וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליל חג המולד: 1,600 תושבים פונו מבתיהם עקב שריפת ענק באוסטרליה

500 כבאים ו-15 מטוסי כיבוי ניסו להשתלט על האש במחוז ויקטוריה, שכילתה עד כה יותר מ-20 אלף דונם של חורש וכמאה בתים, ועלולה להימשך עד פברואר. מושל המחוז: "איש לא נפגע, אך רבים איבדו הכול"

צילום: רויטרס

116 בתים נשרפו כליל בשריפת חורש שפרצה הלילה (שבת) במחוז ויקטוריה שבאוסטרליה במהלך חגיגות חג המולד במדינה. כ-1,600 איש פונו מבתיהם עקב התפשטות הלהבות, שכילו כ-20 אלף דונמים של חורש. לפי גורמי כיבוי האש האוסטרליים, לא מדובר במספרים סופיים, היות שהתלקחות השריפה יכולה להימשך עד ינואר או פברואר. בעוד שמאמצי כוחות הכיבוי נמשכים, גם גשם שהחל לרדת באזור היום לא הצליח לכבות את האש.

כ-500 כבאים ו-13 מטוסי כיבוי ניסו להשתלט על האש במהלך הלילה, כשחמש עיירות במחוז פונו מתושביהן. חלק מהתושבים הורשו לשוב, אך העיירות וויי ריבר וספריישן קריק, הנמצאות בלב השריפה, נותרו סגורות לכניסת בני אדם. "השריפה הזו פשוט לא מסתיימת", אמר קרייג לפסלי, הממונה על מנהלת החירום במחוז.

עוד ידיעות מהעולם:
"כסף דמים": מה יעלה בגורל מחאת הטמפונים שסחפה את העולם?
בחג המולד הזה כולם מבקשים שלום בסוריה: "שהעולם יפתח את שעריו"
ניגריה: עשרות נהרגו בפיצוץ במפעל גז בערב חג המולד

שריפת ענק בוויקטוריה שבאוסטרליה, 26 בדצמבר 2015.. טוויטר, צילום מסך
מערכות סולאריות על גגות הבתים עדיין מהוות סיכון. השריפה בוויקטוריה, היום/צילום מסך, טוויטר

גורמי כיבוי האש במחוז אמרו כי תחנות הכוח באזור הפסיקו לעבור, אך כי מתקנים סולאריים להפקת חשמל מהשמש, המותקנים בבתים פרטיים רבים באוסטרליה, עדיין מהווים סיכון משמעותי. "יש שטחים מיוערים שנשרפו וכעת מהווים סכנה לציבור, וכן נגרם נזק למערכות הביוב, מה שעלול לגרום לזיהום מסוכן", נמסר.

לפסלי הוסיף כי "תושבי וויי ריבר וספריישן קריק איבדו הרבה מרכושם. אנחנו נעשה כמיטב יכולתנו במהלך 24 השעות הקרובות על מנת להחזיר אותם לבתיהם, כדי שיוכלו להעריך את הנזק ולראות מה כילתה האש". הוא הוסיף כי רוחות חזקות שבדרך כלל מנשבות בימים חמים יותר גרמו להתפשטות האש, אך כי תגובת הרשויות למצב הייתה טובה ומתוכננת היטב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שריפת ענק בוויקטוריה שבאוסטרליה, 26 בדצמבר 2015.. רויטרס
"התושבים מסייעים לאלו שחג המולד שלהם לא היה טוב כל כך". השריפה בוויקטוריה/רויטרס

מושל מחוז ויקטוריה, דניאל אנדרוז, אמר כי "תושבי ויקטוריה פותחים את בתיהם" ומסייעים לאנשים ש"לא היה להם חג מולד טוב כל כך – אנשים שאיבדו את בתיהם ונאלצו לעזוב את אזור מגוריהם".

לדבריו, "זוהי בהחלט שריפה מאתגרת, אבל עם תכנון וביצוע נכון – למזלנו אף אחד לא נפגע. זה משהו שאנחנו יכולים להיות מאוד גאים בו". עם זאת, הוא הבהיר כי התקופה העומדת בפני המפונים תהיה קשה מאוד, וייתכן שתימשך שבועות רבים. "הרבה מהם איבדו את בתיהם, וצפויות אבידות נוספות של רכוש".

שריפת ענק בוויקטוריה שבאוסטרליה, 26 בדצמבר 2015.. טוויטר, צילום מסך
בית שנשרף באחת מעיירות ויקטוריה/צילום מסך, טוויטר
שריפת ענק בוויקטוריה שבאוסטרליה, 26 בדצמבר 2015.. רויטרס
השריפה במהלך הלילה/רויטרס
שריפת ענק בוויקטוריה שבאוסטרליה, 26 בדצמבר 2015.. רויטרס
כוחות כיבוי באזור וויי ריבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully