וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה ברהט: "להעמיד לדין שוטר שירה למוות בצעיר חף מפשע"

16.1.2016 / 16:03

כמאתיים מפגינים הגיעו לבית משפחתו של סאמי אל-ג'עאר בן 22 שנורה למוות במהלך פשיטה משטרתית בעיר במחאה על מה שהם מכנים "טיוח". מח"ש הודיעה למשפחה שאין די ראיות להעמדת השוטר לדין. האב: "מצפים שהמשטרה תסגור איתו מעגל כמו שהיא סוגרת עם מחבלים"

צילום: בני בן סימון

משפחתו של צעיר בן 22 מרהט שנורה למוות בינואר אשתקד במהלך פשיטה משטרתית בעיר עורכת היום (שבת) צעדת זיכרון ומחאה ברהט לציון שנה למותו. המשפחה הסבירה כי הצעדה נערכת לנוכח ההחלטת המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה לסגור את תיק החקירה משום שאין די ראיות להעמיד לדין את השוטר שאחראי לירי בסמי אל-ג'עאר.

כמאתיים מפגינים הגיעו לכיכר סמוך לבית המשפחה כדי למחות על מה שהם מכנים "הטיוח של המשטרה". אביו חלאד אמר היום לוואלה! NEWS: "אנחנו מצפים שכמו שהמשטרה סוגרת מעגל ומגיעה למחבלים, כך אני רוצה שהשוטר שרצח את בני - שהוא מחבל - יסגור מעגל". לדבריו, במשטרה "מרחו את התיק ולא הגיעו למסקנה שנרצח בן אדם ולא בטעות". הוא אמר כי יילחם עד שייעשה צדק עם בנו. "אם מפקד המחוז מגן על השוטר סימן שיש פה טיוח, השוטר שינה את גרסתו, למה בדומא עשו שחזור ופה לא? אני רוצה שהשוטר יהיה בכלא הוא עשה זאת מנקמה. עברנו שנה קשה ובלתי נסבלת".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
דמוקרטיה? במקום שמזרח אירופה הולכת אליו אין מקום לדמוקרטיה
ליברמן על ארגוני השמאל: "בוגדים"; גלאון: "אבסורד שאתה לא בכלא"
גופת גבר נמצאה באזור רהט; שניים נפצעו בינוני מדקירות באזור המרכז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שנה למותו. סאמי אל-ג?עאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית רהט, טלאל אלקרינאוי, אמר כי "עברה שנה ואנחנו עדיין ממתינים לתוצאות הבדיקה ואין תשובות, כנראה שאנחנו לא על המפה, אנחנו דורשים ועדת חקירה, יש כאן טיוח גדול מאוד. האירועים שהיו כאן לפני שנה נצרבו בתודעה של תושבי רהט מה שנעשה כאן נעשה בנחישות ובלי רגישות, אם זה היה ביישוב יהודי מזמן היו תוצאות הבדיקה מגיעות". בצעדה הניפו כמה מפגינים את דגלי פלסטין.

ב-14 בינואר 2015 הגיעו שוטרים לעיר כחלק מפעילות יזומה לאיתור סוחרי סמים. במהלך הפעילות החלה התפרעות של כמה תושבים במקום. לפי החשד, הם יידו אבנים וסלעים ותקפו במקלות את כוחות המשטרה. שלושה שוטרים אף פונו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע כתוצאה מפגיעת אבנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תרמילי הכדורים שירתה המשטרה ברהט, ינואר 2014. באדיבות המשפחה
מסתמן כי ההחלטה לא תשתנה. הקליעים שמהם לפי החשד נהרג אל-ג?עאר/באדיבות המשפחה

במהלך הפשיטה, נורה אל-ג'עאר בפתח ביתו בשעה שחזר מעבודתו. הוא פונה לבית החולים במצב אנוש, שם נקבע מותו. השוטר היורה נעצר כחודש לאחר המקרה לאחר שהודה כי היה מעורב בירי. הוא שהה במעצר כיממה לצרכי חקירה ולאחר מכן שוחרר למעצר בית. תוך זמן קצר הוא שב לעבודתו במשטרה תחת מפקד מחוז דרום.

המשפחה עתרה לבג"ץ, ועקב כך התחייבה המדינה לקבל החלטה בנוגע לתיק עד סוף 2015. בתום 11 חודשי חקירה, הודיע ראש המחלקה לחקירת שוטרים, אורי כרמל, לבני המשפחה כי התיק נגד השוטר נסגר. יום לאחר מכן משרד המשפטים הודיע כי הוא משהה את ההחלטה לגבי התיק, אך המשפחה סבורה כי אין כל כוונה להגיע לשינוי כלשהו בהחלטה.

סוכת האבלים בבית משפחת אל-ג'אער ברהט הבוקר, ינואר 2015. שי מכלוף
משפחתו של אל-ג?עאר בסוכת האבלים בשנה שעברה/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully