וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: נתניהו מועמד הליכוד לראשות הממשלה לכנסת ה-21

14.1.2016 / 23:33

ועדת הבחירות של הליכוד אישרה את החלטת בית הדין של המפלגה שהתקבלה אתמול, שלפיה לא יתקיימו פריימריז משום שראש הממשלה הוא המועמד היחיד. כעת נתניהו הוא באופן רשמי יו"ר המפלגה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם כתבי התקשורת הזרה באירוע לכבוד השנה החדשה. ינואר 2016. רויטרס
אף אחד לא התמודד מולו על ראשות הליכוד. נתניהו/רויטרס

ועדת הבחירות של הליכוד אישרה הערב (חמישי) את החלטת בית הדין של המפלגה, והכריזה על ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו כמועמד הסיעה לראשות הממשלה לכנסת ה-21. אתמול החליט בית הדין של הליכוד לבטל את הבחירות לראשות הממשלה שהיו אמורות להתקיים ב-23 בפברואר, משום שאף חבר מפלגה לא הכריז על עצמו כמועמד מול נתניהו.

בית הדין התכנס בהרכב מורחב של שבעה שופטים על מנת לדון בעתירה שהוגשה נגד ההחלטה שקיבלה שלשום ועדת הבחירות של המפלגה, ולפיה נתניהו יתמודד מול עצמו, וכי המצביעים יצטרכו לבחור בין פתק שעליו כתוב "בנימין נתניהו" ובין פתק לבן. בליכוד העריכו כי העלות של קיום הבחירות היא ארבעה מיליון שקלים, ולאור העובדה שאין אפשרות אחרת זולת ניצחונו של נתניהו - הוגשה עתירה נגד המהלך כדי למנוע את בזבוז הכספים הכרוך בקיום בחירות.

נתניהו היה זה שהתעקש לקיים בחירות למרות היותו מועמד יחיד, בגלל חשש מתרחיש שבו מועמד אחר ידרוש בעתיד לקיים פריימריז, בטענה שראש המפלגה נבחר ללא הצבעה ולכן הבחירה אינה תקפה. ואולם, החלטת בית הדין מהיום נתנה הלכה למעשה תוקף חוקי לבחירה וסתמה את הגולל מפני דרישה עתידית שכזו, לפני הבחירות לכנסת הבאה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
איראן בגדה: התנועה השיעית שפועלת בעזה מבססת את עצמה בשטחים
דאעש: הפלנו מזל"ט איראני במרכז עיראק; צפו בתיעוד
העורך הראשי של "לה מונד" מגן על הכיפה: "היהודים בקרב הישרדות"

ראש הממשלה ורעייתו מצביעים בפריימריז בליכוד בבנייני האומה. 31 בדצמבר 2014.. טלי מאייר
נתניהו ורעייתו בפריימריז של הליכוד ב-2014/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully