וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג מולד ללא שלג: שיאי חום של כל הזמנים נשברו בארצות הברית

בניו יורק נמדדו כמעט 19 מעלות - כמעט 15 מעלות יותר מהממוצע לעונה, ורבים הגיעו לסנטרל פארק ונהנו ממזג האוויר הייחודי. "אין שלג, עבדו עלינו", אמר תייר מאוכזב שהגיע לוושינגטון, שם נמדדו יותר מ-20 מעלות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

טמפרטורות גבוהות מהרגיל ושוברות שיאים פקדו את החוף המזרחי של ארצות הברית בחג המולד – אכזבה למי שציפה לחוות את הקור והשלג שמאפיינים את התקופה. בניו יורק, שם מידת החום המקסימלית נעה בדרך כלל בתקופה זו סביב חמש מעלות, נרשם שיא של כל הזמנים כשבסנטרל פארק נמדדו כמעט 19 מעלות – שתי מעלות יותר מהשיא הקודם שנרשם ב-1982. לאורך היום הגיעו רבים לפארק עם חולצות קצרות, ורכבו על אופניים בשבילים – דבר שבשנים האחרונות היה בלתי אפשרי בשל השלג או הקור.

גם בבירה האמריקנית זינקו הטמפרטורות, ובצהרי חג המולד שרר ערפל בוושינגטון ונרשמו יותר מ-20 מעלות – שיא של יותר מ-30 שנים. "זה מרגיש מצוין", אמר ג'יימס מקפרסון, תושב העיר בן 15, בעודו יוצא למרפסתו ללא חולצה. לקישה וובסטר בת ה-44 ניסתה לחשוב על הסיבה למזג האוויר המאוד לא אופייני. "כנראה שישו מגיע", אמרה בעת שטיילה עם נכדה הצעיר ברחובות העיר. "אני לא יודעת מה גורם לזה, אבל זה מפחיד".

עוד כתבות מהעולם:
בליל חג המולד: 1,600 תושבים פונו מבתיהם עקב שריפת ענק באוסטרליה
"כסף דמים": מה יעלה בגורל מחאת הטמפונים שסחפה את העולם?
הסכם נדיר: אלפי לוחמי ג'בהת א-נוסרה ודאעש יתפנו מדמשק

חג המולד חם מהרגיל בסנטרל פארק שבניו יורק, דצמבר 2015. רויטרס
אדם רץ ללא חולצה בסנטרל פארק בניו יורק/רויטרס

ריץ' לאנגנפלד, בן 62 שהגיע עם אשתו מדרום קליפורניה כדי לחוות חג מולד קריר ומושלג, לא קיבל בברכה את מזג האוויר יוצא הדופן. "אין שלג, עבדו עלינו", אמר בעת שעמד ליד אחת האנדרטאות בעיר. ריצ'רד סטריינג', תושב העיר בן ה-74, חשב אחרת ואמר: "זה נפלא. בחורף צריך להיות קר ובקיץ צריך להיום חם – לא ההיפך, אך לעיתים היוצא מן הכלל הוא מבורך".

החזאים טוענים כי מזג האוויר הייחודי נובע מתופעת אל ניניו - תופעה אקלימית של עלייה בטמפרטורת מי האוקיינוס השקט ממערב לפרו, שלה השפעה עולמית. לטענתם, טמפרטורות גבוהות מהרגיל ישררו בחלקה הצפוני של ארצות הברית לאורך כל החורף. בנוסף, על פי החזאים, ישנה רמה ברומטרית מעל לחוף המזרחי שגורמת לטמפרטורות הגבוהות. זאת, בעוד שבמערב המדינה ישנו שקע ברומטרי שמביא לתוצאות הפוכות ולחג מולד מושלג באזורים רבים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חג המולד חם מהרגיל בסנטרל פארק שבניו יורק, דצמבר 2015. רויטרס
"היוצא מן הכלל הוא מבורך". שטים בסירה באגם בסנטרל פארק/רויטרס

במקביל לחום הקיצוני, בדרום-מזרח ארצות הברית הכו כמה סופות טורנדו שאינן אופייניות לעונה. הדבר הוביל לאבידות בנפש כשבחמישי האחרון נהרגו 14 בני אדם במדינות מיסיסיפי, טנסי וארקנסו. בנוסף, עשרות בתים נהרסו כליל ומשפחות רבות נאלצו לבלות את החג במקומות בלתי שגרתיים. בשישי פקדה סופת טורנדו את העיר בירמינגהאם שבאלבמה, שבה איש לא קיפח את חייו - אך נגרם נזק רב לבתים ולרכוש.

גם באירופה נרשמו החודש טמפרטורות גבוהות מהממוצע. במוסקבה השבוע הגיעו הטמפרטורות לכמעט עשר מעלות, וגשם ירד בעיר במקום השלג שמאפיין אותה בתקופה זו של השנה.

ערפל בוושינגטון, בירת ארצות הברית, במהלך חג המולד, דצמבר 2015. רויטרס
סנטה קלאוס עושה סקי מים ליד וושינגטון/רויטרס
חג המולד חם מהרגיל בסנטרל פארק שבניו יורק, דצמבר 2015. רויטרס
נהנים ממזג האוויר החמים בסנטרל פארק/רויטרס
ערפל בוושינגטון, בירת ארצות הברית, במהלך חג המולד, דצמבר 2015. רויטרס
ערפל כיסה את וושינגטון/רויטרס
חג המולד חם מהרגיל בסנטרל פארק שבניו יורק, דצמבר 2015. רויטרס
מבלים בניו יורק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully