וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 15 שנה: סין גירשה עיתונאי זר מתחומה

רשת אל-ג'זירה נאלצה להשבית את שידוריה באנגלית מבייג'ינג לאחר שהכתבת מליסה צ'אן לא קיבלה אשרת שהייה חדשה. איגוד העיתונאים הזרים: זו שיטת השלטון להלך אימים על כתבים

רשת הטלוויזיה הקטארית אל-ג'זירה נאלצה לסגור לשכה שהפעילה בבייג'ינג לאחר שהשלטונות בסין הודיעו על גירושה של כתבת הרשת מהסניף המשדר מסין בשפה האנגלית. לפי שעה, שידורי הרשת בערבית ממשיכים מסין כסדרם.

החלטתה של סין שלא לחדש את אשרת השהייה של הכתבת, מליסה צ'אן, היא הראשונה מסוגה זה 15 שנים. סין סירבה לאפשר לאל-ג'זירה להציב כתבת מחליפה במקום צ'אן, שבאה לבייג'ינג ב-2007. ברשת הבהירו: "נמשיך לדרוש מסין לאשר נוכחותינו במדינה".

מליסה צ'אן, כתבת אל-ג'זירה שגורשה מסין. אל-ג'זירה, רויטרס
מליסה צ'אן בלשכת אל-ג'זירה בבייג'ינג/רויטרס, אל-ג'זירה

ארגון העיתונאים הזרים בסין גינה בחריפות את ההחלטה. בהודעה שפירסם, נאמר כי מדובר "באחרונה בשורה של ביטול אשרות עיתונאים, כאמצעי להפעלת צנזורה ודרך להלך אימים על כתבים זרים".

סין: "כולם חייבים לציית לאתיקה מקצועית"

לא ברור לגמרי מה גרם לשלטונות בבייג'ינג למנוע מצ'אן, עיתונאית אמריקנית, לחדש את האשרה שהייתה לה. עם זאת, ככל הנראה יש קשר למעורבותה בהכנת סרט תיעודי על מחנות כפייה שאליהם שלחה סין את מתנגדי המשטר.

לפי רשת BBC, דובר של משרד החוץ בבייג'ינג אמר כי "כולם חייבים לציית לחוקים שהציבה סין ולתקנות של אתיקה מקצועית".

כמו כן, בשבועות האחרונים, סין איימה לשלול את אשרת העיתונאים של כמה כתבים שניסו להיכנס לבית החולים שבו אושפז העו"ד צ'ן גואנצ'נג, הפעיל העיוור לזכויות אדם.

גם בישראל לא מחדשים אשרת שהייה לכתבי אל-ג'זירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully