז ובייג'ינג פועלות להידוק הקשרים הדיפלומטיים, הכלכליים והתרבותיים. משרד החוץ בפריז גינה את ההחלטה הסינית, ומסר: "חשוב שעיתונאים יוכלו לעבוד בכל מקום בעולם".

גוטייה עצמה הצטרפה לגינויים נגד המהלך של סין, ואמרה כי "הסינים מאשימים אותי בכך שכתבתי דברים שלא באמת כתבתי, ואף דורשים ממני התנצלות פומבית עליהם". היא הוסיפה כי ההאשמות נגדה הן "עניין אבסורדי" וכי עידוד טרור הוא "אסור מבחינה חוקית ומבחינה מוסרית". לדבריה, אם אכן הייתה תומכת בטרור, היה על הממשל הסיני להעמידה לדין. לטענתה, סילוקה מבייג'ינג נעשה "רק כדי להרתיע עיתונאים אחרים מלסקר את המדינה".

מתא הכתבים הזרים של סין (FCCC) נמסר כי הטענה שגוטייה מעודדת טרור היא "שערורייתית, מעליבה וחסרת בסיס". עוד הוסיפו חברי התא כי הם "מזועזעים" מהמהלך שנקטה סין, והביעו דאגה מכך שהמדינה משתמשת בצורך באשרת כניסה אליה כדי לאיים על עיתונאים זרים. "ה-FCCC רואה בגירושה של גוטייה התפתחות משמעותית ואיום חריף על יכולתם של עיתונאים זרים לכבוד במדינה", אמרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לא הפעם הראשונה

במאי 2012 אירע מקרה דומה, כשגורשה מסין כתבת של רשת "אל-ג'זירה" שעבדה בסניף בבייג'ינג ששידר באנגלית. בעקבות גירושה, נאלצה הרשת לסגור את הסניף שבו עבדה. ההחלטה של סין לא לחדש את אשרת השהייה של הכתבת, מליסה צ'אן, התקבלה לאחר 15 שנים שבהן לא נעשה מהלך כזה. סין אף סירבה לאפשר לאל-ג'זירה להציב כתבת מחליפה במקום צ'אן, שהגיעה לבייג'ינג בשנת 2007.

לא ברור לגמרי מה גרם לשלטונות בבייג'ינג למנוע מצ'אן, עיתונאית אמריקנית, לחדש את האשרה שהייתה לה. עם זאת, ככל הנראה הסיבה הייתה קשורה למעורבותה בהכנת סרט תיעודי על מחנות כפייה שאליהם שלחה סין את מתנגדי המשטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully