וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לאיכות השלטון: "לפתוח בחקירה פלילית נגד חזן"

2.12.2015 / 16:09

התנועה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות דוח המבקר שהעלה חשד לפלילים בהתנהלותו של חבר הכנסת בבחירות המקדימות לליכוד. "הכתובות זועקות מכל קיר". ח"כ קארין אלהרר לאולפן וואלה! NEWS: "אי אפשר להתנהג בצורה לא נאותה בכנסת בלי שיהיו לזה השלכות"

מערכת וואלה!

התנועה לאיכות השלטון הודיעה היום (רביעי) כי פנתה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ אורן חזן (הליכוד). פנייתה באה בעקבות דוח מבקר המדינה בעניין ביקורת החשבונות של המתמודדים בבחירות המקדימות במפלגות השונות. לפי הדוח, חזן הגיש תצהיר שקרי למבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא - עבירה פלילית שהעונש בגינה הוא שלוש שנות מאסר. לפי הדוח, חזן הצהיר כי הוציא רק 7,000 שקלים ששימשו להרשמה למפלגה, אך המבקר העריך את הוצאותיו ב-25 אלף שקלים.

ח"כ חזן אמר בתגובה לדוח: "כח"כ צעיר וחדש, שזו לו מערכת הבחירות הראשונה, ושאליה הצטרפתי ברגע האחרון, בכוונתי ללמוד את הדו"ח ולתקן את הדרוש". דוח המבקר אינו הצרה היחידה של ח"כ חזן, שכן מוקדם יותר הוחלט להשעות אותו לחודש מהמליאה ומהוועדות בכנסת בשל תלונות שהצטברו נגדו, בין היתר בגין לעג שהשמיע לעבר חברת הכנסת קארין אלהרר.

לקריאה נוספת:
עימות חריף בין שרת המשפטים לח"כ גילאון: "מי את בכלל?"
ח"כ גטאס חשף פרשה ביטחונית חמורה בכנסת: "שב"כ מנסה לכסות מחדלים"

ח"כ אורן חזן עייף בוועידת הכספים במהלך ליל הדיונים על התקציב, נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
ח"כ אורן חזן עייף בוועידת הכספים במהלך ליל הדיונים על התקציב, נובמבר 2015/נועם מושקוביץ

"הכתובות זועקות מכל קיר כי דבר כזה עוד לא נראה בכנסת - אצל אורן חזן זה לא רק הנראות הכל כך בעייתית, עכשיו מתברר כי ייתכן בהחלט שיש גם משמעות פלילית להתנהלות שלו", נכתב בעמוד הפייסבוק של התנועה. "הדוח החמור של המבקר שפורסם לפני שעה קלה קובע כי חבר הכנסת אורן חזן הגיש תצהיר שקרי".

"הסיטואציה הכי דומה הייתה של צחי הנגבי שהורשע בעבירה והורחק מהכנסת", אמר יו"ר התנועה אליעד שרגא באולפן וואלה! NEWS. "אי הידיעה אינה פותרת, הוא יכול היה לומר את זה אלמלא נתן תצהיר, אבל התצהיר לא נכון. הוא לא חרג מהתקרה אבל לא דיווח כפי שהיה צריך ולא דיווח על כל ההוצאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ח"כ קארין אלהרר: "שיטת הפריימריז לא טובה"

חברת הכנסת אלהרר התייחסה במשדר באולפן וואלה! NEWS לדוח המבקר בעניינו של ח"כ חזן ואמרה: "אני חושבת שאין ספק שכאשר קוראים את הדוח מבינים שחברי הכנסת ושיטת הפריימריז לא טובה. רואים בבעיות בניקיון הכפיים ובנורמות שאנחנו מצפים למהן מחברי ציבור, כמו חשד לפלילים. זה לא יכול להתקיים בבית הנבחרים הישראלי".

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים שבה מציג את המצטרפות החדשות  דר' עדי קול, מקימת הפרויקט "אוניברסיטה בעם" ועו"ד קארין אלהרר, ראש מערך הקליניקות המשפטיות באוניברסיטת בר-אילן, אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
"זה לא יכול להתקיים בבית הנבחרים". ח"כ אלהרר/נמרוד סונדרס

היא סיפרה כי היא לא קראה עדיין את הדוח ולכן נמנעת מלהגיב לפרטיו. אך עם זאת ציינה: "אני יודעת שמדובר בח"כ שהיו סביבו לא מעט פרשיות ואני מקווה וסומכת על יותר ועדת האתיקה ועל חברי הוועדה שעשו את עבודתם נאמנה, ובסופו של דבר אי אפשר להתנהג בצורה לא נאותה בכנסת בלי שיהיו לזה השלכות".

אלהרר חברת מפלגת יש עתיד, שבה לא נערכות בחירות מקדימות לקביעת הרשימה לכנסת, אמרה כי היא כנראה לא הייתה היום בכנסת אילולא היו פריימריז. "אין לי אמצעים ולא מקובלת עליי השיטה הזאת. אני פחות מתחברת לשיטה הזאת, אני מרגישה שאני יכולה להביא את עצמי לעבודה בצורה יותר טובה לטובת כל מדינת ישראל כשאני נבחרת ללא פריימריז".

מפלגת יש עתיד: "דו"ח המבקר מסמל יותר מכל את התפוררות ערכי היושרה, השקיפות והמנהל התקין"

ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה לדו"ח המבקר כי הוא מסמל יותר מכל את "התפוררות ערכי היושרה, השקיפות והמנהל התקין". מהמפלגה נמסר עוד כי מדובר בפגיעה קשה ונוספת באמון הציבור בנבחריו. "מדובר בממצאים חמורים מאוד, בהן, התנהלות כספית לא תקינה, דיווח לקוי של נתונים למבקר המדינה וניסיונות טיוח של התנהלות בעייתית בתהליך הפריימריז. זה ביזיון גם ברמה אישית וגם ברמה המפלגתית שמעידים על שחיתות פוליטית ואולי אף פלילית".

"הדו"ח הוא עדות נוספת לשחיתות הפוליטית של מפלגות הנמצאות בשלטון זמן רב מדי וחברי כנסת שלא מבינים את המהות של משרת ציבור. אין מקום תופעות מסוג זה בקרב נבחרי ציבור. יש כאן זלזול מופגן בשלטון החוק, בערכים של מוסר, יושרה, טוהר מידות ודוגמא אישית. בדיוק אותם ערכים שצריכים להיות הבסיס של כל נבחר ציבור. זאת בושה גדולה לדמוקרטיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully