וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחג המולד הזה כולם מבקשים שלום בסוריה: "שהעולם יפתח את שעריו"

26.12.2015 / 0:33

עבדאללה כורדי, אביו של איילן, הפעוט הסורי שנמצא מת בחוף הים בטורקיה, פנה לעולם הנוצרי וגולל את סיפורו הטרגי: "אנחנו מבקשים רק מעט סימפטיה מכם". גם האפיפיור התייחס ארוכות למשבר בסוריה בברכתו, ומלכת אנגליה דווקא העדיפה לספר על הנסיכה שרלוט

דווקא בחג המולד, חג שמסמל את אחדות המשפחה בעולם הנוצרי, מתבקשים מיליוני נוצרים ברחבי העולם לחשוב לא רק על בני משפחתם. עבדאללה כורדי, אביו של איילן, הפעוט הסורי בן השלוש שנמצא מת בחוף הים בטורקיה, ביקש אתמול (שישי) מהעולם לפתוח את לבו לפליטים במסר מיוחד לכבוד החג ששודר בערוץ 4 הבריטי.

"המסר שלי הוא שאני רוצה שהעולם כולו יפתח את שעריו לסורים", אמר האיש שהפך בעל כורחו לסמל, לאחר שאיבד לא רק את איילן, אלא גם את אשתו ריהאן ובנו בן החמש גאליפ באותו יום ארור בספטמבר. "אם אדם סוגר דלת בפניו של מישהו אחר, זה מאוד קשה. כאשר הדלת נפתחת, הם כבר לא מרגישים מושפלים", הוסיף.

"בזמן זה של השנה, אני רוצה לבקש מכולכם לחשוב על כאבם של האבות, האימהות והילדים שמחפשים שלום וביטחון. אנחנו מבקשים רק מעט סימפטיה מכם", אמר בעצב. "אנחנו הסורים עוזבים את ארצנו בגלל המלחמה. כולנו מפחדים על הילדים שלנו, על הכבוד שלנו. יש פצצות חבית, פיצוצים ודאעש, יש לנו מאות אלפי בעיות. המשפחה שלי ואני הלכנו לאיזמיר ועזבנו לבודרום, שם עלינו על סירה כדי להגיע ליוון במטרה להגיע בסופו של דבר לגרמניה או לשוודיה. היינו בים רק ארבע או חמש דקות כשהסירה התהפכה וקרה מה שקרה", גולל את סיפורו הקשה.

עוד בוואלה! NEWS:
למרות הירידה בתיירות: אלפים חגגו את חג המולד בנצרת
"חג מולד? לא אצלנו": גזענות במלונות בחסות הרבנות
בצל המתיחות: אלפים השתתפו במיסה חגיגית בכנסיית המולד בבית לחם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היינו בים רק ארבע או חמש דקות כשהסירה התהפכה". עבדאללה כורדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כורדי חזר לקובאני שבסוריה וקבר שם את שני בניו לצד אשתו. "קברתי אותם ותודה לאל, אני שמח שקברתי אותם בבית", אמר וסיפר על בית הספר ובית החולים שהוא מעוניין להקים בארביל שבעיראק, שבה הוא מתגורר כיום. "אני רוצה לעזור לילדים כי הם לא יודעים דבר על החיים מלבד צחוק ושעשוע, זה כל מה שהם יודעים. אז זו בעיה עבורם אם אנחנו לא דואגים להם", הסביר את מניעיו. למרות סיפורו הטרגי, כורדי סיים את דבריו בנימה אופטימית. "בתקווה, בשנה הבאה תסתיים המלחמה בסוריה וישרור שלום בכל העולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"מצב הומינטרי חמור"

גם האפיפיור פרנציסקוס התייחס ארוכות למשבר בסוריה בברכת חג המולד המסורתית שהוא נושא מדי שנה ממרפסת בזיליקת פטרוס הקדוש שבוותיקן, ובאופן ספציפי להחלטת האו"ם לקדם את תהליך השלום במדינה המשוסעת. ההחלטה, שהתקבלה ביום שבת שעבר, כוללת צעדים הנוגעים להפסקת אש בין הצדדים הלוחמים, לתחילתן של שיחות שלום שיתווכו על ידי האו"ם ולקיומן של בחירות. "אנחנו מתפללים לאלוהים שההסכם שאליו הגיעו באו"ם יצליח לעצור במהירות האפשרית את העימות האלים בסוריה ולרפא את המצב ההומניטרי החמור שממנו סובל העם", אמר האפיפיור.

האפיפיור פרנציסקוס מסייר ברחבי ברזיל. יולי 2013. GettyImages
לבו עם הסורים. האפיפיור פרנציסקוס/GettyImages

מלבד המשבר בסוריה, התייחס האפיפיור לרבים מן המשברים המתחוללים כיום במדינות רבות בעולם. "הלוואי שתשומת הלב של הקהילה הבינלאומית תהיה ממוקדת בסיום הזוועות בעיראק, בלוב בתימן ובאפריקה שמדרום לסהרה, שכבר עכשיו קצרו אינספור קורבנות, גרמו לסבל עצום ולא חסות על טבעם ההיסטורי והתרבותי של כל האנשים", אמר, לא מבלי שהתייחס גם לפיגועי הטרור בפריז, בסיני, בביירות, בבמקו ובתוניסיה. "אפילו היום, הרבה גברים ונשים משוללי כבוד אנושי, כמו הילד ישו, הם סובלים מקור, עוני ודחייה. הלוואי שהקרבה בינינו היום תורגש על ידי הפגיעים ביותר, ובייחוד ילדים-חיילים, נשים שחוות אלימות וקורבנות של סחר בבני אדם וסחר בסמים", חתם את דבריו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאוהבת בנינים. מלכת אנגליה אליזבת השנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלכת אנגליה, אליזבת השנייה, התמקדה בברכת חג המולד המסורתית שלה, שהחלה עוד בימי המלך ג'ורג' החמישי בשנת 1932, במה שהיא כינתה "האור של האמונה הנוצרית". המלכה בת ה-89 הקליטה את המסר מוקדם יותר החודש בארמון באקינגהם שבלונדון, כשמאחוריה עץ אשוח.

בניגוד לאפיפיור, היא לא התייחסה באופן ישיר למתקפות בפריז ואפילו לא למתקפה בתוניסיה, שבה נהרגו אזרחים בריטים רבים, אלא דווקא לחייה האישיים. "אחת הברכות של חיים ארוכים היא היכולת לראות את הילדים ואז את הנכדים ואז את הנינים, עוזרים לקשט את עץ חג המולד, והשנה למשפחתי יש חברה חדשה שמצטרפת לכיף", התייחסה המלכה לנינתה החמישית, הנסיכה שרלוט, שנולדה בחודש מאי האחרון לנכדה, הנסיך ויליאם ואשתו קייט.

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully