וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוד איראן שבה לחיק המערב, המיליארדים שתקבל יזינו טרור במזה"ת

17.1.2016 / 9:25

לא רק בטהראן יחגגו את הסרת הסנקציות – חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי הם בין הארגונים שייהנו מממיליארדי הדולרים שיזרמו לאזור. איראן אולי לא תשיג פצצת גרעין, אך שפיכות הדמים של הטרור השיעי והמלחמה בסוריה רק יתגברו

עריכה: ניר חן

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף צייץ אתמול (שבת) בחשבון הטוויטר שלו, רגע לפני הסרת הסנקציות מעל טהראן, כי "זהו הזמן עבור כולם, בעיקר עבור האומות האיסלאמיות, לשלב ידיים ולפטור את העולם מקיצוניות אלימה. איראן מוכנה לכך". ממש במקביל לכך פורסמו דיווחים על כך שמת מרעב עוד תושב של העיירה מדאיה בסוריה, שעליה מוטל מצור מתמשך מצד כוחותיו של נשיא סוריה בשאר אסד, בעל ברית של האיראנים. זאת בנוסף לדיווחים היומיומיים על מעשי ההרג והטבח המתמשכים מצד אנשיו של אסד, המגובים באנשי משמרות המהפכה האיראניים ובחיזבאללה, נגד אזרחים בסוריה.

יותר מרבע מיליון בני אדם נהרגו בלחימה במדינה, רובם הגדול על ידי המשטר הסורי שהסתייע מאז תחילת הסכסוך באיראן, אך גם לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), המתנגד למשטר אסד, יש חלק לא מבוטל במספר ההרוגים הגבוה. רק אתמול דווח על עוד טבח אכזרי של אנשי דאעש בחיילי אסד ובבני משפחותיהם בדיר א-זור.

לקריאה נוספת:
נתניהו: "איראן ממשיכה להפיץ טרור"; רוחאני: "נקודת מפנה"
עם הסרת הסנקציות: איראן מתכננת עסקאות נשק בסך 21 מיליארד דולר
זריף: "קרובים ליישום ההסכם"; בכיר אמריקני: "נותרו נושאים טכניים"

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, במהלך ביקורו בכווית, יולי 2015. AP
"הזמן לפטור את העולם מקיצוניות". זריף/AP

אם בממשל האמריקני או באירופה יש מי שסבור שבסוריה יש "טובים", שאותם מגלמים אסד, איראן או חיזבאללה, מול "רעים" בדמות דאעש, צריך לבדוק את העובדות. הסרת הסנקציות אינה יום חג למזרח התיכון; זהו אחד הימים הקשים ביותר, שכנראה צפוי להביא עמו לא רק מיליארדים של דולרים לקופת איראן, אלא גם עוד הרבה שפיכות דמים, אמצעי לחימה, הרוגים ופצועים ברחבי האזור.

למזלם של האיראנים, דאעש משקיע כסף ומשאבים אדירים כדי להיתפס כרוע המוחלט, כזה שאין מעבר לו. ברגעים מסוימים הארגון מצליח לגרום למשטר האיראני להיתפס כפרגמטי, ככזה שניתן לנהל עמו משא ומתן. אלא שאז מגיעות החדשות ממדאיה וממקומות נוספים, ומזכירות לכולם במי מדובר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
תומכי חיזבאללה בלבנון, 2015. רויטרס
שחקן "טוב"? בארצות הברית צריכים לעשות חושבים. תומכי חיזבאללה/רויטרס

סקירה של זירות הלחימה השונות במזרח התיכון כיום, מבהירה עד כמה האיראנים מעורבים בכל מלחמת אזרחים ושפיכות דמים שמתנהלות באזור: בתימן, בעיראק, בסוריה, בלבנון ואפילו ברצועת עזה. רשימה זו אמורה הייתה אולי לעורר פעמוני אזעקה בבית הלבן, אך שם חבורת היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס וסגנה בן רודס שבויה כבר מזמן בתפיסה שטהראן תושיע את העולם מהקיצוניות של האיסלאם הסוני. ואם זה לא היה עצוב, זה בוודאי היה נשמע כמו בדיחה.

גם חיזבאללה וחמאס ברשימת המרוויחים

וזו רשימת הארגונים שייהנו כנראה מהסרת הסנקציות על טהראן כבר בטווח הזמן הקרוב: חיזבאללה, שגם כך כבר מצויד בקרוב ל-150 אלף רקטות בשלל טווחים ורמות דיוק ויזכה כעת לסיוע כספי מוגבר מצד איראן; המליציות העממיות בעיראק, החות'ים בתימן, חמאס ברצועת עזה ואולי גם הג'יהאד האיסלאמי, אם איראן תחליט לחדש להם את הסיוע. עבור המדינות הסוניות המתונות, זהו יום שדגל שחור מתנוסס מעליו, שיסלול את דרכה של איראן לא רק חזרה לחיק הקהילה הבינלאומית, אלא גם יסייע לה רבות בהקמת תשתיות טרור במדינות הללו.

אז נכון, כנראה שפלוטוניום לא יפיקו בקרוב במתקן באראק. אלא שהסכם הגרעין והסרת הסנקציות לא יפתרו את בעיית הטרור השיעי, ואפילו לא יספקו אוכל לתושבי מדאיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully