וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לא יתמודד נגד עצמו: בוטלו הבחירות לראשות הליכוד

13.1.2016 / 17:20

בית הדין של המפלגה החליט פה אחד כי ראש הממשלה ימשיך לעמוד בראשות המפלגה, במקום לערוך בחירות עם פתק לבנימין נתניהו ופתק לבן. התהליך אמור היה לעלות כארבעה מיליון שקלים. נשיא בית הדין: "מגוחך היה לקיים פריימריז"

ראש הממשלה בנימין נתניהו משתתף בועידת הגליל ה-8 בעיר עכו. דצמבר 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
איש מלבד נתניהו לא הגיש את שמו לבחירות/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בית הדין של הליכוד החליט היום (רביעי) פה אחד לבטל את הבחירות לראשות המפלגה שהיו אמורות להתקיים ב-23 בפברואר, וקבע כי נתניהו נבחר בפעם השביעית לתפקיד יו"ר הליכוד. זאת, לאחר שאף חבר מפלגה לא העמיד את עצמו כמועמד מול נתניהו.

בית הדין התכנס היום בהרכב מורחב של שבעה שופטים על מנת לדון בעתירה שהוגשה נגד ההחלטה שקיבלה שלשום ועדת הבחירות של המפלגה, ולפיה נתניהו יתמודד מול עצמו, וכי המצביעים יצטרכו לבחור בין פתק שעליו כתוב "בנימין נתניהו" ובין פתק לבן. בליכוד העריכו כי העלות של קיום הבחירות היא ארבעה מיליון שקלים, ולאור העובדה שאין אפשרות אחרת זולת ניצחונו של נתניהו - הוגשה עתירה נגד המהלך כדי למנוע את בזבוז הכספים הכרוך בקיום בחירות.

עוד ידיועת בוואלה! NEWS:
ליברמן: "לשבדים אותה מסורת עוד מאז שסחרו עם הנאצים"
אביו של אבו חדיר בדיון בעונש רוצחיו: "הנאצים החדשים שרפו את בני"
בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: פנייה ליועמ"ש לחקור מימון ארגון "עד כאן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע "תגלית" בבנייני האומה. ינואר 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
העלות של קיום הבחירות היא ארבעה מיליון שקלים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

נשיא בית הדין של הליכוד, מיכאל קליינר, אמר לוואלה! NEWS: "ברור שאין טעם לקיים פריימריז על מי שכבר נבחר, זה מגוחך. המועמדות אושרה כדת וכדין". הוא הסביר כי הסיטואציה הנוכחית תואמת את חוקת הליכוד, לפיה "במקרים שבהם יש רק מועמד אחד, אז מכריזים על המועמד כנבחר". עוד אמר קליינר: "כל אחד מחברי המפלגה היה יכול להציג מועמדות. הם לא העמידו מועמדים, וכנראה יש קונצנזוס שנתניהו צריך להמשיך". כמו כן, הוא דחה את ההצעה לקיים הצבעה עם פתקי בעד ונגד: "מתי עושים בחירות בעד ונגד? כשיש פגם בבחירה, נניח כאשר יש שני מועמדים ואחד פורש, או כשיש סיבוב שני והמועמד לא קיבל 40%. לכן צריך לתת לגיטימציה לבחירה. פה אין בעיה של לגיטימציה. הבחירה תקפה".

כפי שפורסם בשבוע שעבר בוואלה! NEWS, נתניהו היה זה שהתעקש לקיים הצבעה למרות היותו מועמד יחיד. זאת, בגלל חשש מתרחיש במסגרתו מועמד אחר ידרוש בעתיד לקיים פריימריז בטענה שכעת נבחר ראש המפלגה ללא הצבעה וכי הבחירה אינה תקפה. ואולם, החלטת בית הדין מהיום נותנת הלכה למעשה תוקף חוקי לבחירה וסותמת את הגולל מפני דרישה עתידית שכזו, לפני הבחירות לכנסת הבאה.

יו"ר מרכז הליכוד, השר חיים כץ, בירך על החלטת בית הדין והוסיף כי הוא תומך ומברך את ראש הממשלה שיוביל את תנועת הליכוד בבחירות לכנסת ה-21.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully