וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון במסר למהגרים: "מי שלא ילמד אנגלית - יגורש מבריטניה"

ראש ממשלת בריטניה קרא לפעולה "אסרטיבית יותר" נגד מה שהגדיר כבידוד של נשים מוסלמיות במדינה, והכריז על מבחן חדש שיבחן ידע באנגלית של מהגרים. לדבריו, הצעדים נועדו לשלב נשים בחברה, אך הוא זכה לביקורת על "הסטריאוטיפ המגונה" שהוא מקדם

הפגנה נגד הוצאתו להורג של נימר באקר א-נימר, לונדון, בריטניה, 3 בינואר 2016. רויטרס
"אנחנו רציניים בנוגע ליצירת אומה אחת". הפגנת נשים שיעיות בלונדון/רויטרס

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון קרא היום (שני) לפעולה "אסרטיבית יותר", על מנת להיאבק באפליה ובבידוד שחוות נשים מוסלמיות במדינה. קמרון הכריז על השקעת 20 מיליון לירות שטרלינג בשיעורי אנגלית לנשים מוסלמיות, והורה על בחינת פעילותם של בתי הדין המוסלמים הפועלים בבריטניה. לטענתו, הצעדים יסייעו במאבק בקיצוניות. כמו כן, הזהיר קמרון כי מי שלא יוכיח ידע בשפה האנגלית תוך שנתיים וחצי עשוי להיות מגורש מהמדינה.

במאמר שפרסם הבוקר ראש הממשלה בעיתון הבריטי "טיימס", תחת הכותרת "לא ניתן לנשים להיות אזרחיות סוג ב'", טען: "להכריח את כל המהגרים ללמוד אנגלית ולסיים את ההפרדה המגדרית תוכיח שאנחנו רציניים בנוגע ליצירת אומה אחת". לדבריו, "אנחנו לא רק צריכים כלכלה חזקה על מנת לשגשג, אלא גם לבנות חברה חזקה. ההפרדה מפלגת אותנו, לא מקרבת אותנו. הסובלנות כלפי הקהילות המקבילות שהתפתחו עלולה גם להוביל לכישלון בהתמודדות עם מנהגים מזעזעים כמו מילת נשים ונישואים בכפייה".

עוד בוואלה! NEWS:
"קמרון - חמורם של היהודים": דאעש הוציא להורג "מרגלים" בסרטון חדש
בריטניה אישרה הרחבת המבצע נגד דאעש ויצאה לתקוף בסוריה
קמרון: "אין לנו את הפריווילגיה שלא להיאבק בדאעש בסוריה"

פרנסואה הולנד ודייוויד קמרון בפריז, 23 בנובמבר 2015. רויטרס
"אין קשר סיבתי לקיצוניות". קמרון לצדו של נשיא צרפת פרנסואה הולנד בפריז/רויטרס

"יש גם קשר חשוב לקיצוניות", הוסיף. "אני לא טוען שהתפתחות נפרדת או מנהגים דתיים שמרניים מובילים באופן ישיר לקיצוניות, זה יהיה מעליב למאמינים רבים שוחרי שלום. אבל הם יכולים להיות חלק מהידרדרותו של אדם צעיר לקיצוניות". הוא טען כי הורים שאינם דוברים אנגלית עלולים שלא לדעת מה קורה לילדיהם, ואלה עשויים "להתקשות בהזדהות עם ערכים מערביים".

קמרון עוד הכריז על מבחן חדש למהגרים, שיבדוק את רמת האנגלית שבפיהם. לטענתו, "יש לנו אחריות כלפי המהגרים, אך גם להם יש אחריות. כיום, מישהו יכול לשהות פה עם אנגלית מאוד בסיסית, ואין כל דרישה ממנו לשפר אותה עם הזמן. נשנה את זה. מעתה, נאמר: אם לא תשפר את כישורי השפה שלך, זה עשוי להשפיע על יכולתך להישאר בבריטניה".

בריאיון לשדרנית רדיו BBC4 שרה מונטגיו, טען כי זיהוי הנשים המוסלמיות שלא דוברות אנגלית ייעשה ברמה המקומית. להערכת הרשויות, חיות בבריטניה כ-38 אלף נשים מוסלמיות שלא דוברות אנגלית, וכ-190 אלף נוספות שדוברות אנגלית ברמה בסיסית בלבד. קמרון הבהיר כי החל מחודש אוקטובר הקרוב, תחל בחינת נשים שמגיעות לבריטניה על אשרת שהייה שנועדה לבנות זוג של אזרחים בריטים.

נשים מוסלמיות עוטות רעלה בעיר בלקבורן שבבריטניה. 18 בינואר  2016. AP
"אם לא יעמדו במבחן, אין ערובה שיוכלו להישאר". נשים מוסלמיות בבלקבורן שבבריטניה/AP

אם נשים לא יעמדו במבחן, "אין ערובה לכך שהן יורשו להישאר", הבהיר. לטענתו, התכנית נועדה להיאבק בבידוד. ההפרדה המגדרית, לטענת קמרון, "לא קשורה לערכים הבריטיים, וחייבת לעוף". כשנשאל בנוגע לקשר לקיצוניות, הוא הודה כי מי שעבר לסוריה ונלחם לצד ארגונים איסלאמיסטיים דיבר לרוב אנגלית ברמה גבוהה, ומרביתם גם קיבלו חינוך טוב. "לא קיים קשר סיבתי בין הדברים", הוסיף.

כשנשאל בנוגע לכיסוי הראש של הנשים המוסלמיות, הבהיר קמרון: "אנשים חייבים להיות חופשיים ללבוש מה שהם רוצים". עם זאת, הוא הביע תמיכה ב"זכותם של בתי ספר לקבוע חוקים הגיוניים", ברמיזה לקריאה לאסור על עטיית רעלה במוסדות ציבור, אך הבהיר כי אינו תומך בגישה הצרפתית, שאוסרת על כך לחלוטין.

מנכ"ל הארגון המוסלמי-בריטי "קרן רמדאן", מוחמד שפיק, הגיב לדבריו של ראש הממשלה וטען כי "דייוויד קמרון וממשלתו השמרנית שוב משתמשים במוסלמים הבריטים ככדורגל פוליטי, במטרה לקבל נקודות זולות ולתת רושם קשוח". הוא הוסיף וטען כי דבריו של קמרון הם "עוד מאותו סטריאוטיפ מגונה של מוסלמים בריטים", שנשמע כבר פעמים רבות. "לא זו הדרך להתמודד עם הקיצוניות, שרובם המכריע של המוסלמים בבריטניה דוחים לחלוטין", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully