וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "איראן ממשיכה להפיץ טרור"; רוחאני: "נקודת מפנה"

17.1.2016 / 9:00

לאחר שהמערב הסיר את הסנקציות מעל טהראן, אמר ראש הממשלה כי "ישראל תעשה כל שנדרש כדי להגן על עצמה". נשיא איראן: "רק ישראל, חורשי הרעה באזור והרפובליקנים בארה"ב אינם מרוצים". משדר מיוחד מאולפן וואלה! NEWS

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיך אתמול לתקוף את הסכם הגרעין שנחתם בין המעצמות לאיראן בעקבות ההכרזה על תחילת יישומו. הבוקר (ראשון) טען נשיא איראן חסן רוחאני כי "ישראל, חורשי הרעה באזור והרפובליקנים בארצות הברית" הם הגורמים היחידים שאינם מרוצים מהעסקה ההיסטורית בין המערב לטהראן. לדבריו, מדובר ב"נקודת מפנה".

בנאום שנשא הבוקר בפני הפרלמנט ובו הציג את תקציב המדינה לשנה הבאה, אמר רוחאני כי הסכם הגרעין הוא "דף זהב" בהיסטוריה של ארצו. הוא אמר למחוקקים כי מחירי הנפט הנמוכים הם הסיבה הטובה ביותר להפסיק את התלות בזהב השחור, שמחירו צנח מתחת ל-30 דולר בסוף השבוע האחרון. "הסכם הגרעין הוא הזדמנות שעלינו לנצל כדי לפתח את המדינה, לשפר את איכות החיים ולהביא ליציבות ולביטחון באזור", הדגיש רוחאני.

לקריאה נוספת:
זריף: "קרובים ליישום ההסכם"; בכיר אמריקני: "נותרו נושאים טכניים"
ממתינים לדוח של סבא"א: מרתון דיונים בווינה לפני הסרת הסנקציות
לפני הסרת הסנקציות: עסקת חילופי שבויים בין ארה"ב ואיראן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם כתבי התקשורת הזרה באירוע לכבוד השנה החדשה. ינואר 2016. רויטרס
"איראן ממשיכה לפעול להפצת טרור". נתניהו/רויטרס

"ישראל תמשיך לעקוב אחר יישום ההסכם ותתריע על כל הפרה", הבהיר נתניהו. מלשכתו נמסר כי "גם לאחר חתימת הסכם הגרעין, איראן לא זנחה את שאיפתה להשיג נשק גרעיני, והיא ממשיכה לפעול לערעור היציבות במזרח התיכון ולהפיץ טרור בעולם תוך הפרת מחויבויותיה הבינלאומית".

נתניהו אמר כי ישראל תעקוב בקפדנות אחר צעדיה של איראן. "על המעצמות וסבא"א לעקוב מקרוב אחר הפעילות במתקני הגרעין של איראן ובאתרים אחרים כדי לוודא שהיא לא ממשיכה לפתח בחשאי נשק גרעיני. ללא תגובה הולמת לכל הפרה, איראן תבין שהיא תוכל להמשיך לפתח נשק גרעיני. ישראל תמשיך לעקוב ולהתריע אחר הפעילות השלילית של איראן ותעשה את כל הנדרש כדי לשמור על ביטחונה וכדי להגן על עצמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, ושר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, הצהירו אמש על תחילת יישום הסכם הגרעין שנחתם בין איראן ושש המעצמות ביולי האחרון. בכך, ניתן האות להתחלת הסרת הסנקציות מעל הרפובליקה האיסלאמית. "היום הגענו ליום היישום", אמרה מוגריני. "היום, כמעט שישה חודשים לאחר ההגעה להסכם, סבא"א אישרה כי איראן מילאה את צדה בו. כעת, הסנקציות הקשורות לתכנית הגרעין הוסרו". לדבריה, "מדובר בהסכם חזק והוגן".

ההצהרה הגיעה דקות אחדות לאחר שיו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, יוקיה אמאנו, אישר כי איראן נקטה את כל הצעדים הדרושים כדי שניתן יהיה להתחיל ביישום הסכם הגרעין. "עשינו עבודה רבה כדי להגיע ליום הזה, והיישום של הסכם זה ידרוש מאמץ דומה", אמר אמאנו והוסיף: "בכל הנוגע אלינו, אנו מוכנים להתחיל בעבודה".

(עדכון ראשון: 23:40)

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני ויו"ר סבא"א יוקיה אמאנו, ינואר 2015. רויטרס
מוגריני וזריף לצד אמאנו, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully