וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים אחרי התפטרותו מהכנסת: השר בנט ישוב להיות ח"כ

2.12.2015 / 17:54

יו"ר הבית היהודי, שיישם את החוק הנורבגי והתפטר מהמשכן, ישוב לשמש חבר כנסת לאחר שח"כ מגל פרש בשל החשד שהטריד מינית. אבי וורצמן, שהיה הבא בתור ברשימה, אמר כי החליט להמשיך בעיסוקו הפרטי ולא לחזור לכנסת, אולם גורמים במפלגה טענו שהסיבה היא מתיחות עם בנט

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

(בנט מתייחס להתפטרותו של ח"כ מגל, שלשום)

השר נפתלי בנט, שהתפטר לפני חודשיים מתפקידו כח"כ בהתאם לחוק הנורבגי, הודיע היום (רביעי) כי בכוונתו לחזור לשמש חבר כנסת. משמעות הדבר היא שאבי וורצמן, שהיה הבא בתור ברשימת הבית היהודי, והיה אמור להיכנס למשכן על חשבונו של ינון מגל, חבר הכנסת שהתפטר על רקע טענות להטרדה מינית, לא יושבע כחבר כנסת.

וורצמן עצמו נימק את ההחלטה שלא לשוב למשכן בכך שברצונו להתמקד בעשייה החינוכית, שאותה הוא מוביל כמנכ"ל הכפר השיקומי "עלה נגב - נחלת ערן". בהודעה שמסר נכתב: "החלטתי להישאר עם הילדים. בימים האחרונים התלבטתי רבות בסוגיית החזרה לתפקיד ח"כ. החלטתי להישאר עם דיירי 'עלה נגב - נחלת ערן', החלשים ביותר בחברה. אני רואה בכך עבודת קודש. הבנתי את המחויבות העצומה כלפי ילדי הכפר, עובדיו ובני משפחותיהם והחלטתי שאסור לי לעזוב אותם בנקודת זמן זאת. אני מודה לרעי וחברי יו"ר המפלגה נפתלי בנט, על שהבין את החלטתי ועל הרעות והגיבוי לאורך כל הדרך".

לקריאה נוספת:
התנועה לאיכות השלטון: "לפתוח בחקירה פלילית נגד חזן"
עימות חריף בין שרת המשפטים לח"כ גילאון: "מי את בכלל?"
לאחר מצבור תלונות: ועדת האתיקה השעתה את ח"כ חזן לחודש מהכנסת

נפתלי בנט ואבי וורצמן. מוטי מילרוד, יואב דודקוביץ, עיבוד תמונה
מתיחות? שר החינוך הכחיש שבכוונתו לחזור לשמש ח"כ. וורצמן ובנט/עיבוד תמונה, מוטי מילרוד, יואב דודקוביץ

עם זאת, לא ברור מה גרם לבנט להחליט לשוב ולשמש חבר כנסת במקום לאפשר לבא בתור ברשימה אחרי וורצמן, ניר אורבך, להיכנס לכנסת. גורמים במפלגה טענו כי חזרתו של בנט למשכן אינה מקרית וכי היא נועדה הלכה למעשה למנוע את חזרתו של וורצמן, בגלל מתיחות בין השניים. בלשכתו של בנט הכחישו שלשום מתיחות שכזו, והשיבו שלשום לפניית וואלה! NEWS כי בנט בכל תסריט לא ישוב להיות ח"כ משום שהוא מעוניין להתמקד בתפקידו כשר החינוך. אלא שהערב, כאמור, הודיעו בבית היהודי כי יו"ר המפלגה ושר החינוך יחזור לשמש ח"כ.

בנט התפטר מהכנסת לפני כחודשיים על מנת לפנות מקום לחברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי, שהגיעה למקום התשיעי ברשימת הסיעה ונשארה מחוץ לכנסת בבחירות האחרונות. לפי החוק הנורבגי, במקרה שהשר מעוניין לשוב ולכהן כחבר כנסת לאחר התפטרותו, הוא יכול לעשות זאת כאשר חבר הכנסת האחרון ברשימה מפנה את מקומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully