וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גטאס חשף פרשה ביטחונית חמורה בכנסת: "שב"כ מנסה לכסות מחדלים"

2.12.2015 / 12:09

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת הגיש שאילתא בדיון במליאה, ושאל אם שב"כ נמנע מהגשת כתבי אישום בפרשה אחת - על מנת שלא יחשוף אחרת. "האם לא מוגשים כתבי אישום כדי לכסות על התחת של שב"כ?". כץ: "אין לזה כל יסוד"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק

ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) חשף היום, במהלך דיון על הסדרי בטיחות בצמתים בציר 25 בנגב, פרשה ביטחונית חמורה לכאורה, שדווח כי שב"כ נמנע מהגשת כתבי אישום בגינה כדי להימנע מחשיפת פרשות נוספות. "האם נכון, שכפי שהתפרסם במקורות בחו"ל, שב"כ לא מגיש כתבי אישום בפרשה ביטחונית חמורה, לא בכדי לכסות על מקורות מודיעיניים, אלא כדי לכסות על התחת שלו ולא כדי לחשוף פרשה חדשה?", תמה בשאילתא שהוגשה לשר התחבורה ישראל כץ.

השר כץ, בתגובה, שלל את הנחותיו של גטאס. "מטבע הדברים לא אתייחס לתכנים של חקירות, רק אומר בנוגע לסייפא של הדברים והניסיון להטיל דופי בשיקולי השב"כ: בעניין הזה אני בקיא, אין לזה כל יסוד". הוא הוסיף כי "שיקולי החקירה של שב"כ ושל הגופים האחרים, הם נטו לטובת חשיפה וניסיון לחשוף את מי שביצע פשע נורא. אני עוד פעם מדגיש: שיקולי החקירה הם שיקולים ענייניים והחקירה מבוצעת בכל תחום, בכל אחד מהמקרים, בצורה המקצועית ביותר ובכל העוצמה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
השר לשעבר בנימין בן אליעזר מואשם בעבירות שוחד והלבנת הון
כוחות צבא ומשטרה הרסו בית מחבל בשועפאט
הואשם בנהיגה בשכרות - אך בדיקת די-אן-איי חשפה שהתחזו אליו

כתובת "תג מחיר" במנהרה הסמוכה לקריית יערים, 21 בספטמבר 2015. דוברות המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
תג מחיר, לפני כחודשיים/חטיבת דובר המשטרה, דוברות המשטרה

אתמול חלה התפתחות משמעותית בחקירתה של פרשת טרור יהודי, מהחמורות שאירעו בשנים האחרונות. על פרטי הפרשה כולם, מוטל לפי שעה צו איסור פרסום.

מהמכון הישראלי לדמוקרטיה נמסר הבוקר כי "קיים חשש שצו איסור הפרסום על הפרשיה הביטחונית הנוכחית איננו מידתי". לדבריהם, "ההתנהלות בפרשה זו מעלה את הצורך להסביר ולתקן את הטיפול בצווי איסור פרסול בישראל, שכן נוצר חוסר איזון וישנו חשש לניצול החוק לצרכים שאינם ביטחוניים". לדברי ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר מהמכון, "החשש העולה, לפחות לפי פרסומים שונים ברשת, הוא שהמערכת מבקשת לגונן על עצמה בשל כשל וכי לא מדובר כאן בצו איסור פרסום מטעמי הגנה על החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully