וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון צפוי להתפטר מהכנסת כדי לאפשר לח"כ לשעבר אכרם חסון לשוב לתפקיד

14.1.2016 / 20:42

שר האוצר הודיע במפגש עם פעילים בדליית אל-כרמל כי יממש את החוק הנורבגי בקרוב, כך שחבר הכנסת לשעבר מטעם "קדימה" ובן העדה הדרוזית ייכנס למשכן. במשרד האוצר אישרו את הדברים

שר האוצר משה כחלון, משרד האוצר. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
יתפטר על מנת לאפשר לחסון לכהן. כחלון/נועם מושקוביץ

שר האוצר משה כחלון צפוי להתפטר בימים הקרובים מתפקידו כחבר כנסת ולממש בכך את החוק הנורבגי - כך אישרו הערב (חמישי) בלשכת שר האוצר. במפגש עם פעילים בדליית אל-כרמל שנערך מוקדם יותר היום אמר כחלון כי יתפטר על מנת לאפשר לאכרם חסון, בן העדה הדרוזית ששימש בעבר חבר כנסת מטעם קדימה, להיכנס ולכהן במשכן. הדברים פורסמו לראשונה באתר NEWS1.

החוק הנורבגי עוגן בהסכמים הקואליציוניים עם הקמת הממשלה, והוא מאפשר לשר להתפטר מהכנסת ולהמשיך לכהן כשר. לשר המתפטר ניתנת האפשרות לשוב ולכהן כחבר כנסת במידה והוא מעוניין בכך.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נתניהו: "אמירתה של שרת החוץ השבדית - אבסורדית ומטופשת"
העורך הראשי של "לה מונד" מגן על הכיפה: "היהודים בקרב הישרדות"
"קרני אור מזכרה": אביה החולה של תאיר ראדה חנך בית כנסת על שמה

שר החינוך נפתלי בנט, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
היחיד שעשה שימוש בחוק הנורבגי - וחזר לתפקידו כח"כ. בנט/נועם מושקוביץ

עד כה, היחיד שמימש את החוק הנורווגי, שאושר בחודש יולי, הוא שר החינוך נפתלי בנט, שבחר בסופו של דבר לחזור ולכהן כחבר כנסת לפני כחודשיים, לאחר פרישתו של חבר הכנסת ינון מגל. משמעות הדבר היא שאבי ורצמן, שהיה הבא בתור ברשימת הבית היהודי, והיה אמור להיכנס למשכן על חשבונו של ינון מגל, חבר הכנסת שהתפטר על רקע טענות להטרדה מינית, לא יושבע כחבר כנסת.

ורצמן עצמו נימק את ההחלטה שלא לשוב למשכן בכך שברצונו להתמקד בעשייה החינוכית, שאותה הוא מוביל כמנכ"ל הכפר השיקומי "עלה נגב - נחלת ערן". בהודעה שמסר נכתב: "החלטתי להישאר עם הילדים. בימים האחרונים התלבטתי רבות בסוגיית החזרה לתפקיד ח"כ. החלטתי להישאר עם דיירי 'עלה נגב - נחלת ערן', החלשים ביותר בחברה. אני רואה בכך עבודת קודש. הבנתי את המחויבות העצומה כלפי ילדי הכפר, עובדיו ובני משפחותיהם והחלטתי שאסור לי לעזוב אותם בנקודת זמן זאת. אני מודה לרעי וחברי יו"ר המפלגה נפתלי בנט, על שהבין את החלטתי ועל הרעות והגיבוי לאורך כל הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully