וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: "החלטנו לא לשאת ולתת עם ארה"ב על סוגיות נוספות"

אף שבוושינגטון התפארו לאחר יישום הסכם הגרעין בכוחה של הדיפלומטיה, הטלת הסנקציות החדשות על איראן בשל תכנית הטילים הבליסטיים שלה עוררה תגובה חריפה מטהראן. "הנשק האמריקני משמש לפשעי מלחמה נגד פלסטינים, לבנונים ותימנים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

דובר משרד החוץ של איראן ג'אברי אנסארי מסר היום (שני) כי "הסנקציות החדשות של ארצות הברית בנוגע לתכנית הטילים של איראן משוללות כל הצדקה חוקית או מוסרית" - כך דווח ברשת האיראנית "פרס טי.וי". עוד הוסיף כי "ההחלטה הלאומית של איראן היא לא לשאת ולתת עם ארצות הברית על סוגיות אחרות". אנסארי אף הוסיף כי "איראן תמשיך לשדרג את יכולות הטילים שלה".

אנסארי הוסיף כי "אמריקה מוכרת נשק בשווי עשרות מיליארדי דולרים בכל שנה למדינות האזור. נעשה שימוש בנשק הזה לטובת פשעי מלחמה נגד אזרחים פלסטינים, לבנונים ולאחרונה גם תימנים". דבריו של אנסארי מגיעים לאחר שבוושינגטון ובבירות נוספות במערב בירכו על יישומו של הסכם הגרעין במהלך סוף השבוע האחרון, וביקשו להדגיש את כוחם של המגעים הדיפלומטיים בפתרון סוגיות.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה: "זהו יום טוב, איראן לא תשים ידיה על פצצה גרעינית"
ארה"ב הטילה סנקציות על איראן עקב תכנית הטילים הבליסטיים שלה
פריחה כלכלית באיראן עם הסרת הסנקציות? "הכסף לא יגיע לעם"

מוחמד ג'וואד זריף ופדריקה מוגריניו ויוקיה אמאנו לאחר ההודעה על תחילת יישום הסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות. 16 בינואר 2016. רויטרס
שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

אתמול, לאחר הסרת הסנקציות נגד איראן בשל תכנית הגרעין שלה ולאחר השלמת עסקת חילופי השבויים בין איראן לארצות הברית, משרד האוצר האמריקני הכריז על הטלת סנקציות על 11 חברות ואזרחים הקשורים לתכנית הטילים הבליסטיים של איראן. מקורות המעורים בעניין דיווחו כי הסנקציות החדשות עוכבו במשך שבועיים כדי לאפשר את השלמת המו"מ לעסקת חילופי השבויים.

מעצר האמריקנים באיראן: שירת הברבור של המתנגדים להסכם הגרעין

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הביע אתמול את תקוותו כי "סימני ההזדמנות שניקרו בדרכה של איראן יגרמו לה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק יותר עם מדינות נוספות ברחבי העולם". עוד הוסיף אובמה כי "היום הוא יום טוב שבו ראינו את כוחה של הדיפלומטיה האמריקנית, ובזכות זה איראן לא תשים ידיה על פצצה גרעינית". מקבילו האיראני חסן רוחאני הוסיף כי הסכם הגרעין של ארצו עם מעצמות המערב יכול לשמש מודל לפתרון סכסוכים אזוריים בכל העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully