וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על איראן עקב תכנית הטילים הבליסטיים שלה

17.1.2016 / 17:17

משרד האוצר האמריקני פרסם רשימה של 11 חברות ואזרחים פרטיים הקשורים לתכנית הטילים, שעליהם יוטלו העיצומים. לפי דיווחים, הסנקציות עוכבו על ידי ממשל אובמה כדי לאפשר את עסקת חילופי השבויים בין איראן לארצות הברית

עריכה: מתן חדד

(לפני כחצי שנה: איראן הציגה טיל קרקע-קרקע מתקדם)

ארצות הברית הטילה היום (ראשון) סנקציות על 11 חברות ואזרחים הקשורים לתכנית הטילים הבליסטיים של איראן - כך מסר משרד האוצר האמריקני. מקורות המעורים בעניין דיווחו כי הסנקציות החדשות עוכבו במשך שבועיים כדי לאפשר את המשא ומתן לעסקת חילופי השבויים בין טהראן לממשל אובמה.

לפני כשבועיים דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי הממשל האמריקני מתכנן להטיל סנקציות על יותר מעשר חברות וגורמים פרטיים באיראן, בהונג קונג ובאיחוד האמירויות הערביות, בשל תפקידן בפיתוח תכנית הטילים הבליסטיים של איראן. היה זה הדיווח הראשון על עיצומים חדשים שיטיל משרד האוצר האמריקני נגד איראן מאז שנחתם הסכם הגרעין בין טהראן למעצמות בחודש יולי האחרון.

אתר תת-קרקעי לאחסון טילים בליסטיים שחשפה איראן, 5 בינואר 15. סוכנות הידיעות תסנים, אתר רשמי
אתר תת-קרקעי לאחסון טילים בליסטיים באיראן/אתר רשמי, סוכנות הידיעות תסנים

בתחילת החודש חשפה איראן מאגר טילים בליסטיים תת-קרקעיים חדש, שאותו חנך יו"ר הפרלמנט עלי לריג'אני. שלושה חודשים קודם לכן חשפה טהראן אתר אחר לאחסון טילים בליסטיים. בתיעוד מתוך המאגר נראו הטילים המשופרים מדגם "עימאד" שבהם עשתה איראן ניסוי בחודש אוקטובר. הניסוי גרם למתיחות בין ארצות הברית לאיראן, מאחר שבוושינגטון טענו כי מדובר בהפרה של הסנקציות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם על טהראן. לפי הממשל האמריקני, הטילים מסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים.

לפני כשבועיים אמר השר יובל שטייניץ לוואלה! NEWS כי ישראל מצפה מארצות הברית להטיל סנקציות כואבות על איראן בעקבות הניסויים הבליסטיים שלה, המהווים הפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם.

החל משפטו של כתב הוושינגטון פוסט שנעצר באיראן. רויטרס
עיתונאי "וושינגטון פוסט" ג'ייסון רזאיאן, ששוחרר בעסקת חילופי השבויים/רויטרס

כאמור, לפי מקורות, ממשל אובמה עיכב את הטלת הסנקציות בשל החשש כי צעד זה יפגע בשחרור האזרחים האמריקנים שהיו כלואים באיראן. עסקת חילופי השבויים יצאה היום לדרך ומטוס שוויצרי ועליו שלושה אסירים אמריקנים, בהם עיתונאי ה"וושינגטון פוסט" ג'ייסון רזאיאן, ובני משפחותיהם עזב את טהראן. במקביל, חמישה אסירים איראנים מתוך שבעה שעל שחרורם הוסכם בעסקה, יצאו משערי בתי הסוהר שבהם הם הוחזקו.

עסקת חילופי השבויים סוכמה שעות לפני ההודעה על יישום הסכם הגרעין. במסגרת יישומו הוסרו מעל טהראן הסנקציות הקשורות בתכנית הגרעין של איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully